Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - wilson

Sider: 1 [2] 3 4 ... 65
16
Generelt / hjælp, ingen vejhjælp og jeg holder i paris
« Dato: 16. Oktober 2011 kl: 21:43:37 »
Jeg har oplevet en knækket ledning ved kabelskoen til netop denne føler (tryk ekspansionbeholderen) Det kan forklare at dioden blinker, men ikke at nålen går mod maks. Forsætte den helt mod maks eller er synes du pludseligt den er kommet højere op - altså at det spiller dig et psykisk puds, det kan jo ske i sådan en situation.

Går nålen mod maks og den har brugt vand ville jeg søge efter utætheder i kølesystemet og lufte ud som JJ skriver.
Rigtig udluftning er alfa omega på en T3

Hvis det er et rent elektrisk problem er det muligt at søge efter fejl ved føleren som sortekort skriver, derudover er der stel til selve instrumentet og om stikket til multiinstrumentet sidder rigtigt!

17
Generelt / ARH!!!! Første og absolut sidste t3\'er!!!
« Dato: 14. Oktober 2011 kl: 20:40:37 »
Tillykke med wugnen og fin historie :-)

18
Diesel Fora / Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Dato: 14. Oktober 2011 kl: 20:29:14 »
eller evt kan selve pumpen være utæt i en pakning, er ofte set hvor armen går ind i toppen af pumpen.

Renoveringssæt fåes hos vw og har res dels nr 068 198 718

Fejlen konstateres ved at der under drift er fugtigt hvor akslengår ind i pumpen. Og efter stop kan man ved at bevæge speederen få luftbobler frem i de klare slanger.

Husk at skifte bøsningen hvis der er slør i dem, der er to typer med i sættet.

19
Diesel Fora / 1.6d vil ikke starte
« Dato: 29. August 2011 kl: 20:06:39 »
Drejer starteren rundt når du drejer nøglen? Ellers kan det være bundstykket i tændingslåsen der er defekt. Eller en løs forbindelse ved den lille tynde ledning (gerne kabelskoen) nede ved starteren.

Det kan også være mangel på diesel i pumpen! Er der luftbobler i returslangen? Dette kan skyldes en defekt pakning i pumpen, gerne ved akslen hvor speeder armen går ind i toppen.

Ryger det når du tørner?

20
Diesel Fora / HJÆLP!! der kommer ikke olie op til knastakslen....
« Dato: 17. Juli 2011 kl: 09:28:10 »
er der blevet monteret ny toppakning? Og i så fald er den så monteret korrekt og er alle huller blevet kontrolleret?

21
Diesel Fora / Hjælp Hjælp
« Dato: 15. Juli 2011 kl: 21:08:55 »
Ikke for at male fanden på vægen, men.....

Når det drejer sig om stilling af takthjul /tandrem og pumpe så SKAL det bare være ok. Alt andet er for dyrt at forsøge sig med!

Enhver ordentlig mekaniker med en smule kendskab til vw diesel motorer bør kunne stille knast, pumpe og krumtap på de rigtige mærker ifm montering af tandrem. Dernæst BØR / SKAL man kontrollere timing af pumpen med et ur - igen burde være noget nær standard værktøj på et velasorteret værksted.

Jeg vil ikke tilråde at forsøge at humpe til Mols. Vent en dag og få det hele kontrolleret så I ikke skal hentes af vejhjælp og igen skal ha monteret ny motor!

Bare min mening....

22
Sjov und Spass !!! / Søges: Synsmand med eget sæt regler...
« Dato: 10. Juli 2011 kl: 13:25:54 »
damn et fint vogntog der er i den tredje video :-)

23
Generelt / Grundfoss drænpumper sælges
« Dato: 04. Juli 2011 kl: 22:01:02 »
Der burde da være basis for at salg i øst danmark i disse dage :-)

24
Sjov und Spass !!! / T3 set i simpsons
« Dato: 25. Juni 2011 kl: 08:40:29 »
Så lige at Apu og fruen i afsnittet "Moes Letter Blues" køreri en fin blå bus :-)

25
Generelt / Utæt speedometerkabel.
« Dato: 01. Juni 2011 kl: 19:46:57 »
Og hvis man skulle være så uheldig at hullet i koppen ER blevet rund og man ikke har en anden på hylden kan man med forsigtighed, lidt snilde, et fast underlag, en kørner og en hammer strække metallet lidt ind mod midten så kablet igen sidder stramt. Jeg har selv lagt en tynd skive ind bag låseringen så den sidder en smule mere i spænd.

