T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Hawaiibussen efter 28. August 2006 kl: 09:20:58
-
Hej
Jeg har pt problemer med mine batterier! Igår ville bussen ikke starte og den var helt død! jeg pørvede at køre lidt visker og prøvede der efter at starte og den hoppede så igang. Jeg prøvede så at slukke og starte efter ca. 5 min og den startede.
Jeg prøvede så senere at se om den kunne starte - men nej! Så efterså jeg om der var vand på - not! På det ene batteri skulle jeg efterhælde 1 liter og lige så på mit 2. batteri. Jeg startede den så op med kabler og kørte en tur på ca. 20 min. under kørslen forsøgte jeg at slukke og starte den og det gik fint. Da jeg skulle starte hertil morgen var den igen død!
Er batterierne gået i stykker pga at de har manglet så meget vand så den ikke kan gemme strømmen i længere perioder? Eller er det mit 2. batteri som "stjæler" alt strømmen!
Hjælp......
-
kunne godt lyde lidt som om at cellerne er faldet sammen pga at der ikke har været vand nok på
-
Ja det er bare underligt når batteriet kun er 1 år gammelt! Jeg forsøger mig med at tage et andet batteri i og afmontere mit 2. batteri og se om den vil starte imorgen. Det kan vel også være af den aflader.
-
hvis det kan lade sig gøre så prøv at kigge ned i cellerne
hvis du kan se de plader der sidder nede i batteriet og de rør ved hinanden så er det faldet sammen
det er ikke altid alderen der afgør om et batteri er dødt har engang selv prævet det med et der var 3mdr gammelt
-
tak jeg vender tilbage iaften når jeg har set på sagerne!
-
hej hej med dig
hvis dine batterier er kogt tøre lader din generator mere end de 14.4 v som er max
dvs. at lader den 15.5 v vil dine baterier koge tøre ligesom en gryde vand der koger i alt for lang tid så den bliver tør..
gas grænsen ved at ladning er 13.8 dvs at det begynder at fordamper
Mvh Flemming :lol:
-
undren vil ingen ende ta!
Jeg målte batteriets volt og det 13,9??? det er et 12 volt og burde den så ikke kunne starte!
Jeg har renset polerne.
Jeg har ikke haft mulighed for at skifte batterier da jeg først skal have den tømt for surfudstyr.
-
Hvad er batteriets spænding under belastning - altså når starteren er aktiveret? Hvis den er ok, så skal der kigges på forbindelser.
Stelforbindelser fra batteri til motor. Stelforbindelse fra tværvange til gearkasse. Det kraftige kabel fra batteri til startmotor (selve kabelskoen har det med at korridere). Kan du evt. lokke en hjælper til at måle spænding på starterens pol, mens du laver et startforsøg - så ville du kunne se den faktiske strøm, der er til rådighed. Hvis starteren får den nødvendige spænding, så ved du jo, hvor du skal kigge.
-
hej hej med dig
spændingene kan godt være 13.9 v men der er ingen amp på...
pga. at dine batterier ikke har fuldt plade arial for når der har været ladet på det så kræftig at det er kogt tør så det arial der er over vandet dur ikke bagefter selv om der kommer vand på det igen
når der ikke har været ladet/afladet på et batteri i min 30 min helst en time skal spændningen være 12.7-12.8 v
jeg vil umidlbart sige at du skal ha et nyt bateri på forudsat at du har tjekket de ting jarl har sagt du skal...
Mvh Flemming :lol:
-
til Jarl
Starteren kører fint når jeg får starthjælp.
Til djursland
Jeg køber et nyt batteri idag - det jeg har i er et 72A 680. Hvor får man sådan et billigst ????
-
Hvis dine batterier sidder parallelt skal du skifte begge to, samme mærke og samme størrelse.
mvh Peter
-
hej hej med jer...
ja det er lige præcis hvad man skal da strømen fra det ene vil løbe over til det gamle
men jeg opfattet det sån at han vil tage det ene batteri fra og kun bruge start batteriet
Mvh Flemming :lol: