Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - 4X4

Sider: [1] 2
1
Diverse / Konspiration....????
« Dato: 11. Marts 2017 kl: 12:43:01 »
Vi har lige været på skiferie i Hafjell. Fed tur med godt vejr.
Bussen pakket op med div. oppakning, mad, skigrej og 2 voksne og 3 børn. og tagboks på toppen.
Vi kørte afsted hjemmefra med fuld tank. via Hirtshals-larvik, og 50 km fra Hafjell var den ved at være tæt på det røde felt, og jeg tænkte
at vi må hellere tanke nu, da vi ikke lige ved om der kommer flere Shell stationer på vejen. Tankede 50 liter V-power, som i norge hedder 98 oktan, og havde kørt et snit på 7.5 km/l. Det er meget normalt for den.
Det underlige er at vi kørte hele vejen hjem, og havde et snit på 8,36 km/l HVORFOR????
Jeg har oplevet før at når vi har tanket i Norge, kører den bare længere på literen. HVORFOR?
Er det danske brændstof ringere end det norske? måske regeringsbestemt at det skal være ringere, så bilisterne skal tanke oftere, så der kommer flere afgiftskroner i kassen.Olieselskaberne holder selvf. mund, da de jo også tjener på at sælge mere!!
Er der nogen der har en forklaring?


2
WBX/LBX Fora / K:Cylinder til DJ
« Dato: 25. Juli 2014 kl: 01:58:14 »
Pisselort!
Skulle lige sættet et par renoverede topstykker på bussen inden vi skal på ferie på mandag. men så viser det sig at der har manglet en låsering til krydspinden i det ene stempel, så den har været ude at gnaske i cylinderen.
Er der nogen i nordjydske der skulle træffe at ligge inde med en cylinder de kunne tænke sig at sælge?
 [ Invalid Attachment ]

3
Alt andet / Tagbøjler købes.
« Dato: 01. December 2012 kl: 19:16:57 »
Er der nogen der har nogle gl.daws tagbøjler, der passer på en T3, de vil sælge.
Jeg er vist lige kommet til at købe en tagboks.

Mvh Peter

4
Alt andet / Inventarreoler og værkstedsvogn sælges
« Dato: 26. November 2012 kl: 07:49:22 »
Er der nogen der kan have lyst til en lille reol i vognen?
Eller en lille værkstedsvogn?
 [ Invalid Attachment ]

 [ Invalid Attachment ]

 [ Invalid Attachment ]

 [ Invalid Attachment ]

5
Dine Projekter... / Billig renovering af siderudegummi
« Dato: 13. September 2011 kl: 20:00:08 »
Har lige renoveret gummilæben til vinduet i førerdøren, eller dvs. genopbygget det. Var efterhånden træt af den megen susen pga at den gummilæbe der sidder oppe i rillen hvor vinduet kører op, var næsten fuldstændig væk af råd, svamp og alderdom.
Fjernede de sidste sørgelige rester, lagde et stykke fibertex over kanten af ruden (og trak det et stykke ned langs siden), rullede vinduet op og fugede med silicone mellem fibertexen og den resterende ("hårde") gummiliste.
Lod det tørre natten over og skar overskydende fibertex af og det virker sku bare perfekt. Dokajønne tog et par billeder på hans telefon, som det kan være at han måske får taget sig sammen til at lægge herind.

6
Diverse / Problemer med hovedlejer
« Dato: 01. Maj 2010 kl: 08:01:15 »
Jeg er ved at skifte hovedlejer på konens bus (efter hun kørte hjem fra bilka uden olietryk, citat: Bare man skruer godt op for musikken, kan man næsten ikke høre buzzeren).

Men nu har jeg det problem at når jeg momentspænder overfald nr. 5, så kan jeg ikke tørne krumtappen. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Når de 4 andre er spændt drejer den så trægt rundt som jeg vil forvente når man har sat nye lejer i, men når nr 5 er spændt er jeg ved at rykke hovedet af tandremsbolten, uden at krumbassen giver sig.

7
Generelt / Værkstedsmanual til MF35 benzin?
« Dato: 10. April 2010 kl: 08:01:59 »
Er der nogen som ligger inde med sådan en?

Har en mislyd fra gearboxen, og vil gerne have en exploded view tegning inden jeg skiller den af og hælder alle tandhjulene ud på gulvet.

8
Generelt / Købes: Yderste led til højre.....
« Dato: 29. Marts 2010 kl: 12:44:54 »
.....Tommelfinger.

Fik sgu lige fingeren godt og grundig i klemme i lørdags, så nu er jeg et led kortere på højre tommel :cry:
Så der går nok lige et stykke tid før jeg kommer til at skrue T3 (og alt muligt andet) igen.

Dokanjønne har de saftige billeder med alle detaljer, hvis han ellers kan finde ud af at lægge dem ind. Det kan måske blive til en lille how to demontere tommelfinger :lol:

Pas på jeres fingre, 40 kg vippebord på en høvl/afretter der vipper ned, er ikke en kamp der falder ud til fingeren fordel. (Har i nogensinde prøvet at træde på en skovsnegl? sådan nogenlunde så det ud :shock: )

9
Diverse / Motorolie
« Dato: 12. Marts 2010 kl: 15:13:57 »
Den lokale landbrugsmaskinepusher kører tilbud på Q8 T-750 15w40, til 17,50 literen ved en 1/4 tromle. Er der nogle indvendinger imod at lade dieselmaskinerne slævre i det? Kan ikke se en vw norm på databladet
http://service.q8.dk/productservice-pdf/T750.pdf men det er jo nok fordi at vw ikke laver så mange landbrugsmaskiner.

