Forfatter Emne: Erfaringer med motorrens..  (Læst 3823 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Erfaringer med motorrens..
« Dato: 17. November 2011 kl: 12:27:49 »
Hej drengene :-)

Jeg overvejer at gi min dj`er en omgang motorrens og nyt olie og filter.

Hun har gået 360.000+ og klaprer engang imellem i ventilerne. Jeg tænker at der kan sidde noget skidt i de hydrauliske løftere. Motoren går rigtig godt ellers. Det er kun når hun er kold at hun af og til klaprer.

Hvilke præperater har i erfaringer med og hvilken fremgangsmetode??

Det er vel ikke noget hun tager skade af. Der tænker jeg at hvis motoren bliver ren indvendig vil der måske komme utætheder da skidt måske har holdt den tæt....den gamle dame.

Hvad siger de kloge??
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
Erfaringer med motorrens..
« Svar #1 Dato: 17. November 2011 kl: 12:36:43 »
jeg bruger denne her og har altid været glad for deres produkter
http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-servicerens-3-250-ml-976/
Mvh Jason
22644383

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Erfaringer med motorrens..
« Svar #2 Dato: 17. November 2011 kl: 19:02:19 »
Motorrens - både indvendig og udvendig er fantastisk gavnlige produkter - især for producentens julegavebudget.

Hvad angår indvendig rensning, smøring og beskyttelse, så sker det efter min opfattelse kun ved hyppige olieskift, hyppige filterskift og en fornuftig olie.

Og hermed er bolden givet op til kamp. Om lidt kommer der sikkert veldokumenterede beretninger om nogle, hvis motor pludseligt efter en mirakelkur vandt 20% effekt, pludseligt holdt op med at bruge olie og kørte dobbelt så langt på literen. I den mindste har mange oplevet, at den "ligesom spinder meget bedre" efter en kur. Det er fint for mig. Det er også helt ok, at mange får et meget mere harmonisk liv efter at deres nummerolog har anbefalet dem at skifte navnet Jens ud med Synnøve Guldregn.

Hvis dine ventilløftere klaprer, så er de slidte, hvilket ikke er overraskende med km-tallet. Måske kan du redde lidt med en god olie, men typisk må man konstatere, at når noget i en motor er slidt, så må det skiftes - motorer er nemlig ikke organiske og reparerer ikke sig selv - heller ikke med homøopatisk mirakelmedicin, sagde den mavesure gamle stivstikker - sorry!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Erfaringer med motorrens..
« Svar #3 Dato: 17. November 2011 kl: 21:03:45 »
JODA!  Har du ikke hørt om, at renovere motor mens du kører ???? Der findes skam mirakelmidler ( og tro kan som bekendt flytte Muhammed når bjerget ikke vil.... )

Nej, jeg tror heller ikke en døjt på gyldne løfter om, at slid på lejer og cylindre m.v.  kan genvindes med diverse tilsætninger. Der hjælper kun renovering på gedigen gammeldags maner: opboring og nye lejer etc.
Motor rens som sådan kan da pynte gevaldigt, men hvis du køber et eller andet petroleums produkt på spraydåse, som efterfølgende skylles i nærmeste kloak, har du støttet producenten økonomisk.
Køb en dunk diesel og find en gammel pensel og et kar. Dyp penslen og opløs de store begede oliekager ved, at pensle godt og grundigt. Skyl så af efter 10 minutter og gentag hvis der sidder rester. Det ideelle er selvfølgelig et afløb med olieudskiller. Det snask er ikke godt for miljøet, men jeg VED godt, at der er mange, der gør det.
Du kan også tappe olien af motoren, fylde diesel i og start kortvarigt. Aftap "skylleolien" og lad den dryppe godt af. skift filteret og påfyld frisk olie. Forvent ikke mirakler, men motoren er ren.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Erfaringer med motorrens..
« Svar #4 Dato: 17. November 2011 kl: 23:02:17 »
Jeg ville ikke turde starte en motor hvor olien er udskiftet med diesel :-O

Tilgengæld har jeg gode erfaringer med Abcon's olierens - kan købes i t-svansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=6067718791&n=910382411&pn=945431885

Og nej det kan IKKE renovere en motor eller få slidte pasninger til at passe :-)

Tilgengæld kan jeg godt lide at olien er dejligt lysebrun de første mange km efter et olieskift hvor motoren har fået rens.
Men HUSK at læse brugsanvisningen grundigt og følge den ;-)
Første gang bliver man overrasket hvor tynd :-O og KULSORT olien man tapper af er!!!

Jeg skifter selvfølgelig olie for hver 5000 km, men det er blot en gang om året eller i den stil der bliver brugt olierens!
Som sagt ikke for at få en ny motor, blot for at fjerne evt skidt fra diverse hjørner og oliekanaler.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Erfaringer med motorrens..
« Svar #5 Dato: 17. November 2011 kl: 23:52:17 »
I fordums tid (og måske også i nutiden) brugte man metoden, at skifte motorolie og -filter som sædvanligt.. Istedet for den normalt anvendte motorolie brugte man en SHPD olie (Super High Performance Dieselengineoil), der blev udviklet til svinsk store dieselmotorer med alt andet end miljøvenlig forbrænding. Denne type motorolie er tilsat extraordinært heftige selvrensende additiver, der holder slam, sod og syreforbindelser "svævende" i olien og ved næste olieskift ryger snavset "ud med badevandet".

Skift tilbage til normal olie efter ca 500 km, hvorefter "kaffemaskinen vil være afkalket)..
Husk også NYT filter - det er strengt nødvendigt...

Bonus'en ved denne metode er, at man samtidigt finder ud af, om der er behov for friske pakninger hist og her...

Er iøvrigt helt enig i, at olie- og filterskift for hver 5.000 km er den bedste pleje man kan gi' sin maskine.
I det vilde vesten kunne man fra prærievogne købe "vand fra ungdommens kilde" og aldrig blive gammel og svag...

Mon motorolieadditiver kommer fra samme kilde...?? ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Erfaringer med motorrens..
« Svar #6 Dato: 18. November 2011 kl: 12:50:30 »
Citat fra: "Aran"
Du kan også tappe olien af motoren, fylde diesel i og start kortvarigt. Aftap "skylleolien" og lad den dryppe godt af. skift filteret og påfyld frisk olie. Forvent ikke mirakler, men motoren er ren.


Citat fra: "wilson"
Jeg ville ikke turde starte en motor hvor olien er udskiftet med diesel :-O


Det har jeg gjort og vil uden at blinke gøre det igen har dog kun gjort det på en TD JX. MEn som jeg skrev i min tråd som nu ikke eksistere mere, skal man kende sin motors skæbne.

Jeg tappede olie af og tømte oliefilter og skruede det på igen. hældte 4 liter diesel på starte meget forsigtigt i 5 sek, lod vente og startede igen til olielampen blinkede. så tappede jeg det hele af igen og det var SORT. Motoren havde en helt anden sund dieselklang bagefter.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.