Forfatter Emne: Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...  (Læst 2956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Dato: 05. Februar 2011 kl: 00:32:55 »
Jeg smutter til Kiruna i om 8 timer fra Kastrup. Med om bord har jeg min far og min søn. Der er jo rimelig langt til Kiruna, men eventyr er jo vigtigt i dette lille, korte liv og i Kiruna er der ikke meget stålorm i bilerne. Derfor satser jeg på at komme kørende hjem i en ny T3 i starten af næste uge, hvis ellers den er så god som jeg tror og håber. Vejrudsigten byder på minus 15-20 og der kommer sne undervejs.

Bilen er en WBX 2,1 DJ. Den har fået ny kobling og motor for nylig og skulle ifølge sælger være 100 % rustfri.

Så det er så den tredje T3 i min varetægt. en CU, en JX og nu en DJ. Det må have noget med alder at gøre.

Jeg glæder mig som en gal, men er også lidt forundret over at jeg rent faktisk har besluttet at gøre det. Men rart at man stadig kan overraske sig selv :D

Jeg vil selvfølgelig indfange stemningsbilleder undervejs på hjemturen til efterfølgende publicering på denne superside.

Prøver også lige at lægge et billede af bilen op nu. Håber det virker.

Vi ses

.... er der forresten nogen der er interesseret i en rød doka på hvide plader, så skal den videre i systemet, men det kommer der mere inf. om senere med billeder und alles[/img] :lol:
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #1 Dato: 05. Februar 2011 kl: 00:43:30 »
Rigtig god tur, og held og lykke med det nye køretøj. Håber I må få en fornøjelig tur begge veje.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #2 Dato: 05. Februar 2011 kl: 08:02:37 »
Det er fedt at i "bare" tager afsted ud i det blå.

Herr_Jensen

  • Gæst
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #3 Dato: 05. Februar 2011 kl: 21:14:21 »
God tur. Der er sgu ikke noget som at tage 1000+ km for at hente sin bil : ).

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2011 kl: 22:54:32 »
Jeg kan lige så godt röbe det med det samme: Jeg har köbt en bil....
Livet er jo fantastisk, nrå man er lidt naiv og bare kaster sig ud i det. Det er rimelig hyggeligt, at sidde med sin sön på passagersädet og sin gode far bagi og köre ned ad bakke, syd på mod Danmark. Vi kom ind med flyveren og trak huen godt ned overv örerene, men vi ventede på Mattias, som den davärende ejer hedder. Han viste sig at väre en ung livsglad og energisk gut på 20 somer, som ikke havde det fra fremmede. Hele familien havde et ben i mekkelejren. Bedstefar havde gamle volvo-gravemaskiner, som vel at märke bliver brugt til at holde gaderne i Kiruna rene for sne - ikke noget museum her.
Nå men efter prövekörsel og kiggen rundt i krogene, var der ikke så meget tvivl i mit sind, og desuden var jeg nok ikke ligefrem upartisk. Den skulle bare mod Danmark med mig bag rattet! Så handlen blev afsluttet forholdsvis hurtigt og vi vendte mod syd, for at starte spolingen af de 1841 km. Nu her 366 km senere og sidddende godt mät med en Mariestad-pils ved hånden, ser verden stadig lige lyseröd ud. Bilen har kört fejlfrit den förste etape, og den virker rigtig god. Men sjovt som den alligevel er så vildt anderledes fra min doka. Dels selvfölgelig motormässigt; skal lige vende mig til benz igen. Den er meget stöjsvag - faktisk mere end dokaen, hvilket overrasker mig, for jeg har hört det burde väre omvendt. Alt i alt en superfed dag med nyt t3-blod i kroppen.

Eneste lille bekymring er, at temperaturmåleren ikke når meget op over det hvide felt i venstre side. Måske kan det skyldes de minus 16 udenfor, som gör at begge bläsere selvf'ölgelig sender rigelig luft ind i kabinen. Jeg kunne dog ikke se forskel, da jeg forsögsvis slukkede for varmen. Kunne det väre en halvdöd föler?

