Forfatter Emne: Reifen!  (Læst 9071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Reifen!
« Svar #45 Dato: 16. April 2010 kl: 11:44:58 »
Det kan godt være du lige skal have lavet et par skiver til at smide imellem fjeder og fjederfæste ... just in case..  Rimelig rå dæk at se på... Recip Trail?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Herr_Jensen

  • Gæst
Reifen!
« Svar #46 Dato: 16. April 2010 kl: 14:36:45 »
Så kom de sgu på. Det tog lige frokost pausen, og et besøg hos Amager Dæk Center : )

De rumler - jeg elsker det, men det er bestemt ikke for alle.

De støder på når jeg drejer skarpt. Dette havde jeg forventet.

Men...

DE KUNNE VÆRE DER!

 : )

Mølle

  • Gæst
Reifen!
« Svar #47 Dato: 16. April 2010 kl: 15:50:56 »
hold da k... hvor er de fede. super valg... glæder mig til at se dem live..

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Reifen!
« Svar #48 Dato: 17. April 2010 kl: 11:07:09 »
godt med tryk i dem når du kører landevej ellers brækker du kanterne af knopperne. og så husk li det med bremse længden i regnvejr :0) den er laaaang :0) de fede
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Herr_Jensen

  • Gæst
Reifen!
« Svar #49 Dato: 17. April 2010 kl: 16:40:58 »
Jeg kører med 40 psi. Er det ikke OK passende?

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Reifen!
« Svar #50 Dato: 17. April 2010 kl: 19:15:01 »
Hvad siger skiltet i dørkarmen i førersiden..?? ;-)

Jeg kører med 40 i mine 195/80-14 og det er jo lidt mere end foreskrevet, men jeg følger meget nøje hvordan dækkene slides - i midten eller i siderne.

Ved for lavt dæktryk vil siderne slides hurtigst, hvis man kører langsomt, hvorimod længerevarende kørsel ved høj fart med for lavt dæktryk giver slid midt på dækkets trædeflade.

Ved for højt dæktryk presser man midten af dækket udad og så slides der nærmest kun i den midterste del.

Det gælder altså om, at have så meget tryk på valserne, at dækvæggen holdes ude og dermed trædefladen så strakt som muligt - afhængig af køremåden...

Man kan ved daglig kørsel mærke på normale dæk, om de er for bløde i karkasserne og skal ha' lidt mere luft - men på dine gumle-gumle-grave-dæk ved jeg ikke om signalerne er ligeså letlæselige...

Du har sikkert de små strithår på de helt nye dæk - se efter hvordan de slides af her i starten. Det kan måske hjælpe til at finde det helt rigtige dæktryk for dig...

- og totalt fedt fodtøj, du har på fået på dér, Jensen...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Herr_Jensen

  • Gæst
Reifen!
« Svar #51 Dato: 17. April 2010 kl: 20:24:20 »
@jbjerrum

Det er jo ikke just standard størrelse dæk jeg kører rundt med nu, så jeg tror ikke det vil give meget mening at kigge på hvad der står i dørkarmen.

Forskellen i bredden på 195/80-R16 og 235/70-R16 er f.eks. ca 20% - og det er da alligevel noget : )

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Reifen!
« Svar #52 Dato: 17. April 2010 kl: 22:09:27 »
hvis du ska køre autobahn hastighed i flere timer ska du højere op i tryk ellers render de varme og sir kabooum :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Reifen!
« Svar #53 Dato: 18. April 2010 kl: 06:58:50 »
@ Hr Jensen, er de godkendt til hastigheden, det er noget tyskerne går meget op i .   Køre forbud . !!!!
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Herr_Jensen

  • Gæst
Reifen!
« Svar #54 Dato: 18. April 2010 kl: 10:20:48 »
De er godkendt til 160, hvilket jo er mere end hvad bussen er godkendt til (læs: kan køre) : ).

Nu har jeg lige været ude og prøve dem lidt. Det er tydeligt for mig, at jeg har som hoved prioritet at hæve bilen. De støder på, på skærmen fortil når jeg drejer og fjederen er mast lidt sammen.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Reifen!
« Svar #55 Dato: 18. April 2010 kl: 10:38:00 »
Jensen...
Uden at jeg er trykluftprofessor, vil jeg mene, at 40 psi er 40 psi uanset om det er en badering eller en gummibåd man puster op... Det er jo et tal for luft under tryk og ikke et tal for den mængde luft, der er under tryk...

Nå, anyway tror jeg nu også at der skal lidt højere tryk på ved længerevarende motorvejskørsel - og så må du lukke det ud igen, når du skal kravle rundt med dem...

Det lyder lidt trist, at de støder på - især fordi de er købt til at møvle rundt i ekstremt terræn.
Jeg håber, at du alligevel får succes med dem - helt ærligt... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)