T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Herr_Jensen efter 06. April 2010 kl: 21:08:22
-
Lad os lige høre hvad i planlægger at køre rundt på, i Mammut Park.
Jeg har for øvrigt fundet denne, ret gode, calculator. Det kan være der er andre som vil finde den brugbar:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Jeg er selv på udkig efter nogle nye, lidt mere aggressive, dæk. Jeg prøver om 205/80-R16 passer.
Jeg overvejer disse:
(http://www.tyresdirectuk.co.uk/xcart/images/T/Bronco%20Rough%20Rider.jpg)
(http://www.recip-pneus.com/WebRoot/Store/Shops/RecipPneus/4609/366B/D7B8/5A06/5BD9/AC10/0808/4C0A/mistofestradajeep1.jpg)
(http://www.pneu-4x4.fr/boutique/files/products/MT-Kaiman.jpg)
Hvad med jer?
-
Køre på 235-75- 15 Bridgestone Dueler A/T Syntes de virker fint både på vej og off road.
-
Du kører med stører dæk end mig : ). Jeg har selv BFG, og selv om de er gode og slidstærke, er det som teflon i mudder.
-
de nederste er nok de svedigste... til blødt underlag. de ska ligge på taget eller laddet indtil der ska leges :0)
-
@opelhaj
Jeg er sgu for doven til at skifte dæk hele tiden. Tror du ikke man kunne køre med dem til daglig (de nederste, altså)?
-
Har ingen forstand på dæk til Syncro, men dem i midten syntes jeg er seje ;-)
-
nåh jo volvo valp.... Sorry jo det kan du.. de vil nok li rumle lidt :0) havde glemt det med volvoen som city flitzer
-
:-) Har kørt 110-120 km/t uden den store "gummi ged" effekt.
-
dueller AT er 80% landevej
-
SIMEX FTW
-
Har sq ikke tænkt mig at skifte dæk for at køre til Mammut, så jeg fortsætter med mine General AT2´ere :wink:
-
Jeg regner også med, at mine finske vinterlakridsruller er tilstrækkelige til udfordringerne
- men nu har jeg heller ikke tænkt mig at søsætte vogntoget i mudder til vinduesrammerne... ;-)
-
Bare rolig, Bo. Jeg tager noget reb med...
: )
-
Kanlæse at der bliver brug for hjælpere. eller ringer vi bare til ADAC
-
Bare rolig, Bo. Jeg tager noget reb med...
: )
Fedt..det er naturligvis med i overvejelserne at der på netop dette træf, garanteret vil være rigeligt med hjælpsomme og kvalificerede hjælpere, hvis det skulle ske man sad en smule fast 8) :lol:
-
Hehe - med vores kørestil og skødesløshed, mon ikke vi så skiftes til at trække hinanden fri : ).
-
Hvis der er nogen der har lyst til at prøve mine ultra grove minilæsserdæk, har jeg dem stadig siddende på fælge der passer på en Syncro... Giv et bud afhentet i 8990.
-
Hej Jan
jeg er intresseret, har du et Bill?
eller alder/mønster
Mvh. Birk
-
Hejsa derhjemme Lige et indspark ang. dæk.
Nu ved jeg ikke om det er mudder eller sand i risikere/ønsker at komme ud i, men de viste dæk vil være fine i mudder og umulige i sand. Der vil de lynhurtigt grave sig ned. Jeg kan også forestille mig at de vil lyde som en lavtflyvende bombemaskine fra 2. verdenskrig. Men hvis bare man har en god motorstøj til at overdøve det, så går det jo nok
-
Ja, jeg fik lige trykket på forkerte knap..
Til jer som ikke gidder skifte dæk og alligevel ønsker en tur i mudderet, så tag endelig nogle snekæder med. Ja, det kan lyde åndsvagt, men tro mig. Snekæder, jo grovere jo bedre ændre selv sliks til rene monsterdæk i mudder. Vi overvejede selv samme løsning da vi planlagde at krydse op igennem Amazonas og blandt de gæve gutter derhjemme i Land Roverklubben var der flere som klart anbefalede snekæderne.
Kommer i derimod også ud for en tur i løs sand. Så er det bare ud og pifte dækkene. Helt ned på 18-20psi. Så er det umuligt at sidde fast.
-
Snekæder er ikke tilladt i Mammut Park - tjekkede deres hjemmeside
-
Så er det da godt at jeg har et par gode lange fiberstropper med samt et par sjækler...
Og når jeg at få et par minutter for mig selv på lageret så kan det være at jeg har lidt mere udstyr med HVIS nu du skulle ske at finde et dybt mudderhul, Bo :D
-
Så er det da godt at jeg har et par gode lange fiberstropper med samt et par sjækler...
