T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: hanslars efter 03. August 2013 kl: 10:43:56
-
Nå.
Nu har jeg været medlem her på T3nettet i 4 måneder, og været ejer af en T3 siden slutningen af marts 13. Nu må det vist være tid til at præsentere sig B)
Vi er en familie på 4 (to drenge på 8 og 11). Vi besluttede os for, for ikke så længe siden, at vi gerne ville rejse ud i Verden - gerne i et år, eller måske mere. Hvordan gør man så det uden at udgifterne løber helt amok? Efter lidt googling fandt vi frem til Mary og Dennis og Birgitte Bager. Jeg har kørt i T3 Doka som barn (min far havde en grøn som arbejdsbil i Grønland, hvor den blev brugt på både vej og på havisen), men havde egentlig glemt eksistensen af denne dejlige bil. :cheer:
Der gik ikke lang tid før vi fandt frem til Sydfyns Autocamper, og da Niels Erik var kommet hjem fra vinterferie, kørte vi forbi Sydfyn og fik et par prøveture i to Syncroer som han lige havde fået hjem fra Finland (14" beziner og 16" diesel 1.9). Vejret var dejligt og efter en køretur i bakkerne i Sydfyn var vi helt solgt!
[attachment=15200]hb2d179d.jpg[/attachment]
Vi gik i tænkeboks, og i løbet af kort tid havde vi sagt ja til at købe den "store" af de to biler vi havde prøvet. Nu var det så et spørgsmål om at få den bygget om til camper. Opgaven overlod vi til Niels Erik.
[attachment=15201]h194479a.jpg[/attachment]
[attachment=15202]h6d7e74a.jpg[/attachment]
Og resten er historie! :) Vi nåede at få bilen inden Fyn 13, hvor vi desværre kun kunne være første dag (da jeg skulle arbejde). Men vi prøvede at køre off-road (tak for introen Jason) og fik talt med flere forskellige, og vi kunne mærke at folk med T3ere bare er vilde med at dele ud af gode råd og erfaringer. Fedt!
Huset er sat til salg, og vi regner med at stævne ud i Verden, når vi er af med huset. Sommerferien blev brugt på to ture: først 10 dage over Sydfyn, Sydjylland og op langs Vestkysten til Skagen. Hjem til Storkøbenhavn og lave småjusteringer i indretningen. Derefter afsted i 12 dage over Fyn og Jylland, igennem Tyskland, lidt rundt i Alsace, Luxemburg, Belgien, Tyskland og hjem igen.
[attachment=15203]heea352c.jpg[/attachment]
[attachment=15205]h4a55379.jpg[/attachment]
Ingen af os er mekanikere. Vi mener dog at vi har hænderne rimeligt skruet på, og Bentleys Vanagon repair manual er på vej med posten. Vi kommer helt sikkert til at støde ind i tekniske udfordringer, men så håber vi at der er nogen som vil give et godt råd med på vejen. Vi havde allerede en lille forsmag, da jeg skrev hjem til Forummet om vores generatorproblemer i Frankrig. Der var hurtigt flere som trådte til med gode råd :)
-
Lige lidt flere billeder af bilen.
[attachment=15206]h3354337.jpg[/attachment]
[attachment=15207]h097a804.jpg[/attachment]
-
Der er billeder af bilen som den ser ud nu her:
https://plus.google.com/photos/113501016447812533869/albums/5907817862667349745?authkey=CJfWsJ7UuNnEXw
Bilen er udtryret med spær bagved, ekstra dieseltank og en ekstern vandtank til forbrugsvand. Indretningen er fra en gammel camper som var ved at ruste væk. Vi har skiftet køleskabet til et nyt Waeco med kompressor, installeret 2 50W paneler på taget (ligesom på Arnold) og i næste uge får vi installeret et Exide 120 Ah gelbatteri i stedet for de to 75 Ah batterier vi har nu.
[attachment=15208]h4445624.jpg[/attachment]
[attachment=15209]h6ffb501.jpg[/attachment]
[attachment=15210]h7b4f51b.jpg[/attachment]
-
Ser rigtig spændende ud. De gode råd kan jeg nok ikke komme med. Men jeg glæder mig til,
at forhåbentligt se og høre mere om turen her på T3Nettet. Go tur, bilen er jo klar og det rigtige
valg :) Ihvertfald hvis i spørger folk her inde :lol:
Mvh Jes
-
Den ser fin ud bussen - og ikke mindst de to paneler på taget :)
-
Tak. :) Er også ret glad for mine paneler. Er det blevet godt med dine?
