T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Jønne Ukendt efter 12. Juli 2012 kl: 00:37:05
-
Som nogle ved har jeg rodet med gearkasser. Udelukkende for at finde en
uden lejestøj. Flere 3H gearkasser, en ASS og i lørdags satte jeg så en ABH
4trins i bilen. Men ak også denne larmede fælt især i de høje gear. Bøvl, der
er altid bøvl og utaknemmelige problemer når jeg skruer. Feks måtte ABH
kassen af igen da der sad en sten i det sidste bolthul. Mit temperament
gjorde så at plastrøret til slavecylinderen blev utæt da kassen blev lagt op
igen. Nå den duede heller ikke. I aften har jeg monteret en ASS som jeg
hentede i aftes hos en nær bekendt. Det tar ikke så lang tid længere da jeg
efterhånden ved hvor gearkassen sidder. Nu skulle den så testes men bilen
ville ikke starte. Efter nogen tids søgen fandt jeg et ledningsbrud et sted
langt fra hvor jeg har rodet. Hvis man blir stemplet som nørd fordi man gider
blive ved med at rode T3 forstår jeg det godt.
Mvh Jønne Ukendt
-
godt at høre, at du hygger dig :)
-
Imponerende gåpåmod.
Og tankevækkende at mangel på gode gearkasser begynder at blive en reel trussel mod T3'eren :-(
-
tror bare at Jønne ikke har fundet hvepseboet under bunden endnu :twisted:
-
Jeg tror det er rødvinssusen for ørene, han er ramt af...
-
det jo bare KÆRLIGHED :0) og du elsker det
-
RESPEKT!!!
Jeg ville holde flere pauser imellem med lidt rødvin og chokolade :)
Jens
-
jeg har hørt at bilen var fejlfri inden han gik i gang - det er vist bare for hyggens skyld han ligger derude i gruset!
-
jeg har da et par gode kasser til at ligge hvis der er nogen der mangler
-
..og fredag skulle han gerne køre på ferie i bilen...
Se det er den rette kampånd :D
-
Put hellere en ekstra gearbox med i konens håndbagage når I drager sydover, det opdager hun såmænd ikke....
Så kan du jo skifte den dernede, bare for at få et strejf af hjemlig hygge.....nørd. :lol:
Tony
-
at eje en t3 tror jeg er lige dele nørderi, idioti og afhængighed, selv har jeg mere en engang solgt det hele og sagt slut nu må det være nok , for at fortryde når bilen kører væk med en ny ejer (tosse) bag rattet, ca 6 mdr efter stå med en ny t3 og bande den langt væk
så forsæt kampen jønne , det lykkedes en dag (det bilder jeg mig i hvert fald selv ind) , jazzen køre stadig fint (7 9 13)
-
Jeg har idag hentet nørden fra arbejde midt på dagen og kørt ham hjem til T3`en... Så han kunne komme igang med noget fornuftigt istedet.. Haha.. :-D Trods en bil med uvidst gearskifte og kasse, ingen glødefunktion, ingen start, ingen radio osv + en afrejse dag i morgen syd på - i T3. Så var der imponerende roligt sind over den Ukendte... 8-)
Jeg er glad for at vi nu er som vi er - småtosset nørder... :-D
-
Lidt opdatering fra Jønne og Frukendt.
Fik dette billede jeg skulle ligge op... :-)
-
Hvor er det smukt!
-
Vi vil hellere se et billede af bagklappen... ;-)
-
ku godt :D :D
-
Surfer kongeslæden er den kommet så langt hjemmefra :0) Cool
-
Fortsat god ferie fra de hjemvendte svaler :-)
-
Du har sat en "ASS" på :lol: Så nu kører den røven ud a bukserne ?
Ellers godt kæmpet nogle gange er det squ utaknemligt at rode med det gamle jern !
-
Mjaeh, der kunne man såmænd godt forestille sig rumpetten godt løftet op ( på bilen ) og en oliefedtet mandsperson liggende under bilen med værktøj spredt ud i en cirkel ..... og en gearkasse ved siden af....
- Eller skal jeg sige: God ferie. Nyd det ? :D
-
De har da taget sig god tid sydover...
På 7 dage kan en træt JX da også nå så langt :-D
-
Hvordan går det til at Fruen er Kendt og Jønne Ukendt ? :?
Mvh. KH.
-
Vi vil hellere se et billede af bagklappen... ;-)
Til ære for dig Jarl, opdatering fra Ukendt. :-)
-
Jah, den holdt da hele vejen hjem også. Lige bortset fra. Der skal jo være lidt til ham Åleboen. Ventilatorremmen!
Var inde og tanke syd for Würtsburg og tjekkede som altid vand og olie. Det er fandme utroligt. Jeg kan ikke måle
noget olieforbrug. Efter 4000km i mest meget varmt vejr. Nå jeg kiggede så lige på min vent.rem som så meget
underlig ud. Der manglede simpelthen et stykke så den kun hang sammen i den yderste mm. Et held at stedet
var blottet og ikke gemt i remhjulet. Remmen var ny da vi forlod DK. og blev strammet op inden hjemturen. En
ny fra lommen blev monteret og videre hjemad det gik. Ventede med at vaske hænder. De har ikke været sorte
i så lang tid.
Mvh Jønne Ukendt
-
-
Jah, den holdt da hele vejen hjem også. Lige bortset fra. Der skal jo være lidt til ham Åleboen. Ventilatorremmen!
Var inde og tanke syd for Würtsburg og tjekkede som altid vand og olie. Det er fandme utroligt. Jeg kan ikke måle
noget olieforbrug. Efter 4000km i mest meget varmt vejr. Nå jeg kiggede så lige på min vent.rem som så meget
underlig ud. Der manglede simpelthen et stykke så den kun hang sammen i den yderste mm. Et held at stedet
var blottet og ikke gemt i remhjulet. Remmen var ny da vi forlod DK. og blev strammet op inden hjemturen. En
ny fra lommen blev monteret og videre hjemad det gik. Ventede med at vaske hænder. De har ikke været sorte
i så lang tid.
Mvh Jønne Ukendt
selvfølgelig klarede i den , velkommen hjem :D :D
DIESEL 4 EVER 8) 8)
-
Ja, velkommen i DK igen!
Hvordan er det at køre så mange km uden at skifte gearkasse?
Håber I har haft en god ferie!
Hilsen PEP84DF
-
Det er ikke så meget antallet af km som det at have 14 dage uden at skifte. Men det er en lånekasse
så jeg skal på den igen. Motoren skal jo også ud igen. Det var jo bare en testtur.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jamen det er da godt Du kom helt hjem igen :-) Hvordan var dieselforbruget så ?
-
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.
Mvh Jønne Ukendt
-
Velkommen hjem. Trods alt dejligt, at det gik fint hele vejen hjem - interessante billeder af rustbeskyttelse på klappen skal jo nok komme ;-) Jeg ved jo, at dette forum - og jeg selv - ville blive orienteret straks, hvis der skulle komme en plet ;-) Kørte I i et stræk hjem?
-
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.
Mvh Jønne Ukendt
man kan da ikke både få muskelrøg og laaangt på literen :P
-
Ja, vi tog turen i et stræk og ja, selvfølgelig vil i og ikke mindst du Jarl blive orienteret om alt hvad der drypper
fra dette fremragende køretøj. Egentlig ville jeg ikke nævne dette i offentligt forum men kun til dig men under
vores rejse har jeg ikke set een eneste T3 bil holde på værksted. Jeg så en der fik hældt brændstof på på plad-
sen foran et værksted men det var også en benziner. Derimod har jeg set et utal af Fiatbiler hænge på lifte og
holde over grave. Det gir da stof til eftertanke. Nå ikke nogen personlig mudderkastning her, derimod vil jeg
ønske dig tilbage i T3 verdenen så du ligesom jeg selv atter kan nyde at føre sig majestætisk frem på vejene.
Takker for velkomsten :D
Mvh Jønne Ukendt
-
Det er en chokerende oplysning, at der er mange Fiatbiler på værkstederne i Italien - det er svært at begribe, hvad det kan skyldes. Jeg føler med dem. Heldigvis klarede min franske PSA-bil frisag.
Du har ret i det med det majestætiske - det fik jeg bekræftet flere gange hen over Kassel bakker. Vi mødte adskillige T3'ere, som bevægede sig på samme måde som de kongelige, når de kører i åben hestevogn, og det er jo en skøn måde at lade sig transportere sig på - retningsstabilitet, temperament og fart er den samme. Jeg har egentligt tænkt på, om de kongelige har tændt for varmeapparatet, når de kører op ad bakke om sommeren, for at hestene ikke bliver for varme?
-
Det må ha været syncroer i har set i bakkerne. De er meget stejle. Hvorfor valgte i ikke motorvejen?
Mvh Jønne Ukendt
-
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.
Mvh Jønne Ukendt
Ak ja, du skulle have lagt en ADZ i den, vi er lige landet efter knap 3400 km hvoraf de ca 900 km blev tilbagelagt i Østrigs smukke bjerge,
hvor adskillige ruter måtte forceres i 2. og 3. gear.
Bla. var vores daglige frem og tilbage rute til hytten en rigtig flot 3. gears svingrute på 10 km. og med en svag stigning på godt 500 meter.
Gennemsnit på hele turen (GPS måling naturligvis)...... 10.8 km/l .... ka´ du så finde tilbage til bensinlejren... :wink: ...
På et 492 km. motorvejstræk præsterede den 12,1 km/l !!! dog kun med 100-105 km/t
Jeg blev helt ærligt lidt chokeret, jeg havde forventet ca. 7 km/l
Tony
-
Velkommen hjem Tony.
ØØØØhhhhh... er du sikker på at du ikke har misset en optankning i regnskabet. Så ville det hele virke lidt mere realistisk.
I hvertfald hvis det var Arnold, der havde tilbagelagt strækningen, og det er jo også en benziner..... :D
-
Velkommen hjem Tony.
ØØØØhhhhh... er du sikker på at du ikke har misset en optankning i regnskabet. Så ville det hele virke lidt mere realistisk.
I hvertfald hvis det var Arnold, der havde tilbagelagt strækningen, og det er jo også en benziner..... :D
Næhh...den er sgu god nok, jeg har lige tærsket det hele igennem for at gøre ferieregnskabet op.
Alle km. visninger er skrevet på kvitteringerne, også den sidste fra vores lokaltank i nat, og jeg er stadig lidt chokket.
Vi har bla. motorvejsstræk mellem 445 og 550 km på hhv. 12,1 og 11,8 og 11,6 km/l
Det skal dog siges at vi har kørt meget pænt, meget konstant mellem 99 og 105 km/t og meget sjældent været over 110 km/t.
Det ses til gengæld meget tydeligt på bensinøkonomien, når hastigheden har lagt over 105 km/t og når vi har kørt korte ture.
Det må have enorm betydning på ADZ at lambdasomden bliver ordentligt varm, på småturene herhjemme har den sjældent gået over 9 km/l
Tony
-
Og så er der den ikke ubetydelige sidegevinst: Man sidder hele vejen med absolut ro i maven og giver den gerne lidt ekstra peber op ad bakkerne uden at være tvunget til at sidde med alle varmeapparater på fuld hvæs for at køle en sydende dieselreaktor, der hvert øjeblik kan finde på at vise sit ækle Fukushima-fjæs.
Velkommen hjem
-
Helt rolig nu. Ingen varmeproblemer her. Ekstra køler monteret over gearkassen. Nålen i instrumentet
kender ikke begrebet diodekontakt. Ikke engang når nålen i omdrejningstælleren nærmer sig det røde
felt. Altså i 5 gear.
Mvh Jønne Ukendt
-
Helt rolig nu. Ingen varmeproblemer her. Ekstra køler monteret over gearkassen. Nålen i instrumentet
kender ikke begrebet diodekontakt. Ikke engang når nålen i omdrejningstælleren nærmer sig det røde
felt. Altså i 5 gear.
Mvh Jønne Ukendt
Defekt føler eller instrument...??
Ring lige til mig... ;-)