Forfatter Emne: Montering af Hævetag m sovekabine  (Læst 3418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Simonk

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Dato: 01. Oktober 2008 kl: 08:49:16 »
Hej alle sammen.
Jeg er for en måneds tid siden blevet den lykkelige ejer af en gammel T3'er fra 81 indrettet som camper, som jeg skal bruge den lange vinter på at gøre klart til en god tur sydover med nogle venner til sommer.
I den forbindelse er jeg interesseret i at få sat det store hævetag m. sovekabine på bussen. Der er allerede det "lille" hævetag, dvs det der kun kan hæves over køkkenet, og alene er til at give højere til loftet.

Der er altså et fint hul i taget allerede, og jeg vil derfor høre om det er muligt at montere det store hævetag på bussen, så man kan sove 4, på trods af at der kun er hul til det lille tag? Er det et større projekt jeg begiver mig ud i, som indebærer at skulle skære endnu mere i taget end ud over til beslag(hvilket jeg ikke er interesseret i)? Og er der evt nogen af jer som ved hvad et sådan brugt hævetag ca står i, og om nogen af jer evt har et liggende?

- jeg er helt ny i T3 universet, og ved kun meget lidt om den så håbede på at der var nogle af jer mere erfarne, som evt kunne komme med gode råd.
MVH Simon

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #1 Dato: 01. Oktober 2008 kl: 11:00:34 »
Hej Simon.
Jeg har en fabriksbygget Westfalia med stort hævetag.
Kig forbi så kan vi jo måle op hvad der er brug for i forhold til dit lille tag.

Ring 60602382 hvis du er interesseret.

Bjarne
Nu uden T3

Bo

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #2 Dato: 01. Oktober 2008 kl: 11:18:16 »
Få fat i Crapz herindefra. Han har prøvet at montere sådan en fætter.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #3 Dato: 01. Oktober 2008 kl: 11:26:05 »
hej simon og velkommen til :)

jeg har sådan et projekt liggende til jeg får mere tid :wink: (det får jeg nok aldrig, men så tar jeg mig tid...)

det jeg har gjort er at skære taget af en anden t3 med stort hævetag og smide det på en trailer, og nu står det så og venter på mig  :)

jeg har også den lille model hævetag nu og som jeg kan se det skal hulet til et stort westfalia tag være større, ihvertfald breddere, men derfor har jeg også købt hævetaget kompl. med tag for at have noget at måle efter.

det er bedst at finde et hævetag der er blevet eftermont, da det ellers kan blive noget bøvl, de org. westfaliaer jeg har set, har en plade under madrasen, hvor den eftermont. har en plastskal man ligger oven på bilens tag hvorpå madrasen ligges.

men hvis det er gammel ambulance, højttagscamper eller lign med et storthul i taget, skal man finde det fabriksmont. westfaliatag.

ellers har crapz herinde lavet en billedserie af hans mont.

edit:
http://t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4701&highlight=tr%E6f

har du slet ikke mod på at lave det selv, kan du prøve at kontakte niels erik thing fra sydfynsautocamper, han har mont en del af de tage.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Simonk

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #4 Dato: 02. Oktober 2008 kl: 22:18:50 »
Hej folk.
Tak for de mange og gode svar på emnet.
Som jeg kan forstå det, så er det jeg skal have fat i, en eftermonteret sovekabine, da jeg ikke er interesseret i at skære ydderligere hul i taget.
Billedserien som der blev linket til, gav en del svar - så mange tak for det.

Til Bjarne, så skal du have mange tak for dit fine tilbud, og det kan meget vel være, at jeg en dag i den nærmeste fremtid kontakter dig med henblik på at benytte det, - om ikke andet så bare for at få lidt inspiration til indretning, da jeg har planer om at lave lidt om på den nuværende indretning, som er lidt et mix af en tidligere erjer/ole opfinder, og originale ting.

Hvis der er nogen af jer som ligger inde med et sådan tag til en rimelig pris, kunne jeg meget vel være interesseret.

Bo

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #5 Dato: 03. Oktober 2008 kl: 08:01:51 »
Mon ikke stadig KKrogsgaard har et  :?:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #6 Dato: 03. Oktober 2008 kl: 19:58:05 »
Neeeej, det er laaaaaaang tid siden der var en øbo og hente det.

Den handel har en skæg historie, men det må blive en anden gang.

Mølle

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #7 Dato: 03. Oktober 2008 kl: 20:24:15 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Neeeej, det er laaaaaaang tid siden der var en øbo og hente det.

Den handel har en skæg historie, men det må blive en anden gang.


hvorfor vente????? er der kunder i biksen????

Kkrogsgaard

  • Gæst
Montering af Hævetag m sovekabine
« Svar #8 Dato: 03. Oktober 2008 kl: 21:49:40 »
Næ, men jeg vil ikke ødelægge tråden her og jeg vil hellere fortælle end at skrive.