Og når jeg at få et par minutter for mig selv på lageret så kan det være at jeg har lidt mere udstyr med HVIS nu du skulle ske at finde et dybt mudderhul, Bo :D
Aner ikke hvad du snakker om kammerat!! :evil: :wink:
-
Den ene dag et mudderhul og den næste en sø...Du vælger selv, du kan sikkert finde tilsvarende dernede :D
Denne gang har jeg så ordentligt dæk på og ikke nedslidte gajoler, så kan det jo også være at jeg kan trække dig op :D
-
Jeg har købt 4 stk BF G hos Dækonline til 3100 kr. 215/75-15 og har kørt på dem nu i 14 dage. De køre godt, næsten ingen larm selvom de er lidt grove. der skulle være mange KM i dem ifølge test.
-
Jeg har købt 4 stk BF G hos Dækonline til 3100 kr. 215/75-15 og har kørt på dem nu i 14 dage. De køre godt, næsten ingen larm selvom de er lidt grove. der skulle være mange KM i dem ifølge test.
Har selv kørt med dem, men er altså gladere for mine Genral Grabber AT2´ere. De kan det samme, men larmer mindre end BF´erne. På den anden side, er det jo som regel ikke dækstøj der er det største problem i vores biler, der er sq så meget andet der larmer :wink:
Prisen er der til gengæld vist ikke noget galt med :D
-
Jeg har kørt BFG (225/70-R16) lige siden jeg fik bussen, og de er super slidstærke. De er virkelig dårlige i mudder, da de bliver super glatte pga. de ikke er selv-rensende. Jeg har rullet ca 32.000km på dem, og det kan man ikke se. Der er MANGE km's tilbage i dem. Mht. larm, så er der så meget andet der piver og suser så jeg har aldrig hørt dem.
Jeg købte 5 stk for 5000-et-eller-andet af Nordkystens4x4.
Jeg endte med at bestille dem her:
(http://picture.yatego.com/images/45d599c52e2c87.1/Recip_Trial_4x4.jpg)
Jeg nuppede dem i 235/70-R16. Håber fa'me de kan være der... Ellers skal jeg til at rode med spacers...
: )
-
WOW... Jeg sætter mig gerne i en mudderpøl i Mammut, så længe Herr´Jensen er i nærheden - glæder mig til at se dem IRL, og til at høre hvordan de kører på den københavnske asfalt.
PS: Grabber´ne er selvrensende, så de kan faktisk lidt mere end BF´eren. Svine inderskærmene til f. eks.
-
Skal man ikke ha' grønt bevis for at køre på sådan nowle dér...??
De ser rå ud - vaskeægte OffRoad-slicks... ;-)
Jeg tænker lidt på disse...
-
Jensen for fanden de er seje. De synger lidt. Den syncro jeg så på tyskland for 2 år siden havde dem på, man kunne høre bilen synge da den kom....: ) men de er bare goe, vi kørte i mudder og de to fat. De laver dem ikke i 215-75-15....desværre, og heller ikke 225-70-15.
-
skal vi ikke snart mødes på strandparken igen...? er selv ved at skulle bestille dæk, men kunne godt tænke mig at bytte med en anden for at sikrer mig, at fjedre med mere ikke skal skiftes pga plads mangel...
Er i klar på en gang dækspark på amagerstrand?
-
@Herr_Jensen
Jeg må sige jeg er enig, Sune.
BFG AT er langt fra imponerende i mudder.....og dybfrosset sand...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f5Bz0i7x25o[/youtube]
Jeg har kørt BFG (225/70-R16) lige siden jeg fik bussen, og de er super slidstærke. De er virkelig dårlige i mudder, da de bliver super glatte pga. de ikke er selv-rensende. Jeg har rullet ca 32.000km på dem, og det kan man ikke se. Der er MANGE km's tilbage i dem. Mht. larm, så er der så meget andet der piver og suser så jeg har aldrig hørt dem.
Jeg købte 5 stk for 5000-et-eller-andet af Nordkystens4x4.
Jeg endte med at bestille dem her:
(http://picture.yatego.com/images/45d599c52e2c87.1/Recip_Trial_4x4.jpg)
Jeg nuppede dem i 235/70-R16. Håber fa'me de kan være der... Ellers skal jeg til at rode med spacers...
: )
[/youtube]
-
Her er minilæsser rullerne som jeg kørte med på den Orange Syncro. Det er Lars der har klemt dem på og de holder fint luft...
Nogen der skal ha dem i høkurven til maaaammmuuuthh?
-
ja de ka grave... de er limede på fælgene med michelin agro lim til traktorer :0)
-
Ville Ha haft disse på ,men fik forkert fælg så denne 15" fælg vil støde på styrekugle foran..Så de er returneret sammen med dæk. Nye 16" er malet og venter kun på nye sko.
-
Sådan måske
-
Men gid de havde passet. mange timer er brugt på maler og afbalancering.
-
Sådan måske
Hvordan,Hvad er det..??
-
Her er minilæsser rullerne som jeg kørte med på den Orange Syncro. Det er Lars der har klemt dem på og de holder fint luft...
Nogen der skal ha dem i høkurven til maaaammmuuuthh?
