256
Diesel Fora / Et juleventyr....
« Dato: 11. December 2008 kl: 09:07:26 »
...om det manglende olietryk!
Sådan kunne historien starte, og den kunne ende lykkeligt og vi levede alle lykkeligt til skattevæsenet fandt os.
MEN DET GØR DEN BARE IKKE.
Efter at have rendt rundt om den varme (jule)grød, tog jeg mig sammen og påbegyndte fejlsøgning efter det manglende olietryk i topstykket på den blå bus.
Målte olietryk på filterflange med boremaskine på pumpe 6 bar: Tjeck
Målte olietryk i top 0 bar: BÅÅÅT
Filterflange demonteret, kontrolleret korrekt pakning: Tjeck
Topbolt demonteret, kommer der olie op gennem blokken: Tjeck
Hmmm, tænke, tænke, kan topbolthullet være skæv, sådan at topbolt klemmer på oliehullet, hmmm, måske? Hum hum, dreje gevind af topbolten på det stykke der går gennem toppen: Tjeck
Kommmer der olietryk på toppen nu? Klar til at trykke på boremaskinen og kikke på uret samtidig, der lige baldrer op på 6 bar, MEN AK NEJ.
Hov hvad er det for en gurglende lyd der kommer fra mit topstykke, og hvorfor er det helt fuld af olie (der drævlende løber ned over manifolderne). KOPISSEMØGLORTSKIDESPRÆLLERAMATØRABER! Der er kraftstejlendemig støbe/bearbejdningsfejl på den langsgående oliekanal i topstykket, olien pisser ud ved siden af den ene ventilløfter, og selvfølgelig på undersiden, hvor man ikke kan se det, eller komme til at gøre en skid ved det. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Men nu skal der sgu eksperimenteres skal der nemlig ja.
Måske man kan fore kanalen med et tyndvæget rør, og så bore hul i det gennem hullerne i overfaldene (det er vel egentlig underfald, når de sidder på undersiden?)
Eller man kan bore ned til hullet oppefra, slå en rynke, og iskrue en bolt, og så bypasse olien med en slange fra olietrykskontakthullet og hen til bearbejdningshullet i den anden ende(det der er lukket med en lille kugle)
Eller man kan flytte alt mekanikken over i et andet topstykke.
Med væmmelig hilsen
Peter
Sådan kunne historien starte, og den kunne ende lykkeligt og vi levede alle lykkeligt til skattevæsenet fandt os.
MEN DET GØR DEN BARE IKKE.
Efter at have rendt rundt om den varme (jule)grød, tog jeg mig sammen og påbegyndte fejlsøgning efter det manglende olietryk i topstykket på den blå bus.
Målte olietryk på filterflange med boremaskine på pumpe 6 bar: Tjeck
Målte olietryk i top 0 bar: BÅÅÅT
Filterflange demonteret, kontrolleret korrekt pakning: Tjeck
Topbolt demonteret, kommer der olie op gennem blokken: Tjeck
Hmmm, tænke, tænke, kan topbolthullet være skæv, sådan at topbolt klemmer på oliehullet, hmmm, måske? Hum hum, dreje gevind af topbolten på det stykke der går gennem toppen: Tjeck
Kommmer der olietryk på toppen nu? Klar til at trykke på boremaskinen og kikke på uret samtidig, der lige baldrer op på 6 bar, MEN AK NEJ.
Hov hvad er det for en gurglende lyd der kommer fra mit topstykke, og hvorfor er det helt fuld af olie (der drævlende løber ned over manifolderne). KOPISSEMØGLORTSKIDESPRÆLLERAMATØRABER! Der er kraftstejlendemig støbe/bearbejdningsfejl på den langsgående oliekanal i topstykket, olien pisser ud ved siden af den ene ventilløfter, og selvfølgelig på undersiden, hvor man ikke kan se det, eller komme til at gøre en skid ved det. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Men nu skal der sgu eksperimenteres skal der nemlig ja.
Måske man kan fore kanalen med et tyndvæget rør, og så bore hul i det gennem hullerne i overfaldene (det er vel egentlig underfald, når de sidder på undersiden?)
Eller man kan bore ned til hullet oppefra, slå en rynke, og iskrue en bolt, og så bypasse olien med en slange fra olietrykskontakthullet og hen til bearbejdningshullet i den anden ende(det der er lukket med en lille kugle)
Eller man kan flytte alt mekanikken over i et andet topstykke.
Med væmmelig hilsen
Peter