Hilsen polarekspeditionen - nu i Boden
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2011 kl: 23:23:14 »
Tillykke med handlen, du lyder til at være godt tilfreds og det er det vigtigste i en handel.
Varmemåleren tror jeg ikke du skal bekymre dig meget om, med minus 16 grader og rolig kørsel (som det sikkert er i en "ny" vogn)
er der ikke store chancer for at den ryger over dioden i varmemåleren.
Tjek vand og olie hver gang du laver et pitstop, så tror jeg du vil få ro i sindet......

Fortsat god tur hjemover...  :wink:  ...håber det bliver en "happy ending"

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2011 kl: 08:47:38 »
Stort tillykke. Det bliver spændende at følge den... Det er lige før det kan trække et "sparke dæk" i Sydhavnen...

god tur hjem... Jeg er misundelig på oplevelsen.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2011 kl: 09:09:29 »
Fantastisk historie Kasper... Thumbs up... ;-)

Jeg er også frisk på et dækspark i Haveforeningen - dit hjemmebag er jo legendarisk... ;-)

Tillykke med bilen...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Herr_Jensen

  • Gæst
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2011 kl: 11:18:55 »
Skal lige sige at varmeindikatoren helst aldrig må gå over dioden i en benz. Min ligger ca. en diodes bredde nedenunder dioden (giver det mening?).

Min pointe er at varmeindikatoren generelt ligger væsentligt under hvad den gør på en diesel, så det hele er sikkert som det skal være : ).

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2011 kl: 20:24:22 »
kiruna det er jo et konge sted at hente vogn..... :0) go tur hjem jeg er misundelig
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #10 Dato: 06. Februar 2011 kl: 21:31:39 »
der  havede jeg gerne ville vært co. driver sikken tur i har mvh mads
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Svar #11 Dato: 06. Februar 2011 kl: 23:18:35 »
8)
Det er et helt fantastisk land at köre igennem på denne tid af året. Det område, som hedder Höga Kusten (eller noget ala det, men det betyder i hvert fald Den höje kyst), er vildt, ödemarken oppe nord på er også syret. Min sön Hjalte fik lang tid til at gå med at kigge ud ad vinduet i går og forestille sig hvad de små snedäkkede dvärgväkster i skovene langs vejen lignede. Der var rimelig mange fantasifulde gät. F.eks. noget med bamser, der vasker op... I dag har han läst 16 kapitler i Harry Potter 2.

Der var tändt godt for snemaskinerne da vi startede ud i morges og viseren sagde minus 14. Det rörte ikke bilen, selv om den havde stået uden motorvarmer på. Den startede straks. Siden da er tiden stort set gået med at köre syd på, holde pitstop, tjekke olie/vand, drikke kaffe, höre Billie Holliday og spise stärk mad på Mongolian Barbecue udsat for svensk kina-restaurant. Nå ja, så var der selvfölgelig også lige den der flapflap-lyd som kom MEGET pludseligt. Det var så venstre forhjul, der besluttede sig for at smide frakken på motorvejen og miste pusten ved samme lejlighed.Vi kom pänt ind hurtigt, men meget kontrolleret ind til siden. Heldigvis fik vi 5 ekstra däk med fra Kiruna. De er bare allesammen sure og gamle - ligesom dem der sidder på, men vi har regnet lidt på at hvis de bare kan holde 500 km, som det förste gjorde, så kan vi lige nå hjem. Så anyone: Hvis en af jer har 4 gode vinter/sommer/helårsdäk, er jeg nok temmelig interesseret.
Men 10 min. senere var vi körende igen.
Nu sidder jeg så i Hudiksvall og må nöjes med en folkeöl fordi alt jo er lukket. Men det går jo nok i en snäver vending. Eneste ting som jeg lige har studset over med bilen er, at den går en lille smule ujävnt i tomgang. Nogen der har en idé til hvad det kan väre?

Og yes. Der skal väre däkspark og kagebagning i det lille hus i byen. I vil höre närmere :wink:

Höp
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo