T3 Fora.. > Diesel Fora

JX-ingitis under helbredelse

(1/2) > >>

jbjerrum:
Gæve, kloge mennesker...

Røde Mor er ramt af “ufrivillig luft i tarmene” og jeg skal derfor skifte topstykket. Jeg trænger virkeligt til en liste over, hvad jeg skal være forberedt på mht at have rette pakninger, vandstudse mm klar til når operationen snart går i gang...

Der er tilsyneladende 3 forskellige toppakninger - hvorfor det og hvor meget betyder det at vælge en tykkere...??

Input er meget velkomne...

På forhånd tak...

Jønne Ukendt:
Ring gerne i morgen hvis du tør få en liste.

Mvh Jønne Ukendt

poot:
Hej Jeppe.
Er gad for du er en erfaren JX bruger,   der er ingen slinger i valsen. Nyt Topstykke :)     

mht de 3 forskellige tykkelser på pakning,  sa skulle du kunne tælle huller på det der sidder på, uden at skulle adskille.    toppakningens tykkelse er udregne efter hvor langt stemplernegår op,  der kan være en lille variation.   er du i tvivl, så vælger du den tykkeste, og lever med den lidt mindr kompression det medfører :)

Topstykket, er det et færdigmonteret med ventiler og knastaksel ??   

Mvh Poul

jbjerrum:
Det er et ombyttertopstykke, der ikke (endnu) er revnet over i kølekanalen... Jeg tøffer videre som JX-cowboy lidt endnu... Kan simpelthen ikke undvære den karismatiske motor... 🤔

Jens Flensborg:
Nye bolte til toppen - vigtigt - 10 strækbolte
Ny toppakning med enten 1, 2 eller 3 huller. Tjek den gamle ...
Ny tandrem
Ny pakning til ventildækslet
2 nye vandstudser eller bare 2 nye o-ring ... er studsen ok eller er den slidt ...

Justere 8 ventiler med de rigtige smáa runde dimser
Justere ESP med ur

Jeg har 10 nye strækbolte liggende, 2 fine brugte vandstudse ligger der i garagen og de der ventildimsplader har jeg liggende i en æske ... en tandrem ligger i en af mine bokse und so weiter ... er bare 330 km væk ... skulle der være problemer, send en mail via mobil ...

Skiftede til ny top i jx dokaen her til vinter ...

Jens

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version