Forfatter Emne: Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge  (Læst 6954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Dato: 25. Oktober 2008 kl: 20:14:36 »
Jeg mødte en ven af familien i dag i vores SKY supermarked her i byen. Han havde en lidt underlig oplevelse med sin T3 LLE i Køge i år. På hjemvejen om natten havde han en motorskade og blev så vejledt til VAG VW i Køge. Han er kunde hos det tyske ADAC (sammenlignes med Falck) og han havde en 24 timers garanti på gratis bil til fortsat kørsel og/eller hotelophold.

Nu var det ikke muligt at reparere skaden fra fredag til mandag, det kunne først ske mandag tre dage efter motorskaden. Samtidig var der ingen udlejningsbil til stede ... selvom det er garanteret iflg. forsikringspolicen.

Han var nød til at tage taxa til Roskilde, toget til Fredericia og så taxa fra Fredericia til Flensborg, okay det var den side af sagen og det blev betalt af ADAC. HUSK - bussen var fyldt med hele familien - omkring 6 personer ...

Men ...

Værkstedet i Køge ringede så til ADAC og meddelte en totalskade af en T3 LLE 1992 bus til en værdig af mellem 7-8000 Euro - nu med motorskade - og dermed en nedsat værdig. Dermed iflg. VW værkstedet i Køge et total tilfælde af skrot lige parat til ophuggeren, sådan blev det fortalt overfor ADAC og at bussen skulle køres til skrotten ...

Min ven af familien fik så selv fat i trailer og ekstra trækbil for hurtigst at hente LLEèren hos værkstedet i Køge, han var bange for at en eller anden gut prøvede på at lave et fupnummer i Køge med at få fat i et interessant objekt ... Da han så kom til stedet var der ingen der kunne tale med ham, man var oven i det ikke særlig imødekommende, ærlig og ingen var egentlig rigtig til stede da han hentede bussen på VAG stedet.

Kort og præcis: En eller anden gut deroppe i Køge har fortjent et spark i røven, stedet står nu på listen af useriøse partnere.

vh
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Mads-kaa

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #1 Dato: 25. Oktober 2008 kl: 20:47:12 »
Jeg er lidt bange for at det er Volkswagens generelle holdning til T3'ere. De kan ikke se forskel på om det er en udslidt murebalje eller et velbevaret eksemplar. Jeg tror desværre vi er nødtil at opfatte Volkswagen/VAG som uegnede til at servicere/reparere biler som vores...
Ovenstående er min opfattelse af tingenes tilstand i Danmark, jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvordan det står til i Tyskland og andre steder. Vi skal bare være glade for at der findes folk som Niels Erik Thing, som har ekspertisen til at klare den slags opgaver.

/Mads

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #2 Dato: 25. Oktober 2008 kl: 21:26:16 »
Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med pågældende forhandler. Jeg bestilte nogle få reservedele under motorrenoveringen af "gamle Trofast". Det blev aftalt (højtideligt lovet ) at de skulle ringe, når delene var kommet. Efter, at have ventet i, hvad der forekom som umindelige tider, ringede min viv så til dem,: JO! De havde da ligget klar til afhentning i ca. en uge, MEEEN fyren der skulle ringe, var taget på ferie ( og kunne naturligvis ikke finde på, at efterlade f.eks. en seddel om vores aftale !)
Uanset model, årgang osv. synes jeg, at kunder skal og bør altid have den bedste behandling. Så er der da en chance for, at de vender tilbage, eller ???

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #3 Dato: 25. Oktober 2008 kl: 21:56:39 »
Når jeg kigger ind hos VAG her i Flensborg for at snuse lidt til en T5, så går jeg afslappet hjem igen. En bilkasse plastik med mindre holdbare detaljer sammenlignet med en T3, SHARE HOLDER prismentaliteten med priser i overkanten af det mest fornuftige (her får man et 1/2 hus med fin boliggrund for en hel ny T5 multivan ..).

