T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3Klub Danmark => MhS => Emne startet af: buddha_uffe efter 23. September 2015 kl: 12:30:36

Titel: 30års veteran regel.
Indlæg af: buddha_uffe efter 23. September 2015 kl: 12:30:36
Kan læse forskellige steder at man forsøger at harmonere vores aldersgrænse for hvornår en bil er veteran men andre EU lande. Og blandt andet i Tyskland er den grænse 30år. Kunne være spændende at se om det ville ændre noget på T3 interessen og priser.
At køre på veteran status betyder jo kun 1/4 vægtafgift....
Titel: 30års veteran regel.
Indlæg af: Jens Flensborg efter 25. September 2015 kl: 07:58:08
Veteranbil i Tyskland koster generelt kun 191 euro KFZ Steuer årligt. Om der er 200 ccm Kabinenroller eller 6,3 liter Mercedes er ligegyldigt.

Og man må køre i miljøzoner, lige som brandbiler, kampvogne (med nummerplader) eller andet ...

Der var mange samtaler og lobbyister igang med den sag, da det flaskede sig hos tyskerne for nær 20 år siden ...
Titel: 30års veteran regel.
Indlæg af: Aran efter 25. September 2015 kl: 10:26:10
Ikke for at være lyseslukker, men det sker næppe herhjemme.
En bil kan klassificeres som klassisk når den er tredive år, men er først veteran fra og med det fyldte fyrretyvende.
Den skal til syn - uagtet sidste periodiske syn - der skal være monteret brandslukker, i nogle tilfælde også hovedafbryder og man skal være opmærksom på, at der kan være en lang række krav mht. forsikring:
Mange selskaber kræver, at køretøjet opbevares i et aflåst lokale med en begrænsning på, hvor mange der har adgang til. Køretøjet må kun anvendes til lejlighedsvis kørsel dvs. til træf i ind- og udland, kørsel i klubregi o.l. men den med "lige at smutte hen i Brugsen" eller forbi bageren er no-go!
Hvis man bliver taget i den slags forseelser kan forsikringen blive opsagt (og man får ydermere en "hilsen" oveni) og hvor står man så?
Klassisk forsikret til dagligt brug er måske dyrere, men ikke lige så omstændeligt og krævende.
Det er så MIN private vinkel på tingene, men til de af jer der har mod på det: Runa er gode til veteranbilforsikring.
Og alle de restriktioner har været drøftet syvhundrede og sytten gange både i klubregi og medlemmerne på tværs, det er næsten lige så sikkert som drøftelser om graden af en restaurering.
Sådan er det bare.
Titel: 30års veteran regel.
Indlæg af: gunnar6690 efter 25. September 2015 kl: 11:29:31
30 års veteranreglen Du omtaler Aran, er på forsikringsdelen. Beholder Du den på alm. synsperiode, altså 2 års interval vil den automatisk stadig komme på 1/4 vægtafgift ved det fyldte 35år
Titel: 30års veteran regel.
Indlæg af: buddha_uffe efter 25. September 2015 kl: 12:30:57
Citat fra: "gunnar6690" post=122801
30 års veteranreglen Du omtaler Aran, er på forsikringsdelen. Beholder Du den på alm. synsperiode, altså 2 års interval vil den automatisk stadig komme på 1/4 vægtafgift ved det fyldte 35år


Præcis, man kan stadig køre på almindelig forsikring (uden krav og restriktioner) med kvart vægtafgift kommer helt af sig selv uanfægtet af forsikringen. Og det ville jo være rart, synes vægtafgiften er ved at være så høj på T3 at det godt kan være ødelæggende for hobbyen/interessen...
Titel: Sv: 30års veteran regel.
Indlæg af: buddha_uffe efter 02. Marts 2016 kl: 16:06:31
http://www.fyens.dk/bilbaadcamping/80er-biler-kan-blive-veteraner/artikel/2769545
Titel: Sv: 30års veteran regel.
Indlæg af: Milos camperbus efter 02. Marts 2016 kl: 16:38:36
Nej hvor fint, hvis loven bliver vedtaget passer det lige med den træder i kraft samme måned hvor min fylder 35 år >:(
Titel: Sv: 30års veteran regel.
Indlæg af: buddha_uffe efter 04. Marts 2016 kl: 08:20:46
De arbejder ihvertfald på det:
[attachment id=1 msg=125023]
Titel: Sv: 30års veteran regel.
Indlæg af: Hr mortensen efter 04. Marts 2016 kl: 09:25:39
Hmm  " Brændstoftillæg som afspejler den faktiske miljøpåvirkning"

Den kan da godt give bagslag for os...
 
Titel: Sv: 30års veteran regel.
Indlæg af: buddha_uffe efter 04. Marts 2016 kl: 09:58:15
Hmm  " Brændstoftillæg som afspejler den faktiske miljøpåvirkning"

Den kan da godt give bagslag for os...

Tror faktisk der menes at det brændstoftillæg der i dag kommer oven i registeringsafgiften ved import på veterankøretøjer er for højt...