Hej derude !
Jeg har lavet et lille eksperiment med et hjemmelavet quikshift.
Quickshift skulle reducere vandringen i gearskiftet med ca. 30%, dvs. en halv meter når vi snakker T3 (joke)
Først tages gearknop og gummi af, bundplade til gearstangen afmonteres
og tegnes op på et stykke 22mm. MDF. plade....
Herefter saves den ud med en stiksav..
Dog har jeg efter et mindre heldigt forsøg og ændring i konstruktion, skåret enderne af for at få plads til 2 afstandsstykker.
Skuerne til bundpladen kunne ikke erstattes med længere skuer, så derfor blev jeg nød til at lave nogle afstandsstykker som er ca. 20 mm i diam. og 22 mm. i højen (Samme højde som pladen) med et 6 mm gevind i, som passer til de eksisterende skuer i bunden af bilen.
For at få den ønskede udveksling i gearstangen, skal "armen" under den hvide kugle være længere. Det opnås ved en 22 mm lang bøsning/ rør med indvendig diam. på ca. 16-17 mm. Denne bøsning føres ned over gearstangen til den ligger an på det eksisterende stop på gearstangen.
Nu skrues bundpladen (med den hvide kugle) fast på MDF adapteren med selvskærende skruer og monteres med 2 stk. 6x10 mm skuer i afstandsstykkerne.
Hopla ! Så har I lige pludselig et super lækkert gearskift !
Det virker rigtig godt og lige pludselig er det blevet en fornøjelse at skifte gear i bilen...
Btw, jeg har ikke gjort det store for at det skulle se lækkert ud, da jeg først ville tjekke, hvor godt det virkede... Udførelsen og bearbejdningen kan helt sikkert udvikles og raffineres !