T3 Fora.. > Diesel Fora

spørgsmål om temperatur

<< < (2/3) > >>

Hawaiibussen:
Jeg har lige et par spørgsmål i denne gamle tråd også.

Hvordan kortslutter man stikket i fronten. Jeg prøvede, men der skete ingen ting. Tager man en ledning mellem 2 har ledningerne?

Og hvis det ikke dur, hvad kunne fejlkilderne så være? Jeg har tjekket at der sidder en intakt bladsikring ved relæet ved sikringsboksen

BlackChart:
I min sidder der 3 ledninger i stikket på køleren, jeg tog en spidstang og kortsluttede ledningerne på skift, kan ikke lige huske hvilken farve der er hvad, men du er slet ikke i tvivl om den virker :D

Hvis ikke der sker en sk*d uanset hvordan du kortslutter ledningerne så ville mit første bud være en skidt sikring...Prøv at skifte den tilhørende sikring, også selvom den ser hel ud...

Hawaiibussen:
jeg fandt ud af efter fejlfinding og andet at styre strømmen var taget af i sikringboksen. Der er lavet rigtigt meget strøm til brandbils udstyret (ser rigtig profi ud) og det må være en fejl......

Jeg testede den og den virkede :D

Simonk:
for at tage denne gamle tråd op endnu en gang, vil jeg gerne følge op på spørgsmålet omkrig nålens placering i forhold til dioden, og hvor varmt vandet må blive.

På min måler stopper nålen præcis efter dioden, - er dette for sent? dioden er aldrig sat i gang efter "start-indikation".

for at være på den sikre side tog jeg på et tidspunkt en måling af vandtemp med et godt gammeldags termometer der går til 100C - dette lå et par grader(ca 2 - 5)(INGEN kogning) over de magiske 90C - er dette noget jeg bør bekymre mig om?

Efter at have kørt den godt driftvarm, og nålen akkurat har sneget sig efter dioden, og holder i et lyskryd, eller bare i alm tomgang falder nålen til sidste 1/3 af dioden - kan dette tyde på at den ikke køler optimalt ved kørsel, eller er dette normalt? (temp stiger aldrig ved tomgang eller "tæt" traffik)

Og sidst men ikke mindst - er der noget man bør være særligt opmærksom på i forhold til køling/div kontakter til idikation?

Simon

KHSalvesen:
Det lyder da helt OK.

Det er ganske få grader der bestemmer om den står før eller efter dioden, min kan godt have en viserbredde ned til dioden, hvis den arbejder hårdt.

Men brug Søg på forsiden, så er der mange tråde om emnet.

Kurt

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version