Forfatter Emne: Søger til Syncro: km-tæller/instrumenthus  (Læst 3238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Søger til Syncro: km-tæller/instrumenthus
« Dato: 04. Juli 2019 kl: 09:05:01 »
Som overskriften siger - og da min km-tæller er i stykker, og speedometer virker, søger jeg "indmaden" til km-tælleren i instrumenthuset - eller evt. hele indstumenthuset.
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline Trygve

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
    • Vis profil
  • By: 1720 København
Sv: Søger til Syncro: km-tæller/instrumenthus
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2019 kl: 19:08:11 »
Hey Jesper, har haft samme problem. Det burde kunne fikses ved at trykke et tandhjul tilbage på plads og montere  en papirklip eller lignende for at holde tandhjulet på plads. Har ikke lige et billede men du kan læse om det her: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=292298
Syncro Caravelle C 86 (snart med højtag)
Mosaik Westfalia Camper 84

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Sv: Søger til Syncro: km-tæller/instrumenthus
« Svar #2 Dato: 10. Juli 2019 kl: 20:16:37 »
Tak Trygve, det ser lovende ud - havde overvejet at spørge en urmager, men måske det går med utube - mange tak:-)
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Løst problem med km-tæller i instrumenthus
« Svar #3 Dato: 31. Juli 2019 kl: 19:45:44 »
Kom lidt længere med km-tælleren - og så alligevel ikke. Fulgte link på samba som sendt fra Trygve (se ovenfor), og da jeg ikke havde en papirclips, forsøgte jeg i første omgang at udvikle et muligt nyt verdenspatent med en "fjeder"/holder lavet af metallåget fra en makreldåse - efter testkørsel viste det sig desværre at dette ikke var løsningen.

Af igen, og for at få akslen til at gribe i metaltandhjulet måtte jeg først slibe kontaktlim af fra en tidligere ejers reparation, og så ud med akslen. Dernæst slibning af aksel så denne nu "griber" bedre i metaltandhjulet som akslen klemmes ind i. For en sikkerhed skyld, på med papirclips, og nu - tra, tra, tra - skidtet virker - ikke noget stort skridt for menneskeheden, og ej heller for garvede T3-folk, men der er nu en hvis tilfredsstillelse for en amatør ved hjemmegjort.

Tak for gode indspark, de hjalp med retningen - vedlægger et par billeder til andres mulige inspiration.
« Senest Redigeret: 31. Juli 2019 kl: 19:47:32 af raumhart »
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)