Forfatter Emne: Et spørgsmål til alle brugere...  (Læst 6770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #15 Dato: 05. April 2008 kl: 07:27:47 »
Det ved jeg ikke helt... Hvaså når jeg får købt min sølvmetallic Hyundai Accent fra 2004, med alt i udstyr og 15" alu?

Vil i belemres med en billedserie og sindsyge spørgsmål om hvor dit ikke virker og dat er knækket og om hvorfor den kører mærkeligt.?

Spøg til side, jeg får aldrig en Hyundai og jeg er somend ligeglad med at læse lidt om din Valp en gang i mellem. Den er jo saftig at se på. ;-) Og tillykke med den iøvrigt.

Det er jo det OT er til, bare der ikke bliver spammet med skidt og kanel.

Bo

  • Gæst
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #16 Dato: 05. April 2008 kl: 09:22:38 »
Er enig med de fleste: Så længe det ligger i OT, kan jeg ikke se det skulle være et problem. Man vælger jo selv hvilke indlæg man vil læse og følge med i.

Spørgsmålet er så hvor mange valp-eksperter du finder herinde   :?:  :!: :wink:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #17 Dato: 05. April 2008 kl: 11:50:13 »
Ja, hvorfor ikke ?
Selvom de er hver sit mærke, kan der sagtens udveksles erfaringer og fif med hensyn til pasning og vedligeholdelse, reparation m.v.
Vi har garanteret alle stået på et tidspunkt og revet os fortvivlede i det (sparsomme) berømte hår i postkassen. Jeg skiftede indsprøjtning på en bil af andet mærke forleden. Alt gik godt, lige indtil luftindtaget skulle på. Pludselig er det noget andet, selvom de på øjemål er ens. Løsning: En stump slange fra en T3 - original VAG forstås, så man kan sagtens kombinere.  :D  :D  :D

Mads-kaa

  • Gæst
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #18 Dato: 05. April 2008 kl: 14:26:08 »
For min skyld kan du stille alle de spørgsmål du vil, men du har selv tidligere nævnt at der findes Valp-fora, så hvorfor ikke bruge dem? Der er garanteret lige så mange "nørder" derinde som her.

/Mads

Herr_Jensen

  • Gæst
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #19 Dato: 05. April 2008 kl: 16:39:19 »
Tak alle.

Ideen var jo ikke kun til min unyttelse men ogsaa hvis andre havde nogle issues med forskellige bil relaterede emner.

Naamen jeg vil sp0rge i OT hvis det har noget med Valpen at g0re.

@Bo og Mads
Valpen bestaar af Volvo dele fra ca. 10 andre Volvo typer. Dvs. den er temmelig standard hvis man har rodet med Volvo f0r. 'Valp eksperter' er her sikkert ikke men mine sp0rgsmaal vil dreje sig om 'renovation af gammel bil' frem for 'hvoffor virker min Valp ikke?'. Dette er grunden til jeg overhovedet overvejer at poste her : ). Her er jo mange gamle mekanikere (og 'nogen' af dem har oven i k0bet gennem renoveret en B20'er som svennepr0ve ; )) som kender aeldre mekanik ud og ind.
MHT. Valp forum saa er det gaaet op for mig at intet andet forum jeg er st0dt paa er saa aktivt og levende som dette. Det' sgu rigtigt!

Naamen tak igen - jeg har en god pejlning om hvor jeg skal poste ikke T3 issues.

 : )

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #20 Dato: 05. April 2008 kl: 17:01:56 »
svendeprøve! nej det var da jeg havde været i lære i år at vi skulle renovere sådan en gammel svend, fordi vores lærer var volvo-fanatiker, på samme måde som jarl er med T3 :wink:

så skolen havde simpelthen et klassesæt af volvo B20 motorer i bænk :roll:

nej en B20 motor er sku så enkel og robust at den kan holde til at blive skildt ad mange gange :wink:  men som grundlag for en svedeprøve idag har den ikke da den er for simpel i sin opbygning :wink:

dette er jo kun rart ud fra hobby-mekanikerens synspunkt, den er nem og billig at lave/holde kørende, og du kan sikkert få det meste til småpenge i biltema 8)

btw. så var det vist mig der hjalp manden med en fiat uno hvor remskiven var vendt forkert og derved ikke fik det rigtige ot signal.

og jeg synes kun at det fedt hvis vi kan hjælpe hinanden med andre projekter/biler end lige en T3  8)

personligt har jeg en del erfaring med div. bilmærker bla. vw, fiat, bmw, mazda, kia, citroen/peugeot m.fl
og synes da det er rart at få frisket hukommelsen lidt op når man til daglig laver maskiner på et pakkeri.

så lads os så få nogle flere billeder af den VALP så der kan komme plader på den, og den kan komme med til træf på fyn :D
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #21 Dato: 05. April 2008 kl: 20:09:09 »
Citat fra: "verner"

personligt har jeg en del erfaring med div. bilmærker bla. vw, fiat, bmw, mazda, kia, citroen/peugeot m.fl


Og hvor mange af dem vil du udpege som bilmærker...  :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #22 Dato: 05. April 2008 kl: 20:25:50 »
Alt hvad der ikke er fransk.  :D  :D  :D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #23 Dato: 07. April 2008 kl: 02:12:56 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "verner"

personligt har jeg en del erfaring med div. bilmærker bla. vw, fiat, bmw, mazda, kia, citroen/peugeot m.fl


Og hvor mange af dem vil du udpege som bilmærker...  :P


det er de da alle, faktisk lærer man mest når man laver lorte biler :lol:
der er jo ingen udfordring i at skifte olie og bremser :wink:

men jeg havde da også en opel før jeg fik bil :lol:

man kravler jo også før man kan gå   :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

T3Sync

  • Gæst
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #24 Dato: 07. April 2008 kl: 20:16:35 »
:twisted: Jeg har stemt nej  :twisted:

Men det er altså ikke hel hjertet for jeg nyder at læse/se valpe og alle mulige andre sjove og mærkelige ting , men når det er sagt såååååå er det jo T3'ere det drejer sig om ik  :D

Hmmm og så er der  jo heldigvis stadig langt til OTnettet overtager .

GIV DEN GAS!!!!!!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Et spørgsmål til alle brugere...
« Svar #25 Dato: 07. April 2008 kl: 20:19:41 »
tja med alle de HJÆLP min diesel er gået kold indlæg er det da rart med lidt friskt indput :D    OT rules
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911