Forfatter Emne: RPM efter skifte til et-rems setup  (Læst 3379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Dato: 28. Marts 2009 kl: 15:32:47 »
Kan det passe at jeg skal have kalibreret min omdr. måler efter jeg har skiftet til et-rems setup??

Det virker fint nu, omend jeg synes generatoren sidder meget langt oppe i beslaget (faktisk helt i top), men det må kunne klares med en kortere/bredere rem, pt. er det en 10x875 rem jeg bruger...

Inden skift viste omdr. måler ~800 RPM i tomgang, den ligger en streg lavere på måleren nu, så det er vel noget der ligner en 5-600 RPM den viser i tomgang nu...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #1 Dato: 28. Marts 2009 kl: 16:22:12 »
Hvis du kan stramme en 10x875 rem helt i top på generatorbeslaget, kører du da vist med den "forkerte" krumtapskive..  :?
Den "rigtige" har størst diameter på inderste spor, og det giver nogle flere omdrejninger til vandpumpe og generator.

En 10x875 rem kan jeg slet ikke få på min, der bruger jeg 10x890.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #2 Dato: 28. Marts 2009 kl: 16:23:58 »
Skiverne på min krumtap er med det mindste remhjul inderst...

Har lige fået fat i en 863 rem, og den kan jeg stramme op så jeg ikke kan mærke toppen af beslaget, men at det er remmen der bliver strukket ud...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2009 kl: 16:28:54 »
Jeg vil nu anbefale den store skive, så der også bliver sat noget mere cirkulation på kølevandet....  :idea:

Og så kan det være at din omdr.tæller passer igen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #4 Dato: 28. Marts 2009 kl: 16:59:01 »
Totalt enig med Tony! Få en stor skive på ved krumtappen før du svider motoren af.

Omdrejningstælleren kommer ikke til at passe, men den kan jo calibreres.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #5 Dato: 28. Marts 2009 kl: 17:37:03 »
Kan hjulene på krumtappen vendes om, eller kan de kun vende på en måde??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #6 Dato: 28. Marts 2009 kl: 18:48:00 »
Citat fra: "BlackChart"
Kan hjulene på krumtappen vendes om, eller kan de kun vende på en måde??


Det dur ikke at vende den du har, den "rigtige" er også større end begge de spor du har nu.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #7 Dato: 29. Marts 2009 kl: 12:01:34 »
Når nu den skal kalibreres, hvor sidder så skruen der skal drejes på?? Under klistermærket bagpå??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #8 Dato: 29. Marts 2009 kl: 12:17:59 »
Citat fra: "BlackChart"
Under klistermærket bagpå??


Nemlig
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #9 Dato: 02. April 2009 kl: 20:37:42 »
Citat fra: "TONY"
Det dur ikke at vende den du har, den "rigtige" er også større end begge de spor du har nu.


Og hvor får man fat i den henne??

Eneste "unormale" jeg har oplevet indtil nu er at den er lidt mere besværlig at få til at slukke ladelampen samt at lysstyrken dykker i tomgang, ingen unormale temperaturer...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #10 Dato: 02. April 2009 kl: 21:53:40 »
Det er ikke til at mærke noget unormalt, selvom man har for få omdr. på vandpumpen. Men - jf. mine oplevelser tidligere på året og den husmandsteori, jeg har udviklet derefter - ligger problemet i, at flowet gennem blokken bliver nedsat på kritiske steder - f.eks. omkring cyl. 4. I forvejen er JX ualmindeligt uheldigt udformet, når man ser på kølevandsflowet i forhold til temperaturbelastningen, så derfor er det crusial at have maximalt flow på kølevandet.

Den passende remskive til et-rems-set-up kan vel efterlyses her, monstro ikke, der så skulle dukke nogle op?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #11 Dato: 03. April 2009 kl: 15:34:49 »
Okay, dårlig formulering...

Mente hvilken bil/motor osv. skal jeg bruge remskiven fra, evt. størrelse??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #12 Dato: 04. April 2009 kl: 21:25:59 »
Har nu konfronteret onkel lidt..

Kan det passe at det er den remskive der har res. nummer 025 105 251 og måler 167,6x1x9,5??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #13 Dato: 04. April 2009 kl: 21:28:11 »
Arh, mindre misforståelse, det var til en opløsningsmiddel motor :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
RPM efter skifte til et-rems setup
« Svar #14 Dato: 04. April 2009 kl: 21:35:37 »
Hmmm...Er det en ganske almindelig servo remskive der skal bruges??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan