T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: Jarl efter 10. Maj 2011 kl: 17:00:50

Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jarl efter 10. Maj 2011 kl: 17:00:50
Tja, overskriften siger det jo. Gad vide, om vi er så mange (og så meget i vækst), at vi skal have et underforum for os selv. Der er dieselforum, der er *BX-forum, men der er ikke noget R4B forum. Måske er det ikke nødvendigt, for vores motorer er jo aldeles problemfrie;-) men vi har jo så til gengæld måske glæde af erfaringsdeling ang. de nødvendige customløsninger - udstødning, benzinpumpe, luftfilter, el-net osv.

Måske er det også lettere for fremtidige ombyggere, hvis vi samlede alt R4B-materiale i et seperat forum? Jeg ved det ikke, hvad synes I?

Men lad os også lige gøre lidt statistik på, hvor mange vi er, så ud af busken med jer kære R4B'ere.

Jeg lægger for:

Jeg har en gammel Carat fra 85 med 3H og ABS - et setup, der har kørt siden okt. 10.
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Bo efter 10. Maj 2011 kl: 18:20:32
Nøjjj hvor du keder dig Jarl. Nu begynder du sq også at foreslå nye fora - som om der ikke var nok. Læg nu den JX´er  (som jeg ved du har liggende nyrenoveret und alles) i, og se at få dig et liv igen :twisted:  :lol:  :lol:
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Hinze efter 10. Maj 2011 kl: 19:45:31
Ingen tvivl om at T3'ens overlevelse skal findes i række 4 benzin, "ingen" har råd til vægtafgiften til diesel eller en udstødning til WBX, eller km/l udfordringen.

Carat 90'er, 3H og ADZ, kørt siden 8. maj 2011  :wink:
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Holger efter 10. Maj 2011 kl: 21:03:03
Min 16" Doka kører midlertidigt 2E.
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Fynboen efter 10. Maj 2011 kl: 21:11:42
Siden 5-5-11 har jeg kørt R4B , med en hybridgearkasse med fuldt spær.

Hilsen Fynboen.
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: jensjakob efter 10. Maj 2011 kl: 21:27:27
Frk G fra 1983, ABS, 3H og gul plakette ;-) - men KUN 9.3 km/l ved blandet kørsel :-(
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jarl efter 10. Maj 2011 kl: 23:26:01
Jamen JJ er det forbrug ikke en naturlig konsekvens af kørselsmønsteret? Du bor i downtown med, hvad der følger med af alt andet end rolig glidende kørsel. Desuden synes jeg at huske, at du også har noget højhastighedsmotorvej indblandet? Jeg tror måske ikke så meget på forskelle i hardwaren, men snarere på, at differencen begrundes i kørselsbetingelserne. Jeg tror, at min gamle øse ville have samme forbrug under de betingelser, og monstro ikke også din ville nå pænt over 10 på jyske landeveje med to rundkørsler på 35 km?
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: jensjakob efter 10. Maj 2011 kl: 23:29:06
TJoh, blandet bykørsel, og motorvej med 110-120 km/t.

Det mest tankevækkende er at jeg kan konsekvent ramme 9.3 km/l over flere tankninger...

Til gengæld oplever jeg f.eks igår aftes at jeg kun kan ramme 128km/t målt på GPS - i såvel 4 som 5 gear - det er somom at motoren mangler overarm på det tidspunkt....
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jarl efter 10. Maj 2011 kl: 23:43:42
Luft nok? Ingen restriktioner fra filterindtag til indsprøjtningsenhed? Benzintryk (du har omløb - kan du stadig opretholde 1,2 bar ved indgangen til indsprøjtningen?) Tændingstidspunkt - blev grundindstillingen blitzet på plads? Ja, du har jo lige været det hele i gennem, så det er der sikkert styr på. Hvad egentlig med din nye udstødning? Mærker du nogen effektmæssig eller forbrugsmæssig forskel?
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: jensjakob efter 10. Maj 2011 kl: 23:47:43
Hmmm, tænding er endnu ikke justeret ind. Gad vide om det ikke er der 15 km/t ligger begravet....

Jeg kan ikke mærke den store forskel på den nye udstødning. Den har mindre diameter i forrør - men modstanden burde jo ligge ude i potten.....

Hvordan har du lavet din benzin - uden omløb? Jeg kan jo hurtigt afblænde omløbet,og teste om det giver noget på toppen
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jarl efter 11. Maj 2011 kl: 00:03:02
Mit benzinforløb er totalt KISS: Tank->pumpe->filter->indsprøjtning->retur til tank. Pumpen er en original til WBX 2,1 og filteret ligeså. Målt med Biltemas discountinstrument holder den præcis 1,2 bar med motoren i gang ved indgangen til indsprøjtningen. Al slange er 8 mm indv. Ø.

Trådnettet over flexstykket på forrøret er tæret helt væk på mit forrør i løbet af vinteren, men inden under sidder en "harmonikabælg", så det er ingen katastrofe. På sigt må der vist svejses et andet flexstykke ind. Øv.
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: jensjakob efter 11. Maj 2011 kl: 00:07:49
Så det polske flex kunne ikke tåle vinteren? Det sidder også meget termisk udsat lige der - det kan betyde en del.

Hvordan  er dit benzinforbrug pt?

Samt - kunne jeg hvis jeg ikke kan finde en rigtig tændingspistol med 6 grader forstilling, ikke bare tælle tænder på takthjulet på knastakslen,   og sætte et pænt mærke 6 grader ved siden af OT mærket?
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jarl efter 11. Maj 2011 kl: 16:07:26
Jeg er faktisk holdt op med at regne forbrug ud - måske særligt fordi den lille nye har overtaget det fokus  - men jeg er sikker på, at den stadig ligger på godt 10.

Jo, du kunne godt regne dig frem til et sted, som er 6 grader BTC og markere det, og det er jo ikke 1/10 af en grad, der betyder noget - bare det er et sted omkring 5-7 grader, så skal den nok gå optimalt. men jeg ville da foreslå, at du gør det på svinghjulet. Det er alt i alt en skøn motor - ingen bøvl, ingen fejl, ingen overfølsomhed - bare daglige leverancer af køreglæde :-)
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Holger efter 27. December 2011 kl: 17:48:15
Skal denne tråd aldrig opdateres?
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 27. December 2011 kl: 17:55:43
Okay da. Er på vej  :D

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Baattrup efter 27. December 2011 kl: 19:13:28
Kermit fra 83 med ABS og 3H kasse ,den har kørt 2 år som sommerbil
et ok setup men når tiden findes skal der en 2E maskine i

Hilsen Baattrup
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Holger efter 27. December 2011 kl: 19:22:23
Citat fra: "Baattrup"
Kermit fra 83 med ABS og 3H kasse ,den har kørt 2 år som sommerbil
et ok setup men når tiden findes skal der en 2E maskine i

Hilsen Baattrup

Er 90 hk for lidt?
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Baattrup efter 27. December 2011 kl: 19:32:55
Er 90 hk for lidt

Jeg tror at 115 hk giver bedre køre comfort med en en ferie læsset camper med højttag ned ad
autobanen over kasselbakkerne og bernnerpaasset

Hilsen Baattrup
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Holger efter 27. December 2011 kl: 20:12:28
Citat fra: "Baattrup"
Er 90 hk for lidt

Jeg tror at 115 hk giver bedre køre comfort med en en ferie læsset camper med højttag ned ad
autobanen over kasselbakkerne og bernnerpaasset

Hilsen Baattrup

Helt enig, der er "mum" i en 2E.
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: BlackChart efter 27. December 2011 kl: 22:11:47
En ADZ er på vej til Højben (eller rettere, den ligger på en palle og venter på at det bliver forår)...
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: a.jespersen efter 27. December 2011 kl: 22:46:43
hej til alle.min kører stadig med abs og 3h,men den kører jo kun sommer kørsel.der har kun været en fejl,min tændspole stod af en fejl de har.men med sommer kørsel har den ikke været under 12,5,men jeg kører jo heller ikke som jj.det kunne jo være en god hjælp til andre der ville bygge om,så jarl det kunne være en god ide. mvh. a.jespersen
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Andreas efter 28. December 2011 kl: 13:33:50
86' T3 Camper med 5trins gearkasse, AAM motor, har ikke været ude og køre endnu...
Titel: R4B- hvor mange er vi?
Indlæg af: Casper Slow efter 28. December 2011 kl: 15:45:11
1987 T3 Caravelle med 1.8 AAM motor fra 92' Passat og ledning net fra 96' golf.
Udstødning er sat sammen af dele fra en vectra a forrør med kat, JX potte og Renuolt 19 mellem potte som bagpotte..

Køre ca 10-11km/l son jeg enlig synes der er meget fint i forhold til den kun har benzin 75hk til nok 1800kg med os ombord...
Jeg skal ha mere udstødning på da jeg mærker mere overarm over bakken og mindre forbrug.