-
Hej den ser fin ud. B) B)
Det er evt et ligende projekt jeg kunne finde på at starte med.
Må jeg have lov til at spørge hvad Jeres projekt har kostet?
Med Venligt Hilsen
Quaade
-
Jeg er ganske tilfreds med mine paneler. Jeg har limet mit 20w panel på - det sidder der stadig .... og giver et målbart supplement til mit forbrugsbatteri.
Mit mål med forbrugsbatteriet er, at kunne drive kabinevarmer samt motorvarmer om vinteren, og selvom der ikke er meget sol om vinteren, og vinkel af solstråler i forhold til panelet er ret skidt så regner jeg med, at det kan give lidt til at holde batteriet "up to date". Om sommeren skal panelet hjælpe til ifb mit køleskab på campingture - kombineret med det eksterne "mobile" panel på 30w (hvis der ikke er strøm, hvor jeg er).
Jeg har lige været en uge i svenskeland, og stationært målt spænding over panelserne og batteri samt indkoble amperemeter efter regulatoren og så flyttet det mobile panel i forhold til solen. Det er - som vi vel alle godt ved - meget afhængig af solindfald: jo mere vinkelret des større effekt. Jeg har på papiret 20w+30w, men det er ikke den effekt, som jeg får ud - så panelerne kan kun være supplement og ikke "drive" mit køleskab.
Kommende vinter må vise hvor meget effekt 20w panelet reelt bidrager med.
-
Rigtigt godt at få billeder på. Fin bil :P
-
Tjae...
Altså sådan en Syncro er jo ikke billig.... :cheer:
Vi har betalt 90.000 for bilen, og så kom der indretning oven i. Bilen var en almindelig bus da vi købte den.
I modsætning til Porteren, som har bygget en rigtig flot expeditons wagen selv, har vi valgt at få Niels Erik fra Sydfyns Autocamper til at ombygge den til en camper. Vi var heldige at han fandt en T3 camper som var ved at dø af rust, som vi kunne skrælle for inventar. Den endelige pris endte på ca. 150.000
Hej den ser fin ud. B) B)
Det er evt et ligende projekt jeg kunne finde på at starte med.
Må jeg have lov til at spørge hvad Jeres projekt har kostet?
Med Venligt Hilsen
Quaade
-
Takker B)
Rigtigt godt at få billeder på. Fin bil :P
-
Jeg satser på at vores nyindkøbte køleskab og kommende Gel-batteri, kommer til at betyde noget for hvor lang tid vi kan ligge i lejr uden strøm udefra...
Se i øvrigt mit indlæg i tråden om solpaneler...kommer lidt senere idag, når jeg lige får taget mig sammen....
Jeg er ganske tilfreds med mine paneler. Jeg har limet mit 20w panel på - det sidder der stadig .... og giver et målbart supplement til mit forbrugsbatteri.
Mit mål med forbrugsbatteriet er, at kunne drive kabinevarmer samt motorvarmer om vinteren, og selvom der ikke er meget sol om vinteren, og vinkel af solstråler i forhold til panelet er ret skidt så regner jeg med, at det kan give lidt til at holde batteriet "up to date". Om sommeren skal panelet hjælpe til ifb mit køleskab på campingture - kombineret med det eksterne "mobile" panel på 30w (hvis der ikke er strøm, hvor jeg er).
Jeg har lige været en uge i svenskeland, og stationært målt spænding over panelserne og batteri samt indkoble amperemeter efter regulatoren og så flyttet det mobile panel i forhold til solen. Det er - som vi vel alle godt ved - meget afhængig af solindfald: jo mere vinkelret des større effekt. Jeg har på papiret 20w+30w, men det er ikke den effekt, som jeg får ud - så panelerne kan kun være supplement og ikke "drive" mit køleskab.
Kommende vinter må vise hvor meget effekt 20w panelet reelt bidrager med.
