Forfatter Emne: Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ  (Læst 4246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Dato: 17. Marts 2015 kl: 20:06:07 »
Selv Jønne vidste ikke hvad der var galt, da jeg fortumlet ringede til ham på skitur. Min kobling fungerede pludselig ikke, og jeg måtte køre 800 km i svenske bjerge uden kobling. Lidt af en bedrift på bjergsiderne. Hvis jeg gik i stå, var der intet at gøre.

Ufatteligt at jeg skal være prøvekanin for T3'erne

En lille split, der holder udtrækkerlejet på plads var røget af i den ene side,og lejet hang fuldstændig knoldet, da jeg endelig fik det hele skilt ad.

Jeg tror snart jeg har verdensrekord i T3 fejlfinding.

[attachment=19187]Billede00171.jpg[/attachment]

[attachment=19188]Billede00181.jpg[/attachment]

[attachment=19189]Billede0020.jpg[/attachment]
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #1 Dato: 17. Marts 2015 kl: 20:34:59 »
syntes selv jeg har set mange smadredede koblinger, men aldrig på den måde...

forøvrigt er tlf. rådgivning heller ikke nemt :huh:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #2 Dato: 17. Marts 2015 kl: 21:54:36 »
Når man står der med skægget i postkassen, så er tlf hjælp guld værd, specielt fra Jønne. Han burde nedsætte sig som psykolog. Selvom han selvfølgelig ikke kan hjælpe med at skrue og kravle ind under dyret, så er det altid rart at få at vide at man kommer sikkert hjem på et tidspunkt i fremtiden.

Og det har aldrig fejlet.

Miss Blue kommer altid hjem ved egen kraft.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #3 Dato: 17. Marts 2015 kl: 23:17:22 »
Ja det er fantastisk , Jønne kan få ro på og man få troen på at man nok skal komme hjem . Prøvede det engang i Guldfiren da manifold pakningen røg i Trier , så er der fandme langt 1200 km. Uden turbo , 50 km/t op ad Kasel bakkerne og lastbiler udenom i en lind strøm ,men hjem kom jeg kl.0330 og ikke 22 som planlagt , så det er godt at have en T3 hvisker i blandt os   :lol:  ;) .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2015 kl: 06:17:49 »
Otto, det må da være en garantisag.....

Ja, ham ukendt er skarp, når bare ikke det dersens muskelrøg hele tiden skal øverst på favoritlisten  :lol:

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #5 Dato: 18. Marts 2015 kl: 08:15:25 »
T3 hviskeren, det må vi hviske os bag øret. Så må vi leve med muskelrøgen.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Basviola

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #6 Dato: 29. April 2015 kl: 22:06:17 »
Hejsa.
Jeg er ved og skifte kobling på min T3 syncro, men jeg kan ikke få gearkassen af... :(
Tror den er iret fast, har rusket (meget) og slået lidt med en træklods.
Nogen der har et godt råd..
Vh. Bjørn.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #7 Dato: 30. April 2015 kl: 08:51:29 »
Sørg for at alle fire møtrikker er ude, og rusk noget mere. Jeg ved ikke meget om syncro, men kan ikke forestille mig at det er anderledes.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Basviola

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #8 Dato: 30. April 2015 kl: 09:13:51 »
Ok, nu har jeg sovet på det.. Så måske jeg har samlet kræfter til en "rusketur" mere.. ;)

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #9 Dato: 30. April 2015 kl: 16:38:30 »
Otto, du har fuldstændig ret, men det skal være de 4 rigtige møtrikker!  :woohoo:

Mvh PETER

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #10 Dato: 30. April 2015 kl: 18:46:02 »
Jeg har da aldrig oplevet, at motor og gearkasse skulle være SÅ sammenfiltrede, at de ikke kunne skilles i al venskabelighed?
De to øverste kan der ikke herske så meget tvivl om, og vel ret beset heller ikke de to nederste? Du skal have lempet motoren lige tilbage i forhold til gearkassen, da boltene skal slippe koblingshuset. Hvis motor og gearkasse er understøttede, eller motoren hænger i en kran BURDE det gå gelinde?
Har du fjernet værnet over lydpotten, så du kan manøvrere med motoren? Det lyder mærkeligt, at du ligefrem skal slå med hammer og træklods.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #11 Dato: 30. April 2015 kl: 22:18:49 »
Citat fra: "Aran" post=119932
Jeg har da aldrig oplevet, at motor og gearkasse skulle være SÅ sammenfiltrede, at de ikke kunne skilles i al venskabelighed?
De to øverste kan der ikke herske så meget tvivl om, og vel ret beset heller ikke de to nederste? Du skal have lempet motoren lige tilbage i forhold til gearkassen, da boltene skal slippe koblingshuset. Hvis motor og gearkasse er understøttede, eller motoren hænger i en kran BURDE det gå gelinde?
Har du fjernet værnet over lydpotten, så du kan manøvrere med motoren? Det lyder mærkeligt, at du ligefrem skal slå med hammer og træklods.


Det har jeg en gang med en wbx motor. det var de to nederste støttebolte, som sad så stramt i koblingshuset, at jeg til sidste hejste motoren op så gearkassen svævede lodret nedad hvorefter jeg gik i gang med at slå på den indtil den til sidst kom løs... ikke nogen god oplevelse.. Aluniniumsoxid er ikke at spøge med....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Basviola

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
    • Vis profil
Kobling røg en tur. Jønne er ikke alvidende, desvæ
« Svar #12 Dato: 30. April 2015 kl: 23:11:45 »
Lige præcis.. Måtte skære den ene af de nederste støtter, var bange for at smadre kassen.. Men nu er den kommet af og det var heldigvis koblingen som var eksploderet og ikke kassen..