Forfatter Emne: WBX staller ved gearskifte  (Læst 2413 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
WBX staller ved gearskifte
« Dato: 09. Juli 2018 kl: 08:16:19 »
Beklager mit spam af "the T3 choir" men min WBX staller ved gearskifte - altså den tøver med at tage omdrejninger når der accelereres op gennem gearene. Den kører fint når oppe i fart, men går til tider ud i tomgang.

Ny tomgangsstyringsventil er på trapperne.  Jeg kan ikke lige finde nogen tråde der rammer dette emne her på T3nettet, men trawl på u-tube leder mig til at om det kan være
1. Korrekt udluftning af kølesystem - da jeg før ferien løftede låget på ekspansionsbeholderen - mæen kan det virkelig potentielt være det?
2. Revner i gummirør efter luftmassemåleren - så der kommer falsk luft
3. Temperaturføler på termostathus -  er det denne ? (http://www.hovwdiaudi.dk/productview.aspx?ID=1193102200)
4. Filter i bensinpumpe
5. Selve luftmassemåleren

Andre ideer eller gode råd?

Tændrør, tændkabler og bensinfilter er nye.
« Senest Redigeret: 09. Juli 2018 kl: 08:29:09 af raumhart »
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: WBX staller ved gearskifte
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2018 kl: 22:27:23 »
Er det noget den lige er begyndt med "ud af det bål" eller er den lige kommet ud af køre efter længer stilstand eller hvordan?... For det første skal man jo se at den ikke suger falsk luft, altså revne i gummirør efter luftmasse måler??? der efter bliver man jo da nød til at se om tænding står rigtigt??? der efter kunne man jo se om den hade det benzin tryk den skal have oppe ved dyserne?? og når det er i orden så kunne man jo prøve at stikke en 4-gas tester i røven af den og måle, både ved tomgang og ved eksempel ved 3000 omdr for at se den ikke går for mager, hvilket det næsten kunne lyde til den gør... :) ...


En anden ting... min hade lidt af det der du snakker om og der blev den ende vendt, men det viste sig at være lidt skidt i dyserne som gjorde de ikke gik rigtig , for det forsvandt med det samme efter den fik en krads service rens i tanken fra Bell Add. :)... Men man skal lige være sikker på det andet først... Det er i hvert falde nogle ting som der bare skal spille.... der efter kan man jo begynde at se om man skal have renset bla luftmassemåler :)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: WBX staller ved gearskifte
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2018 kl: 06:34:53 »
Hvilken motorkode taler vi om?

Har du kikket på tomgangsrelæ bag højre baglygte?

Nej, den føler er ikke til wbx

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: WBX staller ved gearskifte
« Svar #3 Dato: 11. Juli 2018 kl: 06:45:12 »
Det er den blå du skal bruge.. (den sorte går til temp.viser i instrumentet) https://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_116&products_id=618
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Sv: WBX staller ved gearskifte
« Svar #4 Dato: 13. Juli 2018 kl: 10:40:04 »
Tak for gode råd ang min DJ. Jeg har nu fået justeret tænding, målt CO2 og fået skruet ned for blandingsforholdet ved luftmængdemåleren, nye vacuumslanger og fået nye tændrør på (igen, de andre havde kørt maks 2000 km!!! - denne gang er der sat Bosch) - UND JETZT SPILT ALLES :D
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)