-
Hej Hanslars
!50 kg, det er i mine øjne, rørende billigt. Tænk sig at kunne få "toget til sine drømme" til den pris ?
Kikker man på diverse autosider, og sætter 150 kg som faktor, så bliver man godtnok slemt skuffet. En myriade af gamle Golf'er, kedelige Citroën,er, Kia'er og gud ved hvad.
I har været rigtigt kloge.
Mvh Bent
-
Tak for de positive ord :)
Det er lidt en balancegang: vi har fx. fravalgt eftermontering af spær foran og decoupler, ud fra den betragtning, at hver gang vi bruger ekstra penge på noget, går de fra hvad vi har at rejse for i sidste ende....
Hej Hanslars
!50 kg, det er i mine øjne, rørende billigt. Tænk sig at kunne få "toget til sine drømme" til den pris ?
Kikker man på diverse autosider, og sætter 150 kg som faktor, så bliver man godtnok slemt skuffet. En myriade af gamle Golf'er, kedelige Citroën,er, Kia'er og gud ved hvad.
I har været rigtigt kloge.
Mvh Bent
-
Hej Hanslars
Decoupleren skulle i måske give en lille bitte overvejelse. Tranporttiden mellem "ødemarkene" altså asfaltvejen er altså behageligere, mere rumlefri, og rimeligvis mere benzinøkonomisk. Det hele kører ligesom lidt lettere, hvilket også betyder mindre slidtage, på de dyre og lidt mindre tilgængelige dele.
Min personlige erfaring (som ikke er så særlig lang) er i alt fald meget positiv.
mvh Bent
-
Det eneste tidspunkt hvor jeg kan mærke om min decoupler er til eller fra, er når jeg skal dreje skarpt på asfalt f.eks. ved parkering.
Jeg kobler hovedsageligt kun mit firhjulstræk fra under længere landevejs stræk, og det sker lydløst og uden forandringer i lyden fra drivlinien.
Der hvor jeg synes at decoupleren har sin vigtigste funktion, er ved snæver manøvrering på asfalt, og så det, at man ikke behøver at have et reservehjul, der er slidt nøjagtigt som de fire andre, da man ved punktering, bare kan køre 2WD og dermed ikke belaste drivlinien.
-
Så det du siger er: hvis jeg er tilfreds med hvordan bilen er at parkere nu, og jeg er tilfreds med at rotere mine hjul for hver 5000 km (inkl. reservehjul), så er der ingen grund til at kaste penge efter en decoupler lige nu....? (og så er der vel også noget med at 2WD slider mindre på dækkene end 4WD gør, eler...?) :huh:
Det eneste tidspunkt hvor jeg kan mærke om min decoupler er til eller fra, er når jeg skal dreje skarpt på asfalt f.eks. ved parkering.
Jeg kobler hovedsageligt kun mit firhjulstræk fra under længere landevejs stræk, og det sker lydløst og uden forandringer i lyden fra drivlinien.
Der hvor jeg synes at decoupleren har sin vigtigste funktion, er ved snæver manøvrering på asfalt, og så det, at man ikke behøver at have et reservehjul, der er slidt nøjagtigt som de fire andre, da man ved punktering, bare kan køre 2WD og dermed ikke belaste drivlinien.
-
+når man kommer ud for ude i ødemarken og ikke have flere reserve hjul kan man sætte et hvilket somhelst dæk på fælge og køre videre
Jeg harogså decupler og mærker en noget. Mere rolig bil og køre i
-
Så det du siger er: hvis jeg er tilfreds med hvordan bilen er at parkere nu, og jeg er tilfreds med at rotere mine hjul for hver 5000 km (inkl. reservehjul), så er der ingen grund til at kaste penge efter en decoupler lige nu....? (og så er der vel også noget med at 2WD slider mindre på dækkene end 4WD gør, eler...?) :huh:
Det er jo klart et prioriterings spørgsmål.
Det siges, at der er brændstofbesparelse at hente, men jeg har ikke kunnet konstatere det med sikkerhed, da jeg også på ferier og andre længere ture kører både med 2WD og 4WD.
Men vw-madsen skærer min pointe ud i pap. Du er på den, på hård vej uden decoupler, hvis et af dine dæk (incl. reservehjul) bliver ødelagt.
