Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 4X4

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 21
256
Diesel Fora / Et juleventyr....
« Dato: 11. December 2008 kl: 09:07:26 »
...om det manglende olietryk!
Sådan kunne historien starte, og den kunne ende lykkeligt og vi levede alle lykkeligt til skattevæsenet fandt os.
MEN DET GØR DEN BARE IKKE.

Efter at have rendt rundt om den varme (jule)grød, tog jeg mig sammen og påbegyndte fejlsøgning efter det manglende olietryk i topstykket på den blå bus.
Målte olietryk på filterflange med boremaskine på pumpe 6 bar: Tjeck
Målte olietryk i top 0 bar: BÅÅÅT
Filterflange demonteret, kontrolleret korrekt pakning: Tjeck
Topbolt demonteret, kommer der olie op gennem blokken: Tjeck
Hmmm, tænke, tænke, kan topbolthullet være skæv, sådan at topbolt klemmer på oliehullet, hmmm, måske? Hum hum, dreje gevind af topbolten på det stykke der går gennem toppen: Tjeck
Kommmer der olietryk på toppen nu? Klar til at trykke på boremaskinen og kikke på uret samtidig, der lige baldrer op på 6 bar, MEN AK NEJ.
Hov hvad er det for en gurglende lyd der kommer fra mit topstykke, og hvorfor er det helt fuld af olie (der drævlende løber ned over manifolderne). KOPISSEMØGLORTSKIDESPRÆLLERAMATØRABER! Der er kraftstejlendemig støbe/bearbejdningsfejl på den langsgående oliekanal i topstykket, olien pisser ud ved siden af den ene ventilløfter, og selvfølgelig på undersiden, hvor man ikke kan se det, eller komme til at gøre en skid ved det. :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Men nu skal der sgu eksperimenteres skal der nemlig ja.
Måske man kan fore kanalen med et tyndvæget rør, og så bore hul i det gennem hullerne i overfaldene (det er vel egentlig underfald, når de sidder på undersiden?)
Eller man kan bore ned til hullet oppefra, slå en rynke, og iskrue en bolt, og så bypasse olien med en slange fra olietrykskontakthullet og hen til bearbejdningshullet i den anden ende(det der er lukket med en lille kugle)
Eller man kan flytte alt mekanikken over i et andet topstykke.

Med væmmelig hilsen
Peter

257
Generelt / hjullejer, syncro
« Dato: 28. November 2008 kl: 14:11:45 »
Raps eller Kings? :lol:

Mvh Peter

258
Generelt / hjullejer, syncro
« Dato: 28. November 2008 kl: 13:56:12 »
Utålmodige Peter svarer:
Det er jo ikke os alle der har tid til at trævle os igennem alle de indlæg der kommer fra nogle utålelige besserwissere der absolut ikke lider skriveblokering.
Tror du ikke lige du skulle nappe dig en Kings, og så ellers trille ned på DLG og høre om ikke de har tilbud på raps i denne uge, så kan vi andre få fred og ro her på forumet. :lol:  :lol:

Mvh Peter (dybt useriøs lige nu. Nå tilbage til arbejdet)

PS nu må du ikke tage det fortrydeligt op, det er ikke nær så ondt skrevet som det er ment :?

259
Generelt / hjullejer, syncro
« Dato: 28. November 2008 kl: 13:10:16 »
Dem til bag kan du da bare købe hos howdi!
Eller bestille både for og bag hos busschmedie!
Er der nogen der har lejedata til for, og hvad er det for et leje, 2 radet kugleleje?

Mvh Peter

260
Generelt / hjullejer, syncro
« Dato: 28. November 2008 kl: 07:58:31 »
Busschmiede:Radlager FAG Syncro vorn 14" / 16" Preis:
 51,-

Hvis der er nogen der har data på dem, burde det også være muligt at få dem hos sanistål eller deslige.

Mvh Peter

261
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 27. November 2008 kl: 07:31:50 »
Ja det er korekt at ankerpladerne er nye, det gælder også tromler og bakker (når man nu har bukserne nede).
Biltemas rudelim er ikke specielt dyr.
Hvad mener du den skal primes med?

