T3 Fora.. > Diesel Fora

spørgsmål om temperatur

(1/3) > >>

BlackChart:
Nederste grill af foran, der sidder et stik i fører siden, af med det og en spidstang i benene, kan ikke lige huske hvad ben der er til hvad, det ene er forbindelsen til blæseren, det andet er lav hastighed og det trejde er høj hastighed...

Men trøst dig med at min heller aldrig har startet i normal drift, har kun hørt den køre når jeg har kortsluttet stikket i fronten...
Skiftede endda den thermokontakt stikker sidder i, i køleren for at være sikker på at det ikke var den der var defekt, men den har stadig ikke kørt :)

PARKHAVE:
Det har jeg - spænd en 17 fods campingvogn efter og pisk den i stiv modvind op og ned af nogle korte meget høje bakker - så starter den :lol:  :lol:  :lol:

BlackChart:
@PARKHAVE: Ikke engang fuldt læsset med hø i bilen plus en stor flyttetrailer også fyldt læsset med hø, hjem fra Hobro, har jeg oplevet den starte...Fuldt læs hø = 100 af de små baller :D

@xploder: Jo, så kan du hurtigt finde ud af om blæseren virker...

Jarl:
Men xploaders spørgsmål drejede sig vel egentligt om den blinkende diode.

Dioden får sit signal fra den tobenede føler, der stiller ned i ekspansionsbeholderen. Der er tit småfejl i det kredsløb:

1)
Følerens "ben" er snavsede, så instrumenter "fornemmer" stor modstand (= ingen vand). Rens benene med ståluld.


2)
Der er en halvnusset stelforbindelse et sted i elkassen i motorrummet eller bagved luftfilteeret, hvor der sædvanligvis er samlet en masse stelforbindelser. Dårlig stelforbindelse giver instrumentet sammen indtryk: stor modstand = ingen vand - så må vi sgu hellere blinke..

3)
Multistikket bag på instrumentet eller forbindelser på printfiloen er nussede - samme logik som ovenfor.

Og så til det helt gode spørgsmål: Hvorfor gjorde den det ikke før? Tja, jeg ved det ikke, men et bud, som før har holdt stik, kunne lyde, at der er forskel på forskellige instrumenthuses hysteriskhedstærskel. Der kan måske i virkeligheden altid været smånussede forbindelser, men det gamle instrument havde knap så meget PMS...

CarstenAS:
Den burde jo også kun starte ved langsom kørsel og laaang tids tomgang eller hvis der er aircon.  

Jeg har haft samme type problemer med at den slog helt ud ved slukket kold motor.

For at jeg kan køre trygt med tungt læs auto trailer osv boret nogle huller i termostaten.  Resulatet er at motoren kun kommer op på alm drift temp når der er tungt læs på.  Måske koster det lidt på km/L og varmen i kabinen.  Men jeg sover bedre for  de har det jo med varmen de 1.6 ere CS

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version