T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Milos camperbus efter 03. Januar 2016 kl: 12:12:59
-
Hej.
Er der nogen der kan fortælle mig om en slidt turbo kan være skyld i at olietrykket falder fra 6 bar kold, til tæt på nul efter 20 min kørsel, på en 1,6 TD.
Motoren køre rigtig godt. Bruger 0,5 litter olie på en 1500km hvis de køres på en gang.
På små ture meget mere, og her smider den lidt olie i udstødningen, og laver masser røg.
-
Tjae...det lyder vel som en klassisk JX'er :P
Slidt turbo, sammen med slidte mellemaksellejer, slidte hovedlejer og en olietemperatur på 130 grader+, har en tendens til at påvirke olietrykket i negativ retning.
Oliekøler og noget 15/40 olie, indtil man får råd til en ny turbo (og en overhaling af motoren) ;)
-
Jeg har ny turbo liggende. Men vil ny turbo hjælpe på olietrykket alene.
Det er lidt et spørgsmål om jeg skal opøve kompetencer til at skifte turbo eller motor.
-
jeg tror ikke at du kan redde dit olietryk ved at skifte turbo... hvis trykket i motoren er faldet pga. slid, så er det ikke turboen, som er den store tryk-tyv...
-
Tak for svarene.