Hvem er for og hvem er imod?

Mvh Peter

10
Generelt / Parkering i københavn
« Dato: 09. Oktober 2009 kl: 08:40:23 »
Onsdag den 14/10 skal vi til undersøgelse med børnene på Glostrup hospitals øjenafdeling (GLOstrup/øjenafdeling hmmm :lol:  :lol: ).
Det er ved middagstid og tager kun et par timer, derfor havde vi planlagt at tage et smut i tivoli bagefter (når vi bønder alligevel er kommet til tjøvenhavn :D ). Men hvor i nærheden kan man parkere en fin T3, uden at den bliver stjålet, brændt af, kastet brosten efter eller brug som sexlegetøj?

Mvh Peter

11
Generelt / Så fik drengerne sgu lige købt en julegave...
« Dato: 31. December 2008 kl: 11:09:42 »
...til dem selv.
Dokajønne og undertegnede gjorde lige en handel i går aftes.
2 søjlet lift HUJAAA.

Mvh Peter

12
Diesel Fora / Et juleventyr....
« Dato: 11. December 2008 kl: 09:07:26 »
...om det manglende olietryk!
Sådan kunne historien starte, og den kunne ende lykkeligt og vi levede alle lykkeligt til skattevæsenet fandt os.
MEN DET GØR DEN BARE IKKE.

Efter at have rendt rundt om den varme (jule)grød, tog jeg mig sammen og påbegyndte fejlsøgning efter det manglende olietryk i topstykket på den blå bus.
Målte olietryk på filterflange med boremaskine på pumpe 6 bar: Tjeck
Målte olietryk i top 0 bar: BÅÅÅT
Filterflange demonteret, kontrolleret korrekt pakning: Tjeck
Topbolt demonteret, kommer der olie op gennem blokken: Tjeck
Hmmm, tænke, tænke, kan topbolthullet være skæv, sådan at topbolt klemmer på oliehullet, hmmm, måske? Hum hum, dreje gevind af topbolten på det stykke der går gennem toppen: Tjeck
Kommmer der olietryk på toppen nu? Klar til at trykke på boremaskinen og kikke på uret samtidig, der lige baldrer op på 6 bar, MEN AK NEJ.
Hov hvad er det for en gurglende lyd der kommer fra mit topstykke, og hvorfor er det helt fuld af olie (der drævlende løber ned over manifolderne). KOPISSEMØGLORTSKIDESPRÆLLERAMATØRABER! Der er kraftstejlendemig støbe/bearbejdningsfejl på den langsgående oliekanal i topstykket, olien pisser ud ved siden af den ene ventilløfter, og selvfølgelig på undersiden, hvor man ikke kan se det, eller komme til at gøre en skid ved det. :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Men nu skal der sgu eksperimenteres skal der nemlig ja.
Måske man kan fore kanalen med et tyndvæget rør, og så bore hul i det gennem hullerne i overfaldene (det er vel egentlig underfald, når de sidder på undersiden?)
Eller man kan bore ned til hullet oppefra, slå en rynke, og iskrue en bolt, og så bypasse olien med en slange fra olietrykskontakthullet og hen til bearbejdningshullet i den anden ende(det der er lukket med en lille kugle)
Eller man kan flytte alt mekanikken over i et andet topstykke.

Med væmmelig hilsen
Peter

13
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 25. November 2008 kl: 21:35:42 »
.... med udskiftning af baghjulslejer.
Men jeg kom til at købe BILTEMAs sandblæsekabine, og huha hvor er det bare dejligt lige at kunne blæse det hele fri for rust og snadder, og så lige give det en gang maling.


Mvh Peter

14
Diesel Fora / Død Diesel...
« Dato: 08. September 2008 kl: 10:55:13 »
AAZ, uden tvivl 8)

MVH Peter

15
WBX/LBX Fora / Så fik jeg stillet ventiler....
« Dato: 01. April 2008 kl: 09:21:52 »
og det var bare dejligt, nu lyder den ikke som om der sidder en paringslysten flagspætte nede i motorrummet.
Jeg fik også målt kompression, og det viste sig at være ok 9,3 - 11 - 10,5 - 10 bar. Jeg har en mistanke om at cylinder 1 er lidt snævret i stempelringe/ventiler, da tændrøret her stor set ikke var mere end fingerspændt, så den muligvis har feset lidt her, måske det har givet øget soddannelse til følge correct me if im wrong. Anyway jeg ved god at cyl. 1 er lidt besværlig at komme til men DET ER FANDME IKKE EN UNDSKYLDNING FOR IKKE AT SPÆNDE TÆNDRØRET TIL 20NM, fuck den tidligere ejer, hvis man ikke vil/kan gøre det ordentligt, SÅ LAD VÆRE MED AT PILLE OVERHOVEDET. Envidere var der heller ikke gjort rent ved sidste tændrørsskift med det resultat at der sad rust/snadder i tætningsringen på samtlige tændrør ragsku :evil: .
Er der nogle der har erfaringer med at give den en danskvand (med eller uden citrus :lol: ) (øl til mig, danskvand til bilen, det er jo den der skal køre hjem :lol:  :lol: ). Jeg er ikke meget for at eksperimentere med div. mystiske motorrenseprodukter (læs:kemikalier der fulstændig dræber maskinen).

Mvh Peter

Sider: [1] 2