Så er det 5 nye ens dæk, eller risikoen for at smadre din drivlinie.
Med decoupler har du muligheden for at køre 2WD det meste af tiden, i sådan en situation, og så koble 4WD til, når der er brug for det.
Når der er det, skader du jo ikke din drivlinie pga. det løse underlag.
Derimod synes jeg ubetinget at fraprioriteringen af spær foran giver god mening. Under de allerfleste omstændigheder klarer den sig fint med bagspærret alene. Jeg har dog haft brug for forreste spær et par gange, hovedsageligt i sne og på is.
Husk at aktivere spærret jævnligt ellers kan det sætte sig fast.
-
Nu så jeg Jeres bil nede ved Niels Erik i går da jeg skulle se på hans anden 16".
Det er sjovere at se bilen "live" end på billeder..
Det så rigtigt godt ud, det i har fået lavet, så jeg kunne jo ikke lade være med at snuse lidt, så jeg kunne få idéer til mit nye projekt.
Hald og lykke med projektet og go´ tur fremover.
-
Jo tak.
Ja, der var et par stykker forbi i løbet af dagen. Endte med at bruge det meste af dagen på værkstedet, hvor vi fik skiftet vores to forbrugsbatterier til et Exide 120 Ah Gel. Vi købte også en måtte til at lægge over bagagerummet, som vi stod og tilpassede. Endnu en fin dag på besøg hos Niels Erik :)
Nu så jeg Jeres bil nede ved Niels Erik i går da jeg skulle se på hans anden 16".
Det er sjovere at se bilen "live" end på billeder..
Det så rigtigt godt ud, det i har fået lavet, så jeg kunne jo ikke lade være med at snuse lidt, så jeg kunne få idéer til mit nye projekt.
Hald og lykke med projektet og go´ tur fremover.
-
SÅ er der lidt nye billeder af det nye batteri, og vores ebay-low-budget-voltmeter :)
Bemærk forskellen på 12,6 og 12,7 V - det er forskellen på om kompressoren på køleskabet kører eller ej. :cheer:
[attachment=15582]hd4b861a.jpg[/attachment]
[attachment=15583]h78cc5c1.jpg[/attachment]
[attachment=15584]h453fe16.jpg[/attachment]
-
Udenpå er der også sket lidt.
Vi fandt en smal tagboks på dba.dk (ca. 35x243) til 100,- Gasfjedrene var flade, men jeg fik forhandlet mig frem til en god pris hos sodemann.dk på et par spritnye. Nu er der mere plads til lette ting, som fylder.
Næste trin bliver nok at få installeret en alu-boks i badekarret foran. Men mere om det når det bliver aktuelt.
[attachment=15585]h0c68867.jpg[/attachment]
[attachment=15586]h71990cc.jpg[/attachment]
[attachment=15587]h55c62d5.jpg[/attachment]
[attachment=15588]h7f8e850.jpg[/attachment]
-
Da vi skiftede batteri ovre hos Niels Erik, fik vi også en måtte til bagagerummet/soveværelset.
Niels Erik var så rar at lade os stå og tilpasse måtten i hans værksted efter lukketid. Han skulle alligevel lave nogle ting færdige. Det er ikke hos mange mekanikere man oplever den slags gæstfrihed :)
[attachment=15597]h7109800.jpg[/attachment]
-
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?
-
Hvor bliver jeres bus fin :)
Den kommer til at give mange dejlige tur timer :)
Venlig hilsen
Bent
-
Det ser ud til at blive en rigtig god bil,
Kan I fortælle mig om køleskabet, evt. hvad hedder den mere Waeco, så må jeg kunne søge opl. på det, eller har I data på den indhold, forbrug m.m.
Tak og Mvh. KH.
-
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?
Nej ikke endnu. Altså vi holder stadig fast i vores plan A, som er at sende hende til Australien, selv backpacke i Sydøstasien imens. Efter Australien skal hun sendes til Sydamerika, mens vi backpacker igennem stillehavet, over Los Angeles og videre til Sydamerika.
