Forfatter Emne: Folk har travlt  (Læst 2475 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Folk har travlt
« Dato: 06. Juni 2015 kl: 18:55:04 »
Skulle lige en tur til Kbh i dag , kom kun 7 km. Så gik den røde istå lige 30 m. Efter et vejkryds , det gik lidt op ad bakke så prøvede at skubbe den ind til siden ved at skubben den baglæns , men folk kørte så tæt på at den manøvre ikke kunne lade sig gøre , jeg spærrede hele den ene vognbane , men ingen stod ud og gav et skub , de holdt bare og ventede til de modkørende var væk . Først efter et kvarter var der en frisk mand og hans søn der stoppede og gav mig et skub op over kantstenen så jeg kunne komme væk .Jeg syntes det er utroligt de ikke kan regne ud at alle ville komme frem hurtigt hvis de lige stod ud og gav en gammel mand et skub , jeg stopper altid og spørger om der er noget jeg kan hjælpe med , men jeg kunne ikke engang få øjenkontakt med nogen , de var dybt koncentreret om hvornår de kunne komme udenom , det var heldigt man ikke var styrtet om på gaden med en blodprop så ku man havde ligget der længe , men det er åbenbart sådan de selv vil behandles er det blevet sådan i dag eller har jeg bare været uheldig ?
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline senior01

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 84
    • Vis profil
Folk har travlt
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2015 kl: 19:58:13 »
Ja desværre Poul... sådan er det I dag!!  Har selv været ude for det samme 2 gange, en gang I grøften med en MC, en gang med brand I bilen (ikke VW'en). Ingen hjælp !!  :(

Hilsen
Peder

PS.: fik du bilen I gang igen??
Hilsen
Peder

Mamie Blue -årg.87\' VW Transporter med R4i konvertering. Hochdach m. Westfalia camper udstyr.  
Gnisten - årg.02\' Suzuki Gran Vitara 2,0 benzin

Tlf.:  46769269 / 25789269

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Folk har travlt
« Svar #2 Dato: 06. Juni 2015 kl: 20:03:21 »
Nej, jeg tror desværre det er meget almindeligt.
Jeg prøvede en gang noget lignende med en bus på Frederiksundsvej i myldretiden. BUM! Der holdt jeg, og den lod sig ikke lige overtale til at starte. Brændstoffilteret var totalt stoppet til.
Horn og strittende fingre i massevis, men ikke en eneste der lige ville høre hvorfor jeg egentlig holdt der.
Da der blev lidt hul i trafikken fik jeg humpet den ind til siden på starteren, så stilnede hylekoncerten af.
Efter godt halvanden time kom så Dansk Auto Hjælp og tog den på "ryggen".

Jeg standser som regel, hvis nogen holder i vejsiden - dog ikke på motorvej. En enkelt gang har jeg oplevet en meget ophidset herre, der besvarede mit spørgsmål: Hej, er der noget galt, siden du holder her?
- Hva' rager det dig?! Sku' du ikke bare se at fise af og passe dig selv?

Men langt de fleste er nu glade for et par startkabler, en hjælpende hånd med et hjulskift etc. også her på hjemmefronten. Der er mange der har fået starthjælp i tidens løb, men de selvsamme mennesker havde ikke tid, en morgen jeg holdt med en fordømt minibus, der ikke ville starte.
Jeg stillede mig op og vinkede med mine startkabler. De vinkede også efterhånden som de passerede mig.
En daværende kollega måtte køre fra Ishøj til Køge for at give et skud startstrøm.
Så blev jeg den erfaring rigere ...

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Folk har travlt
« Svar #3 Dato: 06. Juni 2015 kl: 20:46:02 »
Næ jeg fik ikke gang i den , den har drillet lidt her på det sidste ,er gået istå når jeg nærmer mig et kryds , men altid startet igen i første forsøg , så derfor regnede jeg også med den startede og lod den bare rulle istedet fo at køre ind på cykelstien , så var det bare forsent det gik op ad bakke , og automatgear der går den ikke med at køre lidt på starter , jeg har en mistanke til det relæ der sidder i bagskærmskassen det har fået vand på et tidspunkt så må lige prøve at skifte det , der var masser af strøm på og den var lige ved at komme igang flere gange det kan også være den ikke får benzin må lige tjekke om der er gang i pumpen. Ja så er det godt man har sine gule venner  :) dansk auto hjælp .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Folk har travlt
« Svar #4 Dato: 07. Juni 2015 kl: 10:40:59 »
Det er nok mere frygt for tricktyverier end travlhed.

http://localeyes.dk/a05145-1234-ny-type-tricktyveri-punkterer-bilens-daek-og-stjaeler-dankort/

http://www.tv2fyn.dk/article/454726:Tricktyve-igen-paa-spil-paa-motorvejen

Det er typisk at det er ældre mennesker der ikke tænker det som det første.
Vanskeligheder ved at tilpasse sig nye livsbetingelser.