Og så bliver de opdraget til at skrotte alt det der er ældre end 3 år ...

Ikke helt mit niveau. Ja det er korrekt, at det hører til VAGs politik med at få de gamle rådne T3er fra vejen ... Men de har ikke læst småparagraffer - markedet er gået i stå i disse uder - priserne er en del af årsagen oven i alt det spekulationsfies.

Nå men tilbage til Køge, så kunne vedkommende ikke får munden op, han er fuld af løgn deroppe, det er man nok nød til at blive når man skal lave af en underlig useriøs shitsalgspolitik. Man kan ikke stole på folket, det er det værste ...

ha det bra og spark til huset i Køge når i suser forbi ;-)

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #4 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 08:30:59 »
For år tilbage ringede jeg til vw for at høre hvad en motor kostede. Pris: 37.000 og så var den ikke lagt i, men dog komplet. Hvis de i køge er gået ud fra denne pris OG to mand i en dag vil at skifte, så når vi hurtigt op på 50% af 8000.
At det er dybt godnat kan vi dog hurtigt blive enige om.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #5 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 09:43:25 »
Når jeg regner rigtigt, opstår totalskaden først med total 8.000 Euro i løn og reservedele ... inkluderet moms ...

I Tyskkand hos VAG betalte jeg i 2006 ikke mere end 4.000 Euro til en ny TD TD busmotor inkl. løn. Oven i det var justeringen og ESP indebæret i prisen med omtrent 300 Euro.

Det der skete i Køge er useriøst, trist og oven i det er manden med ansvaret i butikken fuld of S.H.I.T. man kan og må ikke stole på de folk, det er vores udkald fra LLE og XXXStar busfolkene her in town.

---

Men at køre 300 KM med tog og TAXA pga. problemet fra Køge til Flensborg er endnu mere bekymrende, når policer og kontrakter indebærer en sær form for seriøs afsikring der mangler, n¨r man kommer til stykket ...

Køge is filled with VAG S.H.I.T.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #6 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 09:53:11 »
En nyrenoveret JX koster mellem 1.000 og 1.300 Euro på markedet her i landet. VAG har selv fået fat i underleverandører til at renovere de gamle motorer, de har selv slet ikke mere grejet til at klare de i værkstedet.

Mine erfaringer i 2006 var, at en splinterny motor ikke var OK. Pistolringene var rustet fast og jeg selv gjorde VAG folket i værkstedet bekendt med denne detalje, de kendte ikke til dette "lagerproblem". Senere fik jeg så en anden ny motor og jeg ventede i 4 uger inden bussen var klar igen hos VAG ...

S'dan var det ikke i 1960 med de gamle T1er ...

VAG har forandret sig.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Bo

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #7 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 12:05:30 »
Citat fra: "Jens Flensborg"

Køge is filled with VAG S.H.I.T.

Jens


Ikke alt og alle i Køge :wink:

PARKHAVE

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #8 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 12:13:42 »
Alt andet lige var det nok også den værste kombination.
En aldrende tysk bil på et dansk mærkeværksted.

Jeg tror såmænd ikke køge er værre eller bedre end andre autoriserede.
Meen et dansk reservedelsindex der ligger på 200 ifht. den tyske på index 60 gør en stor forskel.

+ en timeløn på storby værksteder på ml. 600-800 Dkr.

Der skal dælme ikke meget til at vælte læsset for en bil der i DK vurderes til ml. 25-40.000 Dkr. i udsalg vel at mærke.

Mads-kaa

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #9 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 12:41:33 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Der skal dælme ikke meget til at vælte læsset for en bil der i DK vurderes til ml. 25-40.000 Dkr. i udsalg vel at mærke.


Det er jo det der er problemet, vurderingerne af vores biler ligger for lavt. Hvis man kigger på hvad der kører rundt i Danmark af LLE'er, ***star eller carater for den sagsskyld, så tror jeg ikke mange af ejerene vil stille sig tilfreds med at få 40000 fra forsikringen. Jeg ville i hvert fald ikke...

