T3 Fora.. > Diverse

Ombygning til camper

(1/2) > >>

JohanMadelung:
Hej med jer,

Jeg går, som så mange andre, men en drøm om at ombygge en Transporter (eller lignende) til en camper van.
Dog har jeg nok mest en t4 eller t5 i tankerner, men håber alligevel at i kan hjælpe med en smule afklaring herinde.

Jeg har prøvet at undersøge så meget som jeg nu kunne, men synes ikke helt jeg kan finde konkrete svar.

Jeg overvejer først og fremmest at få omregistreret en billigere T4 til hvide plader (for at kunne bygge som jeg vil i den), i følge skats hjemmeside skulle det ikke være så stor en afskrivning? Kan det passe at det kan gøres for et par tusinde til 5.000kr ca? Selvfølgelig afhængig af årstal og sådan, men tænker en fra omkring år tusinde skiftet.

Min research har dog alt andet lige vist sig at vægtafgiften og grøn afgift for sådan en lidt ældre sag på vel omkring 2000 kg hurtigt bliver 15-20.000kr årligt? Kan det passe?

Er der nogen herinde der har erfaring med disse to problemstillinger?

Yderligere har jeg så et spørgsmål til hvorvidt en så høj årlig afgift kan undgåes? En hurtig omgang regning kan jo tale for at smidde 20.000kr ekstra efter start-vognen, hvis den kan få en lavere afgift. Er der nogen der har erfaring med en lavere afgift evt på en nyere Transporter/caravelle (eller anden varevogn), og i så fald vil prisen for at få den på hvide plader vel også være noget højere?

Hvad kan bedt betale sig, hvis man ikke har uanede midler at smide i?

Jeg håber i kan hjælpe, eller pege mig i en retning af noget godt.
De bedste hilsner
Johan Madelung

me:
Diesel på hvide plader med en egenvægt på over 2000 kg koster godt 17.000,- om året.
Anbefaling her fra; indret ikke som camper ved toldsyn, så bliver bilen for tung. Indret som personbil med det antal sæder der er behov for og få den synet. Der efter kan du indrette (ikke fast) til camper. Så kan egenvægten holdes lidt nede.
Hvis du vil have den grønne afgift længere ned er det benzin.

JohanMadelung:
Ja okay, mange tak for svar :)

Men i så fald ville det være ulovligt at kører rundt med camperudstyret monteret i den, fordi den så er over den vægt den står registreret til?

porteren:

--- Citat fra: JohanMadelung efter 26. Februar 2019 kl: 15:17:03 ---Ja okay, mange tak for svar :)

Men i så fald ville det være ulovligt at kører rundt med camperudstyret monteret i den, fordi den så er over den vægt den står registreret til?

--- Afslutning på citat ---

Du kan bare få den omvejet efter opbygningen af camperdelen. Det er det angivne brændstofforbrug, der afgør afgiften, ihvertfald på dem der er registreret med grøn afgift. Dvs. biler registreret efter  1997.

JohanMadelung:

--- Citat fra: porteren efter 26. Februar 2019 kl: 15:31:34 ---
--- Citat fra: JohanMadelung efter 26. Februar 2019 kl: 15:17:03 ---Ja okay, mange tak for svar :)

Men i så fald ville det være ulovligt at kører rundt med camperudstyret monteret i den, fordi den så er over den vægt den står registreret til?

--- Afslutning på citat ---

Du kan bare få den omvejet efter opbygningen af camperdelen. Det er det angivne brændstofforbrug, der afgør afgiften, ihvertfald på dem der er registreret med grøn afgift. Dvs. biler registreret efter  1997.

--- Afslutning på citat ---

Ja okay, skal det forståes som, hvis bilen er nyere end 97 så er vægten "ligegyldig" og at vægtafgiften regnes på km/l ?

Mvh
Johan

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version