T3 Fora.. > Diverse

Ombygning til camper

<< < (2/2)

porteren:
Rigtigt, og det er det der gør det lidt tricky mht. køb af benzin/diesel T4, for benzin udgaven er billigere i grøn afgift end dieslen, men til gengæld går den kun ca. 8 km/l mod dieseludgavens ca 11 km/l og havner dermed i en dyrere afgiftsklasse. Desuden koster benzin mere end diesel, så alt i alt mener jeg ikke at der er nogen særlig gevinst ved at købe en benzin T4.

http://www.nysynet.dk/vagtafgift.

Min T4, er en lavt gearet diesel syncro, og er sat til at gå 9,8 km/l dvs. den havner i kategorien 9,4- 10,1 km/l og koster dermed 2x 7390 kr. + partikelafgift 1000 kr. = 15.780 kr. årligt.

En almindelig diesel T4 ligger formodentlig i en smule bedre kategori.

Jeg havde overvejelser om at købe en T5 4motion, men anskaffelsessummen på sådan en, ville ligge et par kilo højere, mod en kun lidt lavere grøn afgift. Desuden siger mange, at der er meget vrøvl med T5'erne. Sååå

Ja, der er mange overvejelser men undersøg sagen til bunds og træf det bedste valg for dig. :-)

JohanMadelung:
Tusinde tak for uddybende svar, og med lidt info fra dine egene valg!
Der er meget der lige skal tages til underretning ;)
Men det ligner at jeg alt andet lige ikke kan slippe for en pænt høj afgift

porteren:

--- Citat fra: JohanMadelung efter 27. Februar 2019 kl: 10:30:25 ---Tusinde tak for uddybende svar, og med lidt info fra dine egene valg!
Der er meget der lige skal tages til underretning ;)
Men det ligner at jeg alt andet lige ikke kan slippe for en pænt høj afgift

--- Afslutning på citat ---

Selvtak. Nej, som en herindefra engang sagde: Det koster at fyre med mahogni. :-)

Hvis du vil have lidt inspiration til camperbyg og alle de mange betragtninger om det, kan du jo kigge i trådene om mine projekter:
Arnold Kims syncro og Kims badroadcamper projekt ms 4x4 Ulven, herinde på T3Nettet.

http://t3nettet.dk/index.php?topic=92357.msg110894#msg110894

POLLE955:
Hej der findes 2,0 benzin t4 , den står til 9,6 km/l så det omkring 7500 kr pr .år ,den køre fint og mere lydløst ,så prøv at finde sådan en og det er hvide plader jeg taler om .
Hilsen Poul

JohanMadelung:
Haha ja det må man sige! ;)

Og jo tak, det vil jeg da gøre, det er altid godt med noget inspiration og viden om hvad jeg roder mig selv ud i.


Og det lyder da som en spændende mulighed! Det var straks mere betaleligt.. Såden en må jeg holde øje med! Tak for tippet

Johan

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version