Forfatter Emne: Sporing af syncro.  (Læst 2431 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sporing af syncro.
« Dato: 16. Juni 2019 kl: 20:10:54 »
Hejsa alle sammen..

Efter ca 2500 km i den blåå så er det ved at være tydeligt at den nok skal spores, da jeg kan se at den spiser lidt af dækkene i yderkanten.. og det lyder som at den presser det yderste dæk frem når jeg drejer skarpt .

Men med en syncro hvordan skal man indstille styrtøjet.. ?

Har læst at det ikke skulle være det samme som en 2wd.

Har fundet en guide på nettet men det kunne være rart med en second opinion inden vi går.igang..

Vi har adgang til en 4 hjuls udmåler så det skal nok blive præcist nok.

Jeg tilføjer lige et par screenshot af den guide jeg fandt.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Sv: Sporing af syncro.
« Svar #1 Dato: 16. Juni 2019 kl: 20:48:04 »
Under alle omstændigheder, så kræver det vel 4wd er sat til :)   

mvh Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Sporing af syncro.
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2019 kl: 06:33:07 »
Men.. hvis nu man havde en decupler på ville man så.ikke stadig spore den som en 4x4 ?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Sporing af syncro.
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2019 kl: 11:51:56 »
Da en syncro teoretisk kun er en 4x4 når et af baghjulene spinder, er det efter min mening uvæsentligt at det er en 4x4.

Udmålingen bliver jo foretaget stående, så det der betyder noget for justeringen er hvordan den er læsset og eventuelt hævet.

Da jeg hævede Arnold med et Trailmaster sæt, købte jeg samtidig et mellemstykke til forhjulsophænget, som kompenserede for den ændrede camper.
Det passede så godt, at den vinkel, ved udmålingen, stod næsten helt korrekt.

Så find data for justering af syncro og få den målt ud med køreklar vægt ( incl. passagerer.)

Se evt. her svar# 91 http://t3nettet.dk/index.php?topic=45255.90
« Senest Redigeret: 17. Juni 2019 kl: 12:03:40 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Sporing af syncro.
« Svar #4 Dato: 17. Juni 2019 kl: 17:36:39 »
Så fik vi sporet den..

De nyere apperater har heldigvis indstillingerne så de kan spore den præcist..

Den er ca 51cm høj og det kunne computeren godt finde en værdi der passede til

Det endte så med at toe in blev 99.9% præcist.
Camber fejlede lidt i h side.. har nok fået vendt de der skiver forkert men den kunne næsten justeres på plads.. venstre side kunne nemt justeres på plads.

Og så fik vi justeret caster også.. h side var helt fin men v side måtte justeres ca 3-4 mm frem.

Så min mistanke var god  nok.. den stod skævt og nu burde den slide noget mindre på dækkene..

Og takker for input porteren.. ;)