Motorrens - både indvendig og udvendig er fantastisk gavnlige produkter - især for producentens julegavebudget.
Hvad angår indvendig rensning, smøring og beskyttelse, så sker det efter min opfattelse kun ved hyppige olieskift, hyppige filterskift og en fornuftig olie.
Og hermed er bolden givet op til kamp. Om lidt kommer der sikkert veldokumenterede beretninger om nogle, hvis motor pludseligt efter en mirakelkur vandt 20% effekt, pludseligt holdt op med at bruge olie og kørte dobbelt så langt på literen. I den mindste har mange oplevet, at den "ligesom spinder meget bedre" efter en kur. Det er fint for mig. Det er også helt ok, at mange får et meget mere harmonisk liv efter at deres nummerolog har anbefalet dem at skifte navnet Jens ud med Synnøve Guldregn.
Hvis dine ventilløftere klaprer, så er de slidte, hvilket ikke er overraskende med km-tallet. Måske kan du redde lidt med en god olie, men typisk må man konstatere, at når noget i en motor er slidt, så må det skiftes - motorer er nemlig ikke organiske og reparerer ikke sig selv - heller ikke med homøopatisk mirakelmedicin, sagde den mavesure gamle stivstikker - sorry!