Forfatter Emne: Rust og spørgsmål til det, med fotos  (Læst 7089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Dato: 23. Februar 2011 kl: 19:08:19 »
Jeg har skudt nogle billeder af min DK model, en gammel slidt JX uden turbo, der er død og så er den på gule plader... Min første tanke er at få den synet og betalt fri til hvide plader med en 1,8 90hk benziner i, men der er lige en barriere af rust som jeg skal se om jeg kan få styr på inden.

Først er der billeder af vangen fra motorbøjlens fæste og bagud. Det er vist det slemmeste rust der lige umiddelbart er i den, men kan det redes på en lovlig måde?

Så er der lidt billeder af inder- undersiden af venstre panel, hvor der er ihvertfald 1 hul som skal lappes.

Til slut er der et billede af forreste og nederste hjørne i skydedørshul/karm som ser lidt skummelt ud.

Ville det bedste være at sandblæse de syge steder, lappe evt. huller, grunde og bodybehandle?

Kkrogsgaard

  • Gæst
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #1 Dato: 23. Februar 2011 kl: 19:10:33 »
Flere billeder

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2011 kl: 19:46:12 »
Tjaa, jeg tror jeg ville give den fred :cry:

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2011 kl: 19:57:24 »
""Ville det bedste være at sandblæse de syge steder, lappe evt. huller, grunde og bodybehandle?""

Jeg tror svaret på dit spørgsmål kommer helt af sig selv når du er færdig med at sandblæse ned til rent metal.... R.I.P.  :cry:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #4 Dato: 23. Februar 2011 kl: 20:24:10 »
Ja, det er nemlig det... Om det kan gå at bruge krudt på den, eller om den bare skal afmonteres og stakkes på hylden?

Det er de vanger jeg er mest bekymret for.

Resten af karossen er ellers forholdsvis sund.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #5 Dato: 23. Februar 2011 kl: 21:02:46 »
Såfremt det ikke koster en herregård med at sandblæse de viste dele ...
og når man har forstand på pladearbejde ...
og resten af bussen ser godt ud ...

tja ...  aner det ikke, elsker du bilen?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #6 Dato: 23. Februar 2011 kl: 21:15:33 »
Det vil ihvertfald blive et langtids projekt..    havde du ellers ikke en der kunne køre ???
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #7 Dato: 23. Februar 2011 kl: 21:42:00 »
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer. Måske en kommentar fra VW Madsen (tin ekvilibristen) kunne bidrage til beslutningen.

Hinze

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #8 Dato: 23. Februar 2011 kl: 21:46:01 »
enig med ukendt lad den få fred ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #9 Dato: 23. Februar 2011 kl: 22:12:39 »
Jeg synes også det vil være en god idé at sandblæse den, så er der nok intet tilbage. :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Kkrogsgaard

  • Gæst
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #10 Dato: 24. Februar 2011 kl: 05:45:52 »
Ok, jeg kan ligesom fornemme at den er long gone i jeres tanker.

Den har ellers en lækker farve og var umådeligt billig, så det kunne være fedt at få den ud på vejen igen.

Men det er nok mere spørgsmålet om det nogensinde bliver "rigtig" godt med det rust arbejde.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #11 Dato: 24. Februar 2011 kl: 07:16:03 »
Altså alt kan jo laves, men man skal nok holde det op imod om den er speciel nok til at det er dét værd... Kan ikke danne et helheds-indtryk ud fra de billeder. Men en ting er helt sikkert, og det er at hullerne ihvertfald bliver mindst 4 gange større når man først begynder og pille i det.....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #12 Dato: 24. Februar 2011 kl: 08:35:53 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Ok, jeg kan ligesom fornemme at den er long gone i jeres tanker.


Det er i hvert fald en skidt start på en "salgsannonce"  :?

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #13 Dato: 24. Februar 2011 kl: 08:42:45 »
Citat fra: "Hinze"
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer.


Svensker eller tysker vel fordi de der ikke bruger salt på vejene.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Rust og spørgsmål til det, med fotos
« Svar #14 Dato: 24. Februar 2011 kl: 09:59:56 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "Hinze"
Hvis du alligevel planlægger at betale afgift til hvide plader, kunne en "rustfri" svensker eller tysker vel spare meget tid og tårer.


Svensker eller tysker vel fordi de der ikke bruger salt på vejene.


præcis