Men nu ser vi. Vi vil have solgt huset, og det har været til salg i 6 måneder (nok lidt for dyrt) - så nu prøver vi ny mægler og ny pris :silly:
Så kan vi jo bruge tiden til småprojekter på bilen imes ;)
-
Hvor bliver jeres bus fin :)
Den kommer til at give mange dejlige tur timer :)
Ja det håber vi :) Vi har allerede haft en del i den her i sommer, og kan mærke at der sænker sig en vis ro, lige så snart vi tøffer ud af landevejen! :cheer:
-
Det ser ud til at blive en rigtig god bil,
Kan I fortælle mig om køleskabet, evt. hvad hedder den mere Waeco, så må jeg kunne søge opl. på det, eller har I data på den indhold, forbrug m.m.
Det hedder Waeco MDC 65, det er på 64 liter og kan køre på 12/24V (ved 230V skal du have en omformer til) - det er optimeret til at køre på solenergi, gennemsnitsforbruget er ca. 45 W
Se mere her:
http://www.my-caravanning.com/dk/produkter/koeling/kompressorkoleskabe/
-
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?
Nej ikke endnu. Altså vi holder stadig fast i vores plan A, som er at sende hende til Australien, selv backpacke i Sydøstasien imens. Efter Australien skal hun sendes til Sydamerika, mens vi backpacker igennem stillehavet, over Los Angeles og videre til Sydamerika.
Men nu ser vi. Vi vil have solgt huset, og det har været til salg i 6 måneder (nok lidt for dyrt) - så nu prøver vi ny mægler og ny pris :silly:
Så kan vi jo bruge tiden til småprojekter på bilen imes ;)
Super glæder mig til at hører mer'........
-
Dejligt at se at det skrider fremad med jeres projekt.
Jeg forstår godt at I har brug for ekstra bagageplads, men jeg synes at tagboksen sidder lovligt tæt på solcellerne. Der skal ikke en ret skæv solvinkel til, at der kommer skygge på dem.
Nogle solceller er meget følsomme over for delvis skygge og deres effekt kan blive reduceret meget i de tilfælde. Jer er ikke helt klar over hvor følsomme "vores" solceller er, men det kan Matronics måske komme nærmere.
Det kan somme tider være svært at få parkeret bilen optimalt, både i forhold til vind, udsigt, læ og terrænskråning. Hvis I yderligere, ud over vinklen på Jeres tag, også skal til at forholde Jer til tagboksens skygge, begynder det at blive meget svært :cheer:
-
Jeg forstår godt at I har brug for ekstra bagageplads, men jeg synes at tagboksen sidder lovligt tæt på solcellerne. Der skal ikke en ret skæv solvinkel til, at der kommer skygge på dem.
Nogle solceller er meget følsomme over for delvis skygge og deres effekt kan blive reduceret meget i de tilfælde. Jer er ikke helt klar over hvor følsomme "vores" solceller er, men det kan Matronics måske komme nærmere.
Det kan somme tider være svært at få parkeret bilen optimalt, både i forhold til vind, udsigt, læ og terrænskråning. Hvis I yderligere, ud over vinklen på Jeres tag, også skal til at forholde Jer til tagboksens skygge, begynder det at blive meget svært :cheer:
Tak for dine input! :) Vi har også tænkt over om det måske var for tæt på solpanelerne (jeg nåede også at ærgre mig over at panelerne ikke lige var rykket 5 cm yderligere til venstre) :huh:
Vi er dog, som du også skriver, nået frem til, at hvis vi skal tilbringe et år i bilen, så får vi brug for al den plads vi kan skrabe sammen. Tankerne har også været omkring en boks på trækkrogen (á la Thule Easybase), men vi tror det vil være for besværligt, både fordi det gør adgangen til at slå bagklappen op sværere, men også fordi bilens off-road egenskaber vil blive forstyrret af en lavt hængende hylde med boks. :whistle:
Men du har ret, det bliver et kompromis vi bliver nød til at indgå, så må vi se om ikke det løser sig det hele ;)
Og så er det sådan, at når vi blot kører rundt herhjemme, og ikke har brug for den ekstra plads, kan vi bare skrue boksen af, så har vi kun 4 skruer som rager op af taget - de skygger nok ikke så meget :silly:
-
Vi har to Feathercraft foldekajakker, som kunne være fine at have med, når vi cruiser i Europa, men de fylder, så jeg har også overvejet en Thule Easybase.
