Det er sgu som at komme i en 360 graders biograf...
Utætheden ligger mellem det forreste hus og det mellemste hus - ja?
Grunden til at jeg bad om billeder var, at oliedrypperiet ofte ikke kommer derfra, hvor det ser ud til at det kommer fra. Normalvis er der nogle gode steder at lede:
1) Ved drivakslerne. Der sidder nogle shimmerringe, der kan lække. Samtidig kan der være tæring i selve gearkassehusen ved differentialets lejekrans. Er det tilfældet kan O-ringen, der skulle tætne denne krans på ydersiden ikke tætne mere. Læsningen er, at skrue kransen ud og pakke gevindet med flydende pakning. Det lyder som fusk, men det holder faktisk. (Husk at markere lejekransens position, så den kan skrues i til samme sted (differentialejustering!))
2) Foran ved forreste ophæng (2wd). De forskellige maretialer mødes her, og i en T3 er gearkassen bestemt til at udgøre offeranode. Ophænget skrues af, og skaderne besigtiges. Er der i godset, så byt til nyt. Plastic Padding er godt i 14 dage - bagefter er det træls.
3) Mellem husene, hvor boltenes spænding forsvinder i takt med, at gearkassehuset tærer væk. Nogen gange kan det reddes ved at spænde påny (20 nm! .... :wink: ) Pakningen i mellem husene er desværre bare en tynd papirspakning, så den kan ikke tage særlig meget "slup"
4) Ved højgearakslens indgang. Af med gearkassen og i med en ny shimmerring.
I øvrigt er der kommet en værkstedsinstruks fra VW i Tyskland om at den rette oliestand i gearkassen er 15 mm under indfyldningshullets nederste kant. Det skulle kunne give mere letgående gearskift.