Forfatter Emne: amp  (Læst 932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bussen

  • Gæst
amp
« Dato: 22. Maj 2009 kl: 19:51:26 »
hej jeg er ved at bygge et ampermeter i min bus er det en vekselstrømsgenerator jeg har i

Mads-kaa

  • Gæst
amp
« Svar #1 Dato: 22. Maj 2009 kl: 20:22:52 »
Samme slags generator som dit batteri...

/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
amp
« Svar #2 Dato: 22. Maj 2009 kl: 20:35:36 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Samme slags generator som dit batteri... :shock: Godt så. Nu er vi da to der vist ikke tilslutter os pædagogikkens grundregler.
Svaret er.: Du har en vekselstrømsgenerator, der så ensretter strømmen til Jævnstrøm, meget praktisk da en del af det skal proppes ned i batteriet.
/Mads


Kurt
Kurt - 25115788

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
amp
« Svar #3 Dato: 22. Maj 2009 kl: 21:04:45 »
Mit spørgsmål må så være: Hvad f..... vil du med et amperemeter i en bil med vekselstrømsgenerator?

For det første er den besværlig at montere når der er så langt mellem batteri og hvor den skal sidde

For det andet er den ikke specielt aktuel når det er en bil med vekselstrømsgenerator. Den leverer næsten fuld effekt når motoren går en smule over tomgang. Modsat en dynamo som man finder i rigtigt gamle biler - fra før 60' erne / 70'erne

For det tredje vil du ha mere glæde af et voltmeter, det viser dit batteris ladetilstand og du kan se om din generator virker. (ca 12,5v ved fuldt batteri / 14,6v når generatoren lader og der ikke er forbrug)  + det er super nemt at montere!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
amp
« Svar #4 Dato: 22. Maj 2009 kl: 23:11:45 »
HVIS du fastholder dit amperemeter, så husk, at bruge kodylt fede kabler, da du ellers vil få et spændingsfald af dimensioner. Og ligeledes, at montere dem med omtanke: Gennemføringer, ophængninger og absolut ingen steder der kan gnave igennem, da der er rigtigt mange ampere på.
(Jeg tror, at jeg ville anbringe det et sted i motorrummet vel vidende, at jeg så kun ville kunne kontrollere det engang imellem ) og så smække et voltmeter op foran.