Pris??
-
ja de ka grave... de er limede på fælgene med michelin agro lim til traktorer :0)
Så er det noget med kun 15 lb i hvert dæk, og så ellers derudaf. :D
-
Her er minilæsser rullerne som jeg kørte med på den Orange Syncro. Det er Lars der har klemt dem på og de holder fint luft...
Nogen der skal ha dem i høkurven til maaaammmuuuthh?
Pris??
Prøver så lige igen... Hvad skal de koste??? Det kan være lidt svært at putte dem i høkurven, hvis man ikke har mulighed for at købe dem. :wink:
[size=9]PS: Så godt at man kunne give et bud, men har ingen anelse om deres værdi, og vil så nødigt støde nogen :wink: [/size]
-
Var lige travlt optaget af at hente min Ex brittish military Series IIA Laro... med tiplad, hjem :)
4 aluer der passer på Syncro.. og nogle minilæsser dæk sat på.. Hmm.. 650 kr afhentet?
/Jan
-
Det er en aftale!! Skriv en pm med kontonummer, så prøver jeg at fikse noget transport - og tillykke med LR´en den ser sq fin ud :o)
-
Hehehe...
Jeg håber virkelig de kan være der...
-
Nørjj de er edderma´me seje og monstergrove!!!! :shock: Hold da helt K.... Det bliver spændende at se dem performe!!! :D
-
Det kan godt være du lige skal have lavet et par skiver til at smide imellem fjeder og fjederfæste ... just in case.. Rimelig rå dæk at se på... Recip Trail?
-
Så kom de sgu på. Det tog lige frokost pausen, og et besøg hos Amager Dæk Center : )
De rumler - jeg elsker det, men det er bestemt ikke for alle.
De støder på når jeg drejer skarpt. Dette havde jeg forventet.
Men...
DE KUNNE VÆRE DER!
: )
-
hold da k... hvor er de fede. super valg... glæder mig til at se dem live..
-
godt med tryk i dem når du kører landevej ellers brækker du kanterne af knopperne. og så husk li det med bremse længden i regnvejr :0) den er laaaang :0) de fede
-
Jeg kører med 40 psi. Er det ikke OK passende?
-
Hvad siger skiltet i dørkarmen i førersiden..?? ;-)
Jeg kører med 40 i mine 195/80-14 og det er jo lidt mere end foreskrevet, men jeg følger meget nøje hvordan dækkene slides - i midten eller i siderne.
Ved for lavt dæktryk vil siderne slides hurtigst, hvis man kører langsomt, hvorimod længerevarende kørsel ved høj fart med for lavt dæktryk giver slid midt på dækkets trædeflade.
Ved for højt dæktryk presser man midten af dækket udad og så slides der nærmest kun i den midterste del.
Det gælder altså om, at have så meget tryk på valserne, at dækvæggen holdes ude og dermed trædefladen så strakt som muligt - afhængig af køremåden...
Man kan ved daglig kørsel mærke på normale dæk, om de er for bløde i karkasserne og skal ha' lidt mere luft - men på dine gumle-gumle-grave-dæk ved jeg ikke om signalerne er ligeså letlæselige...
Du har sikkert de små strithår på de helt nye dæk - se efter hvordan de slides af her i starten. Det kan måske hjælpe til at finde det helt rigtige dæktryk for dig...
- og totalt fedt fodtøj, du har på fået på dér, Jensen...
-
@jbjerrum
Det er jo ikke just standard størrelse dæk jeg kører rundt med nu, så jeg tror ikke det vil give meget mening at kigge på hvad der står i dørkarmen.
Forskellen i bredden på 195/80-R16 og 235/70-R16 er f.eks. ca 20% - og det er da alligevel noget : )
-
hvis du ska køre autobahn hastighed i flere timer ska du højere op i tryk ellers render de varme og sir kabooum :0)
-
@ Hr Jensen, er de godkendt til hastigheden, det er noget tyskerne går meget op i . Køre forbud . !!!!
-
De er godkendt til 160, hvilket jo er mere end hvad bussen er godkendt til (læs: kan køre) : ).
Nu har jeg lige været ude og prøve dem lidt. Det er tydeligt for mig, at jeg har som hoved prioritet at hæve bilen. De støder på, på skærmen fortil når jeg drejer og fjederen er mast lidt sammen.
-
Jensen...
Uden at jeg er trykluftprofessor, vil jeg mene, at 40 psi er 40 psi uanset om det er en badering eller en gummibåd man puster op... Det er jo et tal for luft under tryk og ikke et tal for den mængde luft, der er under tryk...
Nå, anyway tror jeg nu også at der skal lidt højere tryk på ved længerevarende motorvejskørsel - og så må du lukke det ud igen, når du skal kravle rundt med dem...
Det lyder lidt trist, at de støder på - især fordi de er købt til at møvle rundt i ekstremt terræn.
Jeg håber, at du alligevel får succes med dem - helt ærligt... ;-)