T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: camperman efter 03. November 2011 kl: 11:46:05
-
hej alle,
efter at have talt med hintze er jeg blevet varm på at udskifte original wbx motor med en golf eller passat motor. Er der nogen der kan henvise til en oversigt over de forskellige typer der findes, og hvad de hedder?
Grunden til at jeg vil udskifte er at jeg godt vil køre lidt stærkere end 90 km i timen på motorvej. jeg vil være godt tilfreds med ca 120 km i timen.
Hilsen
Thomas
-
½ ned på siden T25 alternative engine
http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Main_Page#Conversions
-
Hvad er det så for en motor du vil pille ud??
-
en wbx 1,9
-
I med en 2,1 wbx, så køre du 150 km/t !
-
http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/vw_enginescode.html
og
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
-
I med en 2,1 wbx, så køre du 150 km/t !
130 i en syncro :!: (ikke at jeg har prøvet det.....[size=9]særlig mange gange[/size]) :oops: :wink:
-
min wbx 1.9 har ikke svært ved at komme op på 140, men da det koster dyrt og larmer ad h til, kommer hun det sjældent.
der må være noget galt med din dg 1.9 wbx
-
En højtagscamper er bare ikke højhastighedsegnet - der er en heftig vindmodstand.
Du er velkommen til at prøve Frk G når jeg henter dæk.
Den største fordel jeg ser ved en R4, er at denkan bryde sammen hvorsomhelst i verdenen, og jeg kan være kørende igen 8 timer senere - man kan fodre svin med 827 blok motorer.
-
For pæblan da drenge. Hvad er det for en fart snak. Det er gamle damer og skal kun op over 130 hvis en anden t3 overhaler.
Så skal den ha kniven.......!!!
Har kørt 160 på klokken og det er dyrt i motorolie og MEGET dyrt i benzin.
Altsammen medfører dårlig samvittighed jo :roll:
-
well - det er jo ikke en højtags camper, men camper med popup tag. Kørte i sommers enkelte gange 100-110 - og synes jeg pinte motoren. Ved godt det er en ældre dame, derfor ønsker jeg bare max at køre 110-120 uden at det lyder som om motoren går fra hinanden. Bremserne er vel heller ikke dimensioneret til at køre langt over 120 km/t.
@jj, glæder mig til at prøve den.
Hilsen
Thomas
-
Hur blir bränsleekonomi med en R4? Hur är vridmoment - segdragning jämfört med en wbx?
-
8-11 km/l alt efter kørselsmønter.
I sommerferien med 2 tagbokse og 7 personer kørte vi 8,5 km/l over 7000 km - heraf meget motorvej med 125 km/t
-
Då är bensinförbrukning ingen anledning att byta?
-
Jeg ville hellere køre boxer - den er mere tyst og ryster mindre - boxer har en fornem gangkultur.
Men - det giver mig samtidig en stor ro at køre række 4 - jeg kan få reservedele overalt i Europa - og skulle total motorhavari ske, kan jeg få en ombyttermotor på ingen tid - der er så mange VW række 4 motorer derude ;-)
Og det betyder meget.
Og jo, jeg tror at med mit køremønster ville forbrug være 6-8 km/l på en boxer ;-)
-
Og jo, jeg tror at med mit køremønster ville forbrug være 6-8 km/l på en boxer ;-)
Hva søren JJ, er Du så arbejdspræget at Din speederfod er binær? :D :D :D
-
Tæt på :@
-
Boxeren vinder 100% på lyden og fornemmelsen. Række4 vinder 100% i alltagstauglichkeit. Og jeg synes nu ikke vibrationer er et tema - både i tomgang, under acceleration og ved mange snoninger ligger ABS'en rock steady omme i brønden. Jeg har kørt med både GW (1,9 WBX 90 HK) og ABS (1,8 R4 90 hk) i samme bil med samme gearkasse. ABS præsterer efter min smag bedre - mere lydløs, mere brændstoføkonomisk og meget renere gangkultur end WBX'eren. ABS er kedelig og ucharmerende - det er Toyota også, men når bilen er pakket med feriebagage og 6 mennesker, og GPSen viser 1800 km til destinationen, så skal jeg ikke have charmerende motorhavarier, men derimod kedsommelig driftsikkerhed.
Faktisk findes der dokumenterede eksempler på, at ABS er tydeligt mere driftsikker end 20 år nyere 6-cylindrede BMW'er på strækningen Jylland-Gardasøen retur (Internt hint ;-))
-
...kunne da være interessant at høre lidt mere om det "interne hint", men det kommer vel til at stå hen i det ukendte... :wink:
-
Ja, der er jeg også bange for. På den anden side - hvis man nu har en kørestil, hvor man tilbagelægger strækningen fra Flensburg til München i ydersporet i en blærerøvsbil med 20 tommer brede mujaffafælge og pornolæderindtræk, så er behov for autohjælp måske ikke det man taler højest om... ;-)
PS: I øvrigt sjovt som din signatur forandrer sig over tid, Tony...
-
Det er dog utroligt så lang tid så stor en bøvs er om at komme til overfladen. Troede vi havde en aftale :x
Mvh Jønne Ukendt
-
Du aner ikke, hvor det lettede :-)
-
Var det Parkhave som have problemer med Bimmeren?