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #10 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 12:44:58 »
Citat fra: "ctange"
En brugt T3 til 80.000 kr koster altså ½ årsløn.

Jeg ville disponere sådan: tage orlov et ½ år,
købe en T3 til 3000kr, og så selv renoverer den.


Jeg tror ikke nogen vil være i stand til at renovere en bil til 3000kr så den bliver i samme stand som en til 80000, uden at kæden hopper af regnskabet.

/Mads

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #11 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 16:14:50 »
Enkelte T3er kan købes til 19.000 Euro hos mobile - i top stand og med seriøse vurderinger fra en sagkyndig ...

Og 80.000 kroner i halvårsløn er heller ikke toppen af bjerget ;-)

Sandheden ligger et eller sted derude og en flot T3 klarer sagtens de 6.000 til 8.000 Euro når lakken er fin, motoren er ny og bilens interieur lever op til fint outfit, resten er pis og papir. Der ligger dog flere under 3.000 Euro ude i provinsen.

So long
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Mads-kaa

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #12 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 17:21:15 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "ctange"
En brugt T3 til 80.000 kr koster altså ½ årsløn.

Jeg ville disponere sådan: tage orlov et ½ år,
købe en T3 til 3000kr, og så selv renoverer den.


Jeg tror ikke nogen vil være i stand til at renovere en bil til 3000kr så den bliver i samme stand som en til 80000, uden at kæden hopper af regnskabet.

/Mads


Der er ingen proportionalitet mellem den pris man
betaler for en bil og dens stand.

Se f.eks her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=6235&postdays=0&postorder=asc&start=10

Den T3 jeg kører i nu, købte jeg for 3000 kr,
for godt 3 år siden.
Jeg har lige haft den gennem syn for anden gang.
Den er rusten, men jeg kan ikke se hvad det skulle
være jeg ikke skulle kunne lave, hvis jeg fik et halvt år til det.

Nu kan jeg godt leve med at min bil ikke er perfekt,
så jeg bruger ikke et halvt år på den.

De yngste T3'ere er mere end 15 år, så ingen af
dem er vel perfekte.



Det er da fint at du kan køre i en bil du har købt for 3000,-kr for 3 år siden, tillykke med det. Men jeg vil våge den påstand at din bil ligner en T3 til 80000, meget lidt! Indretning, rust og mekanisk stand, der vil være en kæmpe forskel.
Det er klart at en 15år gammel bil ikke er perfekt, men 80000 for du altså heller ikke meget ny bil for. Jeg vil tro at sammenlignet med en lang række andre biler, af varierende størrelse og kvalitet vil en T3 være en af de bedste til prisen, og det gælder også i lejet omkring 3000,-.
Der er desuden forskel på om man bare vil have et transportmiddel eller om man vil have en bil.

/Mads

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #13 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 20:38:30 »
Skulle der være problemer med en vurdering af bilernes værdig, så anbefaler jeg en sagkyndig ekspertise. Her i landet bliver disse vurderinger forelagt hos forsikringsselskabet som værdiggrundlag, dette er lovmæssigt især krævet hos veteranbiler.

Ellers taler vi ikke om optærede biler, det var ikke meningen. Måske er de ikke helt så flotte, jeg taler ikke om priser under 5.000 Euro til en T3 og de aktuelle youngtimervurderinger har jeg nævnt et andet sted her i dette forum.

Det er måden i Køge vi snakker om ...

Ha det bra
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #14 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 22:40:58 »
Hm...værdien af t3.....?

De fleste sondermodeller i Dk er importerede som brugte fra Tyskland. SÅ er der jo liige den med afgiften! Jeg har endnu ikke hørt om nogen brugere herfra, der har stået nede ved Told/Skat og sagt: "Hør nu her lille dame, denne bil er en meget fin sjælden og velholdt vogn, den har en gadeværdi på MINIMUM 80.000, så de 13.000 jeg skal give i afgift er ALT ALT for lidt!"

Nej vel?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it