Men jeg er kommet frem til, at den simpelthen er for upraktisk, og frem for alt for grim.
Jeg har den holdning, at man skal kunne lide æstetikken i sit "fartøj" og synes at den ser fed ud. Det øger i hvert fald min glæde ved rejsen :unsure:
Jeg har overvejet en hjemmelavet version af den, som er vist på nedenstående link, men det kræver, at jeg kan komme til mit bord og stole, som ligger over motoren, indefra, da det er for tungt og besværligt at vippe nedenstående rack ned, bare for at holde pause..
http://www.syncro-werkstatt.de/Ersatzradhalter%20-%20T3%20-%20syncro.htm
-
Vi har en kasse i rustfri stål til Mary, som står direkte på hendes cykelstativ, som stort set bærer alt vægten på krogen og kun er fikseret på pagklappen. Men det tager nogle minutter og 2-3 personer at få lavet adgang til bilen bagfra.
http://www.dennisbager.dk/2009/juli/06.htm
-
Takker for svaret hanslars, hvis vores køleskab en dag kapitulerer kan der spares en del strøm ved at købe det viste skab.
Det vi har bruger 85 w. men det skab er heller ikke ganske nyt.
Jeg så engang et link til en hjemmeside fra et firma et sted i USA, som lavede svingbare ophæng, som bestod af et langt stykke fladjern, som er formet til at passe i siderne i åbningen til bagklappen.
I passende højde var svejst to tappe, på bagagerammen to tilsvarende øjer, passende til tappene og således kan bagageramme, hjulophæng eller hvad man nu vil hænge på, lige svinges tilsiden og så er bagklappen fri.
Det er en "netbruger" som engang lagde linket ind, og jeg mener Blackchart kender siden..
Mvh. KH.
-
http://insyncro.files.wordpress.com/2011/04/syncrozillawithburleytirerack.jpg
[attachment=15608]heec9c20.jpg[/attachment]
[attachment=15607]h606d94c.jpg[/attachment]
Prøv at se på disse billeder.
Jeg fandt dem, og jeg synes et ser smart ud, og kan laves spejlvendt så det kan bruges i højre side.
Den øverste linie er et link.
Mvh. KH.
-
Det med en kasse bagpå lyder som en god ide. Meeen....vi har jo allerede en reservehjulsholder:
[attachment=15609]h7c7ba37.jpg[/attachment]
Og jeg tror ikke det der med at have en cykelholder på bagklappen holder så. Den skal vel være centreret på bagklappen?
Drive Nacho Drive har fået specialbygget en kasse på svingarm, jeg synes det ser smart, men også lidt tidskrævende (læs dyrt) ud.
[attachment=15610]he6961ef.jpg[/attachment]
Mere her: http://www.drivenachodrive.com/about-nacho/custom-bumpers-for-the-vanagon/
Dennis, har I ikke savnet at kunne lukke bagklappen op, når det var varmt? Jeg synes at vi har brugt det en del, til at skabe gennemtræk.
-
Vi har to Feathercraft foldekajakker, som kunne være fine at have med, når vi cruiser i Europa
De ser ellers smarte ud de der kajakker, er det noget der holder, og er de ikke frygteligt dyre i anskaffelse? :)
-
Kan så ellers oplyse at jeg fik beskidte fingre idag (skiftede olie+filter) :P
Første gang jeg har prøvet det...det gik ;)
Igår blev spjældene bagved køleskabet, insektsikret...
Jeg limede finmasket myggenet på. Så er det nok ikke der de kommer ind :lol:
[attachment=15611]h9f83aa5.jpg[/attachment]
[attachment=15612]h9fdf620.jpg[/attachment]
-
Det på Nacho ser godt nok meget solidt ud, den jeg fandt er mere enkelt og nok hurtig for en fagmand at fremstille.
Det der personligt tiltaler mig er, at de begge kan svinges tilside, og så er der adgang bagind.
Mvh. KH.
-
De ser ellers smarte ud de der kajakker, er det noget der holder, og er de ikke frygteligt dyre i anskaffelse? :)
Tjae, alt er relativt. Jeg har haft tre forskelige modeller af Feathercraft kajakkerne. Dem vi har nu, er dem der hedder Wisper. De koster, med ekstra forluge ca. 28.000 kr. stykket, og det er noget mere end en god glasfiber havkajak, der koster omk. 22.000 kr.