Ellers virkeligt flot beskrevet og dokumenteret med fine billeder.

26
Diesel Fora / Startproblemer - Varm motor
« Dato: 25. Maj 2011 kl: 22:24:06 »
Om pumpeforstilleren (koldstarteren) er trukken eller ej har ingen / minimal indflydelse på hvor godt motoren starter når den er varm.
Det jeg mente var at det er yderst vigtigt at den er imod sit anslag når man kontrollerer pumpe timingen!

Umiddelbart hælder jeg til forkert timet pumpe, luft i brændstofsystemet (har du observeret tegn på fugt (diesel) omkring pumpen?
Eller slet og ret blot en slidt motor der har svært ved at lave kompression når blokken er varm og stemplerne er krympet en smule pga afkøling.

Det er muligt at gætte på en masse, den eneste rigtige måde er systematisk fejlsøgning ;-) Men nu har du da et par idéer til hvad du kan starte med at kigge på :-)

mht varmen - har du luftet kølesystemet ud på den korrekte måde? Dvs hævet front og forhøjet tomgang?
Ellers er et ofte overset problem at køleren efter mange års brug er fyldt med snask indvendigt og måske kun har 50% eller mindre effektivitet tilbage!

Dit lave olietryk /dårlige leje får igen mine tanker til at hælde mod slidt motor... Hvor langt har den kørt?

27
Diesel Fora / Startproblemer - Varm motor
« Dato: 25. Maj 2011 kl: 20:42:43 »
Når du skriver du kører med 165 bars dysetryk, ved du så det fordi dyserne lige er blevet justeret / kontrolleret eller er det 50-100.000 km siden? Ellers ville jeg nok starte med at kontrollere dem!

Dernæst skal pumpe timingen selvfølgelig kontrollerrs. Husk i den forbindelse at skubbe koldstarteten HELT tilbage, gerne med en lang skruetrækker direkte på pumpen det er ikke altid nok at skubbe håndtaget ind!

Ellers er der jo diesel filteret eller utætheder - se efter luftbobler i fremløbs og returslanger.

29
Diesel Fora / Oliekøler
« Dato: 25. April 2011 kl: 09:23:48 »
I så fald tror jeg jeg ville montere en termostat styret elektrisk blæser på den, for den bliver varm når den bliver belastet. Men det er helt sikkert muligt :-)

30
Diesel Fora / Nyindkøbt vw,nu med billede!
« Dato: 04. April 2011 kl: 21:37:52 »
Tillykke med det nye familie medlem :-)

Lad dig ikke skræmme af de mange historier omkring JX'eren, hvis du er ordentlig mod den vil den tjene dig godt lang tid fremover.

Som Mølle skriver kan olie og filter skift for hver 5000 km anbefales

Let speederfod specielt ved belastning, du skal ikke prøve at accelerere op af bakkerne det vil blot give varme ikke fart. Prøv istedet at holde farten ved et fornuftigt omdrejningstal omkring 3000 vil jeg mene, så kommer der masser af vand rundt.

Hvis du forventer at køre en del med læs / trailer, så gør dig selv den tjeneste at investere i en oliekøler. 19-25 rækker er de mest brugte - der findes masser af hit hvis du søger om emnet her på siden.

Du kan med fordel også rense dit kølersystem og skifte dit kølervæske, det sikkert alligevel ikke blevet skiftet siden den nye motor komi for 4 år siden. Der findes masser af produkter på markedet og tror de kan cirka det samme :-) Når du har renset det og skyllet det godt igennem er det YDERST VIGTIGT at du får luftet korrekt ud. I korte træk er det 2500 omdrejninger, varmeapparat(er) på varm, forenden hævet så luften samler sig i køleren og så lufte ud her til der ikke kommer mere luft mens en makker sørger for der er væske nok i tryk ekspansionsbeholderen (den der sidder foran batteriet, ikke den ved bagklappen!)

Og sidst men ikke mindst så lad motoren blive varm før du lader den arbejde hårdt for føden. Og lige så vigtigt er det at lade den trille med lav belastning de sidst 2-5 km inden du slukker den hvis den har arbejdet hårdt og er varm.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 65