Forfatter Emne: lyd lokaliseret - normalt?  (Læst 541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
lyd lokaliseret - normalt?
« Dato: 22. August 2007 kl: 17:17:17 »
jeg har jo i en tidligere tråd efterlyst en skurende lyd der kommer ved hastigheder over ca 50 Km/t og Jarl mente jeg skulle prøve at lokalisere den lidt mere præcis... :oops:

udover at der kommer en skurende lyd ved de 50Km/t som ikke rigtig er til at lokalisere ud over at den kommer fra "nedenunder" bunden....MEN når jeg drejer skarpt i rattet frem og tilbage kommer der en meget skurende lyd fra højre forhjul området. Efter at have haft den oppe og drejet rundt på hjulene lader det ikke til at være bremser der hænger, ej heller kommer der lyde fra selve hjulene. Der kommer derimod en lille klikkende lyd fra højre drivaksel ind mod....øh...hedder den akslen...altså den ting der sætter drivakslen i omdrejninger  :oops:  - kan den klikkende lyd være årsag til den skurende lyd ved de 50 Km/t???? sidst jeg havde problemer med bagdrivakslen var det jo mere en klonk-klonk lyd......

foreslag?

har lige et par dages ferie endnu hvor jeg kan skrue på den :lol:

Carsten

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
lyd lokaliseret - normalt?
« Svar #1 Dato: 22. August 2007 kl: 18:57:46 »
Prøv om du kan mærke slør i forhjulslejet ved at trække / skubbe i stillingen kl. 12  / kl. 15 ?  Dvs. bilen løftet og evt. en buk under, så hjulet hænger frit.
(Og ikke kan falde ned over dine fingre )
Det ku` godt lyde som lejeslør.

Venligst Allan