T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: mudpool efter 06. Januar 2016 kl: 11:16:32
-
Så er jeg igang med et par små ting. Lidt oliedryp fra motor og gearkasse. Og lidt problemer med kompressionen 11/14/13/6 bar, så mon ikke der skal kigge lidt på et par topstykker?
-
Så ved du da hvad du skal lave 😊
-
Hvilket udstødning kører du med?
-
@uffe, jeg kørere med denne:
http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16733&cat=513&page=1
-
@uffe, jeg kørere med denne:
http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16733&cat=513&page=1
Ser lækkert ud, hvordan er din vurdering - er den pengene værd og hvordan er lyden ude og inde..? :-)
-
@Uffe - jeg har kørt med det et par år og jeg er godt tilfreds, lidt mere lyd, men når man kører ud af landevejen høre du intet. Der blev pippet lidt ved sidste syn, men ingen anmærkninger.
Om det har den store effekt er lidt svært at sige, men der er ikke så mange snoninger, så mon ikke der lidt.
//Bent
-
Før jeg splitter hele motoren sidder jeg og ser på ventilløfter og vippearme, ser at en af stilleskruerne er slidt voldsomt og det svare til den cylinder som har dårlig kompression, så mon ikke det er problemet med at den forurener for meget???
Jeg kan se at motoren sveder lidt kølervæske ved cylinderne - mon ikke det betyder at det ville være klogt at få nye pakninger i?
//Bent
-
Så var der lidt tid til en lille ting som jeg havde gået og tænkt over - jeg har monteret en kraftig magnet i bundskruen, for at have en mulighed for at kunne kontrollere om der er noget helt galt med motoren når jeg skifter olie.
[attachment id=3 msg=124865]
[attachment id=2 msg=124865]
[attachment id=1 msg=124865]
-
Smart.
Hvor har du købt sådan en henne?
Det ser jo ud til at være ret lige til at lave den opgradering.
-
Det var absolut også en simpel ting 5 mm hul en lille klar araldit - for en sikkerheds skyld - så bare proppe magneten i
http://www.dk.brisingi.com/neodym-rod-magnet-5x8-47-mm-n45-nickel-coating
//Bent
-
er udstødningen med katalysator? de skriver at der er lavet hul til lambdasonde
-
Spændende med den magnet
-
@rka - der er i udstødningen gevind til lambdasonde og der er mulighed for at sætte en katalysator mellem afgangsrør og lydpotten (det skubber dog lydpotten en del til siden) men til min DJ'er bruger jeg dog ingen af de muligheder.
//Bent
-
Så kom der lige et helt frisk ledningsnet til erstatning for det gamle der var blevet noget sprødt og med et utal af samlinger og lodninger.
[attachment id=2 msg=125046]
-
Og her er der så en gearkasse der er under behandling. Jeg havde voldsomme problemer for et par år siden, krone/spidshjul var slidt op, og blev skiftet. Jeg fandt ud af at der åbenbart kan være problemer med køling/smørring i Syncro gearkassen, og det kan så afhjælpes med et par skylleplader (er det det rigtige ord?) Så nu jeg har motor/gearkasse ude for at få ordnet noget oliespild, bliver der monteret skylleplader.
Nu har dem der så skiftede krone/spidshjul åbenbart ikke været helt OBS på andet, så efter Alternativ Engineering har fået fingere i gearkasssen blev jeg gjort opmærksom på at det nok var fornuftigt at få skiftet en hånd fuld lejer.
Her er så lige et par billeder af A-E's arbejde indtil nu:
[attachment id=2 msg=125047][attachment id=1 msg=125047]
-
super fedt projekt... mon ikke du de næste mange år får en bekymring mindre efter den omgang... :)
-
Så blev der smidt en ny renoveret gearkasse bagi Lupo'en…..
[attachment id=1 msg=125264]
-
ej hvor fedt... forhåbenligt den sidste nyrenomalede du skal skifte på din fine bil...
-
Og så lige lidt som jeg aldrig håber jeg får brug for.
-
smart, hvis det virker... hvor meget koster sådan et sæt???
-
Der er mange inde på http://www.thesamba.com som køre med det.
Det skal tilsluttes en brandslukker eller noget under tryk.
Det skulle efter hvad jeg har læst reddet mange biler "over there"
-
@Erik - jeg håber den virker, men håber ikke at få brug for den. Jeg gav ca 100€ for den her:
http://www.blazecut.de
@Hr. Mortensen den skal ikke tilsluttes noget, det er bare en plastik slange med slukningsmidel under tryk - der er et trykmanometer i den ene ende. Og slangen skulle eksplodere hvis temperaturen bliver for høj (ved brand) - om det så slukker en evt brand eller det bare fungere som en indikator på at det nok ville være en god idé lige at holde ind til siden og checke motorrummet, det håber jeg som sagt aldrig jeg finder ud af...
-
Så er det værkstedstid igen - efter vores tur Nordpå hvor bussen kørte perfekt, men brugte utroligt meget olie - øv! Men min magnet i bundproppen viste sit værd - vi havde åbenbart knækket en olie ring da vi samlede motoren. Jeg fandt en halv oliering på min bundprop!
Jeg har en anden DJ'er som jeg har arvet efter Polle, men med lidt tvivlsom oprindelse. Jeg har nu besluttet at starte fra bunden og flække den helt nye lejer und alles - og med stor hjælp fra min værkstedsbuddy Henrik er den ny skilt og vi er igang med at samle den igen, dog ikke uden telefonisk kontakt til diverse livliner Mølle/Mads/Hinze/Polle + konsultation af div. andre ved værkstedstræffet. Og en kort sammenfatning af div. gode råd er: "Skil den og saml den i modsat rækkefølge, med lidt nye dele" så nu kan intet gå galt!
Her er lidt billeder af dagen, hvor min nye lærling er blevet sat grundig ind i motorvask mens værkføren og jeg giver gode råd.
-
godt at følge en produktiv tråd.