Forfatter Emne: 86 2,1 WBX allrounder.  (Læst 21526 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #30 Dato: 27. Juli 2009 kl: 15:51:21 »
ja sys os det er meget praktisk, også hvis man laver små skader og sådan så holder den det meste lidt på afstand :P det er vores flotter tuja træer der spejler sig :) men der er lavet apelsinhud med vilje de nederste 20cm hele vejen rundt. Maleren sagde det tog stenslag lidt bedre.

Edit: trækket er lavet af ham der havde den før og det har han lavet godt :)

Mvh

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #31 Dato: 22. August 2009 kl: 23:50:54 »
Jeg vil gerne have malet alle dørhåndtag på min allrounder, de er ved at være lidt matte og grimme, så jeg skal have dør beklædningen af. Hvordan gør jeg det? Er det bare at hive/lirke/presse det af med sådan en beklednings dimmer el. lign eller er der skruer eller andet jeg skal være opmærksom på inden jeg bare hiver hvad jeg nu kan.


Med venlig hilsen  :wink:

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #32 Dato: 23. August 2009 kl: 00:25:29 »
Du skal ikke fjerne noget beklædning for at tage håndtagene af! Hvis det altså er de udvendige du mener...

Inde under gummilisten der tætner døren er der ud for håndtaget en stjerneskrue (PH2) den skruer du ud, skubber håndtaget modsat, trækker ud nærest ved skruen og skubber den anden vej igen - vupti, så står du med et stk håndtag i hånden  :D

Skydedøren er jeg lidt mere i tvivl om - men mener ikke beklædningen skal af. Hvis den skal, så sidder de så vidt jeg husker med alm trykklips. Der findes et specielt stykke værktøj til at poppe dem ud med, men det går fint uden - med lidt forsigtighed forståes. Men mener bare du skal fjerne dækpladen på det indvendige
håndtag og skrue skruen ud. Der er vist noget med at nøglen måske skal være i når håndtaget trækkes ud.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #33 Dato: 23. August 2009 kl: 00:26:11 »
Du behøver ikke at skille hele bilen ad for at få håndtagene af.
Fordøre : i dørkanten i højde med låsen vipper du gummilisten til side, der gemmer sig en stjerneskrue som holder håndtaget.
Skydedør : indvendig er et lille plastikdæksel i dørbeklædnngen som ligeledes gemmer en stjerneskrue som holder håndtaget.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #34 Dato: 23. August 2009 kl: 00:30:25 »
Hvorfor kan jeg ikke rette til så jeg kan se på sekundet hvornår indlægene er postet???? 2 styk den samme aften med 1 minuts forspring  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #35 Dato: 23. August 2009 kl: 00:32:15 »
Du er sgu hurtig Henrik......  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #36 Dato: 23. August 2009 kl: 00:36:45 »
Citat fra: "TONY"
Du er sgu hurtig Henrik......  :wink:

Tony


pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #37 Dato: 23. August 2009 kl: 00:42:45 »
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "TONY"
Du er sgu hurtig Henrik......  :wink:

Tony


pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....


...Ja, det kan blive svært at finde nye prøvedukker..... :wink:
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #38 Dato: 23. August 2009 kl: 00:46:01 »
Prøvedukker???????????????????????????
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #39 Dato: 23. August 2009 kl: 00:48:52 »
Citat fra: "TONY"
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "TONY"
Du er sgu hurtig Henrik......  :wink:

Tony


pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....


...Ja, det kan blive svært at finde nye prøvedukker..... :wink:


Det er jo det  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #40 Dato: 23. August 2009 kl: 11:01:11 »
Hehe.

tak for hjælpen tror jeg gør det senere idag så. hvis der ikk er det store bøvl i det :D så kan i jo fortsætte med at skrive alt for småt ;)

venlig hilsen

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #41 Dato: 23. August 2009 kl: 11:16:33 »
Når du så alligevel er igang kan jeg varmt anbefale dig at adskille dine låsecylindre, rense dem og smøre dem op på ny. De bliver utroligt lækre, næsten som nye - Bonus er så at der skal lidt mere end end rød pølse til at vride cylindren rundt da låsepalerne igen alle kommer i fuldt indgreb + de ikke fryser til vinter  :idea:

Det kræver en smule fingersnilde, petrolium e.lign til at rense med, fint smergelærred (e.lign), lidt godt fedt der ikke stivner i kulde og ikke mindst ordenssans....

Cylinderen sidder fast med en lille rør split der nemt fjernes med tynd dorn eller lille dykkersøm. Låsepalerne skubbes ud med fatningsskruetrækker, fjedrene med nål (vær MEGET varsom de bliver nemt deforme - vent evt med at fjerne dem til efter iblødsætning), alt ligges selvfølgelig op så palerne kommer i de samme spor igen!!! Palerne får en let tur på smergellærredet for at fjerne gammel fedt, skidt og korrision.
Alt ligges i blød og rengøres efterfølgende.
Det hele samles modsat og smøres ind i et tyndt lag fedt.

Hvis de små fjedre der fører cylinderen tilbage til neutral dør er det ikke verdens største undergang, men husk at vende gaflen der styrer selve låsemekanismen i døren rigtig ellers har den svært ved at låse og låse op ordentligt.

Det lyder måske en smule besværligt, men er ligetil når man først er begyndt - giv evt også låsen i tankdækslet en tur!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #42 Dato: 23. August 2009 kl: 12:42:38 »
yes. det lyder ihvertfald som en idé. Jeg ser ihvertfald lige på det når jeg tager det af :) tak for hjælpen og fiffet :D

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #43 Dato: 30. August 2009 kl: 17:39:52 »
nu har jeg forsøgt sådan lidt af hvert, for at få de mærker på bagsmækken til at side. Det skal siges jeg har prøvet på forholdsvis skånsomme måder så de eventuelt kan tages af igen, men de bliver ved med at falde af. :(  Kan det virkeligt passe de bare skal have noget sikaflex også er det det?  :? der må da være en lidt mere skånsom måde?
 :?:
Venlig hilsen
Beacon

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #44 Dato: 30. August 2009 kl: 18:15:27 »
har du prøvet med dobbeltklæbende skumtape i god kvalitet? det er det de sidder med org. og det kan fjernes igen uden at det skader lakken hvis den ellers er malet med autolak og ikke spaydåse ;-)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D