Forfatter Emne: Gearing og moment på automatgear.  (Læst 1987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Gearing og moment på automatgear.
« Dato: 10. Juni 2012 kl: 18:20:09 »
Er der nogen som kan sige lidt om fordele og ulemper, i forhold til en DJ bokser,
hvis man bygger en 2E / AGG på en automatgearkasse med adapterplade til diesel.

Og er der nogen som har en adapterplade liggende ?

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2012 kl: 20:28:48 »
Er det en NJ eller NK gearkasse ?

En NK er sikkert et fint match til en AGG eller 2E.
Hvis det er en NJ gearkasse så ligger momentet noget højt i 2E motoren, så med den gearkasse tror jeg jeg ville vælge en AGG motor hvor momenttoppen er lavere, ellers så må du i gang med at modificere NJ gearkassen for at rykke timing at opskift længere oppe i omdrejningerne.
Mvh. Casper

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:01:25 »
Jeg har ikke fået set om det er en NK eller NJ, tjekker det lige i morgen...
Jeg kender ikke noget til automatgear og om den skifter på omdrejninger eller momenter,
så sådan noget som at modificere gearkassen må jeg hellere holde mig fra.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #3 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:22:25 »
Citat fra: "TONY"

Og er der nogen som har en adapterplade liggende ?


Ja

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #4 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:46:00 »
en meget fin en af slagsen fra en Berliner taxa hvis jeg husker rigtig...
Mvh. Casper

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #5 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:46:47 »
Citat fra: "casper"
en meget fin en af slagsen fra en Berliner taxa hvis jeg husker rigtig...


yep :wink:

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #6 Dato: 20. Juni 2012 kl: 21:03:14 »
Citat fra: "casper"
Er det en NJ eller NK gearkasse ?

En NK er sikkert et fint match til en AGG eller 2E.
Hvis det er en NJ gearkasse så ligger momentet noget højt i 2E motoren, så med den gearkasse tror jeg jeg ville vælge en AGG motor hvor momenttoppen er lavere, ellers så må du i gang med at modificere NJ gearkassen for at rykke timing at opskift længere oppe i omdrejningerne.


Det er en NK. Nu må tiden vise om der kommer et projekt ud af ideerne.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #7 Dato: 20. Juni 2012 kl: 21:06:06 »
jeg mener også "kun" NJ er med DJ motoren.

Fandt du bogstaverne ved den røde ring?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Gearing og moment på automatgear.
« Svar #8 Dato: 20. Juni 2012 kl: 23:08:35 »
NJ er kun på DJ motoren, men det kunne jo være den var skiftet af ukyndige eller at busen var født som DJ så man tænker på årgangen.

Men MV er nu en lækker motor, uden at hijacke tråden for meget så har jeg lige været nede i synshallen idag og hente et grønt miljømærke til de tyske byer. Med MV specs og EURO1 papirer gik det nemt og smertefrit. Men en DJ skulle man over HJH kat og tüv og en vis herre og hans pumpestok
Mvh. Casper