Forfatter Emne: Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..  (Læst 2945 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Basviola

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Dato: 25. Juli 2015 kl: 09:34:30 »
Hejsa.

Igår havde jeg min sikringsboks ude pga. Jeg ville går mine stelforbindelser efter.

Efter jeg samlede det igen, virkede de nævnte ting ikke, tænkte jeg var kommet til at trække et stik/ledning ud af boksen men kan ikke finde ud af hvilken.. Der er en del ledninger bag boksen som bare hænger uden at blive brugt..

Nogen bud :)

Vh. Bjørn.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2015 kl: 12:35:15 »
Jeg havde en fejl for nylig der gav mig hovedbrud. Alle sikringer virkede, men jeg kunne ikke finde en periodisk fejl på relæet til at tænde for nærlys når bilen starter.

Fejlen lå i sikringen. Den kunne simpelthen sidde og "hoppe" når bilen rystede og var modtagelig for varme og fugt.

Løsning. Stramme benene til sikringen op, så der er bedre kontakt. Der gik lige et par timer med at finde så dum og simpel en fejl. Men man hygger sig jo med det, velvidende at man finder fejlen på et tidspunkt, og så bliver man glad efter alle forbandelserne.

Det er sikkert ikke det der er galt med din, men det er da et forsøg værd at stramme benene til sikringerne op.

Det er mega svært at rådgive dig om hvilke ledninger der passer hvor. Det er en jungle derinde.

Du har sikkert gjort det, men tjek om der er 12v på den rigtige side af den sikring der styrer de nævnte funktioner. Hvis ikke, så skal du finde den 12v's ledning der passer lige dertil.

Hvis der er 12v på nogle løse ledninger, så er den helt gal. Som et minimum skal de ihvertfald isoleres godt. Den slags giver total nedbrændte biler.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline ducce999s

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Svar #2 Dato: 29. August 2015 kl: 11:54:39 »
Standard feil på bakstykke tenningslåset dvs x ledning som ikke får spenning. Sjekk gul sort kabel fra boks og rele nr 18 på posisjon nedre 2 fra venstre

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Svar #3 Dato: 30. August 2015 kl: 10:53:06 »
Har også haft problem med de ting + vinduesvisker, samme ledning som 999 skriver, i vores tilfælde nyt bundstykke i tændingslåsen.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Svar #4 Dato: 31. August 2015 kl: 09:07:55 »
Min blæser virker heller ikke, fordi selve blæseren er slidt, der er strøm på, men den kører ikke. Så det findes også.
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Svar #5 Dato: 03. September 2015 kl: 21:10:29 »
Nogle gange kan man puste liv i en halvdød blæser ved at frakoble stikket og give den 24 volt fra ekstern strømkilde, men hvis den hyler og skriger er den nok moden til en udskiftning.