Mvh Peter

262
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 26. November 2008 kl: 22:04:32 »
Sidedørsskinnen tror jeg at jeg vil klistre godt til med rudelim, på bagsiden, før jeg skruer den fast igen, så skruehullerne bliver helt tætte.
Det kan godt være at den bliver træls at pille af igen, men på den anden side så må malingen give sig hvis det skulle blive aktuelt 8) .

Mvh Peter

263
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 26. November 2008 kl: 21:57:52 »
Blæsekabinen er rigtig lækker at arbejde med, men jeg tror man skal have god tålmodighed hvis man vil blæse noget der er ret meget større end en bremsecylinder (lejehuse mv) med en hobbykompressor. Jeg har selv en 3 cylindret stenhøj med 500 l tank, og den kører da en tur i ny og næ når jeg bruger sandblæseren.
Men hvorom alting er, jeg har købt 2 forskellige slags sand, den fine 0,2-1 mm til at blæse bolte fjedre og deslige ting kun med et lille lag overfladerust. Og det grove aluminiumsilikat til de store beskidte ting der er godt og grundigt nassede og befængt med gravrust, så som lejehuse mv.

Mvh Peter

264
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 26. November 2008 kl: 15:26:15 »
Skinnen bliver boltet på igen med rustfrie bolte, med fladjern på bagsiden, med gevind, og der er rigeligt med plads i skinnen til et M8 bolthoved. Envidere har jeg skåret "kørekanten" af skinnen og erstattet den med et stykke Ø10 rustfri rundjern, og drejet kørehjulet op så det passer rigtigt lækker derpå, derved skulle det gerne kunne komme til at køre "tørt" så der ikke bliver tiltrukket sand og div. snavs.

PS. næste gang skal rundjernet være Ø8, så passer det nemlig lige nøjagtigt med højden på køreskinnen.

Jeg skal nok liget få taget et par billeder og lagt på.

Mvh Peter

PPS Det er lækkert at skrue i en bil der partout ikke skal ud og køre i morgen (det er først færdig når det er gjort helt rigtigt :lol: )

265
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 25. November 2008 kl: 22:01:40 »
Sidedørsskinnen er jeg også næsten færdig med at renovere.

266
Generelt / Undskyld......det tog vist lidt overhånd....
« Dato: 25. November 2008 kl: 21:35:42 »
.... med udskiftning af baghjulslejer.
Men jeg kom til at købe BILTEMAs sandblæsekabine, og huha hvor er det bare dejligt lige at kunne blæse det hele fri for rust og snadder, og så lige give det en gang maling.


Mvh Peter

267
Diesel Fora / Død Diesel...
« Dato: 08. September 2008 kl: 10:55:13 »
AAZ, uden tvivl 8)

MVH Peter

268
Diesel Fora / Søndags browsning
« Dato: 08. September 2008 kl: 07:57:37 »
Man kan få bundpropper med indbyggede magneter.
Det er endnu mere smart, så kan man også få spånnerne ud ( uden at pille bundkaret af) :lol:

MVH Peter

269
Diesel Fora / Miljøzone Kbh
« Dato: 04. September 2008 kl: 22:42:30 »
Der er sku da meget godt, men er den ikke svinedyr i forsikring sådan en ubåd? og jeg tør slet ikke tænke på at skulle parkere med sådan en, og da slet ikke i det indre København :lol:  :lol:  :lol:

MVH Peter

270
Diesel Fora / TD1.6 og mange småture?
« Dato: 03. September 2008 kl: 12:43:58 »
Øhh...jaja....nånå, ser man det.
At spedometret viser mere eller mindre rigtigt, målt med gps, har ikke en hujende hattefis at gøre med hvad triptælleren viser.
Spedometret er forbundet til akslen (wiren) gennem noget magnethejst, og nålen bliver holdt tilbage af en lille spiralfjeder, dvs. hvis fjederen bliver "træt" viser spedoen mere end hvis den er ny og stram (ja, fjederen i spedometret :lol: ). Triptælleren kører derimod direkte på akslen og er derfor et direkte produkt af 1 omdr. på hjulet giver x antal meter på triptælleren, så derfor : Er der nogen der har målt triptælleren med gps?

MVH Peter

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 21