Til gengæld får man en båd, der kan ligge i en taske, og som fungerer fuldt på højde med en top noch glasfiber havkajak.
Desuden er de bygget til at holde i 30 år.
Hvad angår holdbarhed og sødygtighed kan jeg nævne at to foldekajakker fra firmaet Klepper, har krydset Atlanten med flere
årtiers mellemrum. ;)
Her er et billede taget under en tidligere ferie til Samos, hvor Feathercraft Wisperne var medbragt i flyet, som sportsudstyr.
De rummer, som de ligger der, alt hvad der skal til en uges overnatningstur.
[attachment=15617]h44476a4.JPG[/attachment]
[attachment=15618]h032337a.JPG[/attachment]
-
De koster, med ekstra forluge ca. 28.000 kr. stykket, og det er noget mere end en god glasfiber havkajak, der koster omk. 22.000 kr.
Det er også en sjat, men man får sikkert også hvad man betaler for ;) De ser rigtig fede ud. Det kan da være at man skulle begynde at lege med sådan noget et sted ude i fremtiden. Indtil videre nøjes vi med kanoer i Midtsverige i næste weekend :D
-
Dennis, har I ikke savnet at kunne lukke bagklappen op, når det var varmt? Jeg synes at vi har brugt det en del, til at skabe gennemtræk.
Jo det har vi især i troperne. Så kan det nemt blive for varmt med 5 personer sovende inde i Mary.
Men hvorfor tror du at vi har et myggenet, som dækker hele skydedøren ;)
Her i sommer, da vi var på Island, ville Birgitte ikke have kassen bagpå, for hun ville kunne komme nemt og ubesværet ind bagfra.
-
Jo det har vi især i troperne. Så kan det nemt blive for varmt med 5 personer sovende inde i Mary.
Men hvorfor tror du at vi har et myggenet, som dækker hele skydedøren ;)
Tænkte det nok :) Vi havde nogle nætter i Frankrig i sommers, hvor vi havde stor glæde af at have både skydedøren, og bagklappen åben.
Vi havde købt nogle tylgardiner i IKEA til 20,- og de fungerede fint som improviseret myggenet.
Malene er i disse dage i fuld sving med at sy poser til legetøj, poser til værktøj (filosofien med poserne er at de kan formes efter det de ligger i eller oven på) og skal også snart sy myggenet til både skydedøren og bagklappen, det bliver med magneter. Skal nok lægge nogle billeder på, når der er noget at se.
Jeg regner med at ringe til dig, når vi har en konkret dato, med nogle flere opklarende spørgsmål B)
-
I vores, når taget er hævet, er der i hver side åbninger som med lynlås kan åbnes, og i de åbninger er der myggenet.
Der kan slippes en del varme ud den vej, samtidig med at der ikke bliver så meget dug indvendig.
Mvh. KH:
-
https://picasaweb.google.com/domagalski.maciej
Synes lige jeg vil vise Jer denne familie og deres Magnum.
Der er nok flere brugere her som har set dette link.
Det er bl. a. her jeg fik ideen til vores solpaneler, men der er godt nok mange steder, den familie har været, som vi også godt kunne tænke os at se.
Og så glæder vi os til at høre mere om Jer !
Mvh. KH.
-
Synes lige jeg vil vise Jer denne familie og deres Magnum.
Der er nok flere brugere her som har set dette link.
Det er bl. a. her jeg fik ideen til vores solpaneler, men der er godt nok mange steder, den familie har været, som vi også godt kunne tænke os at se.
Og så glæder vi os til at høre mere om Jer !
Spændende at se, vi glæder os også til at komme afsted. Mht. teltet på taget, så har vi vinduer i alle tre sider, hvoraf de to af dem er med myggenet, bla. det store der vender fremad. Det er rigtig behageligt for vores drenge, som sover deroppe, men vi har erfaret, at hvis det er rigtig varmt, og tilmed vindstille, så kommer der ikke så meget luft ned til os i underkøjen. ;)
Jeg fandt lige et par billeder derinde af deres store myggenet, bla. et med mål på, så det var jo fedt :)