Forfatter Emne: Syncro'en aka a folkevogn ;)  (Læst 2430 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Syncro'en aka a folkevogn ;)
« Dato: 16. August 2017 kl: 21:16:31 »
Har enligt aldrig fået lagt et par billeder op af folkevogn'en efter at den blev færdig og fik betalt afgift på den, andet end å FB  :)
Købte som mange af jer nok ved, den hvide Halv panel af Søren her i efteråret. Og det var enligt mening at det bare skulle være et lille projekt, men som tingene skred frem tog det overhånd :P .... Men sådan gør det vel altid med sådan noget ;) Dog er det med vilje at den ikke står som et sutte bolche da det er en brugs genstand, derfor har jeg også selv valgt at lakere den :) Bilen kommer fra Norge og er en Syncro Transporter 311, også kaldet Halv Panel, og motoren er en WBX 2,1 DJ :D
(og sikke en verden til forskel fra min gamle 2WD JX :P )

For at nævne nogle af de få ting der er lavet på den, ud over rust og malet :P
- Ny Powerflex bøsninger i hele undervognen.
- Trailmarster HD støddæmpere.
- Undervogns dele, sandblæst og lakeret (proff)
- Bil bygget om fra Varevogn til Personbil/Weekender.
- Motor renoveret.
- Diverse dele udskiftet = rigtig mange dele  ::) ;D
- Front diff. bygget om så den har fået spær ;)
- Alt i bremse dele, på nær skiver og tromler.
- Isoleret med x-term i sider og loft.
- Vinyl klik gulv "look a like" træ lagt.
- Isoleret under gulv med noget jeg ik ved hvad hedder, men som bruges til kompressor rum, for at tage støj og viberationer.
- Plader skåret, malet og sat op som afdækning på siderne, loftet er under vejs.

Nå men efter utallige aftner i værkstedet skulle det endelig lykkes at få den til told/registrerings syn og den fløj lige i gennem, lige bort set fra det lidt høje CO tal :P. Så gik man eller spændt og ventet i 4 uger før end skat hade beregnet en afgift til den, og afgiften lød på 10,908 kr, så jeg skyndte mig bare at betalt og smile ;) Dagen den fik nummerplader på var bare fantastisk :) Planen med bilen er at den nok kommer til at skulle bruges til det hele, også regner jeg med at tage den med uden for landets grænser :) Håber selvfølgelig også at komme med til nogle T3 træf, så man kunne lære nogle af de fantastisk mennesker her fra lidt bedre at kende ;)..
Til slut vil jeg gerne sige tak til de personer der har hjulpet mig, når jeg har haft tekniske problemer :).

Det første billede er fra da jeg lige hade hentet den og de 2 sidste er fra sidste weekend hvor den var med til VAGnation træffet i Haderslev i bedste Syncro stil, med mudder op af siderne ;)