Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 4X4

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21
271
Diesel Fora / Bruger meget vand og andre ting. Ny i forum
« Dato: 29. Juli 2008 kl: 07:41:13 »
Nyt topstykke siger du.
Hvad med efterspænding?

Mvh Peter

272
Diverse / Fortinning
« Dato: 15. Juli 2008 kl: 20:54:59 »
Mekonomen har alle grejerne.

Mvh Peter

PS: du må gerne låne et par tinstænger og .....argh hvad hedder det nu.... det dersens flydende bly/tin med noget zinklkloridagtigsyrenoget i til at "prime" med af mig.

273
Diesel Fora / Reservedele til turen
« Dato: 06. Juni 2008 kl: 11:55:49 »
jeg har engang reppet et flækket turboolierør med et stykke af overløbsslangen fra ekspansionsbeholderen, masser af flydende pakning og små spændbånd. En pisse tidlig morgen på en svensk rasteplads.
Det holdt en hel uge og knækkede først helt over da vi kørte ombord på færgen på vejen hjem.

Mvh Peter

274
WBX/LBX Fora / Så fik jeg stillet ventiler....
« Dato: 01. April 2008 kl: 09:21:52 »
og det var bare dejligt, nu lyder den ikke som om der sidder en paringslysten flagspætte nede i motorrummet.
Jeg fik også målt kompression, og det viste sig at være ok 9,3 - 11 - 10,5 - 10 bar. Jeg har en mistanke om at cylinder 1 er lidt snævret i stempelringe/ventiler, da tændrøret her stor set ikke var mere end fingerspændt, så den muligvis har feset lidt her, måske det har givet øget soddannelse til følge correct me if im wrong. Anyway jeg ved god at cyl. 1 er lidt besværlig at komme til men DET ER FANDME IKKE EN UNDSKYLDNING FOR IKKE AT SPÆNDE TÆNDRØRET TIL 20NM, fuck den tidligere ejer, hvis man ikke vil/kan gøre det ordentligt, SÅ LAD VÆRE MED AT PILLE OVERHOVEDET. Envidere var der heller ikke gjort rent ved sidste tændrørsskift med det resultat at der sad rust/snadder i tætningsringen på samtlige tændrør ragsku :evil: .
Er der nogle der har erfaringer med at give den en danskvand (med eller uden citrus :lol: ) (øl til mig, danskvand til bilen, det er jo den der skal køre hjem :lol:  :lol: ). Jeg er ikke meget for at eksperimentere med div. mystiske motorrenseprodukter (læs:kemikalier der fulstændig dræber maskinen).

Mvh Peter

275
Diverse / T3 Typer?
« Dato: 27. Marts 2008 kl: 14:45:20 »
Det er noget med at der er forskel rent forsikringsmæssigt om der står bus eller personvogn på reg.att.. Da jeg skulle have bussen forsikret sagde min forsikringsmand at det var vigtigt at der stod personvogn på reg. att., hvis den var reg. som bus ville den koste en arm i forsikring.

Mvh Peter

276
Generelt / Ny Ubuntu Linux opdatering
« Dato: 27. Marts 2008 kl: 14:27:54 »
Hullubulu lejeren, er det for dem der har 5kr. store huller i skærmkasserne på deres alt for dyrt indkøbte hattelak lakerede biler.
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :twisted:

277
Diverse / ABS på Syncro
« Dato: 27. Marts 2008 kl: 07:49:48 »
Øhh....vil en standard ABS ikke blive snotforviret over at for og bag aksel hænger sammen (i et eller andet omfang).

Mvh Peter

278
Diverse / Demontering af gearkasse indmad
« Dato: 04. Marts 2008 kl: 08:35:40 »
Også mig.

Peter

279
Diverse / Forbrugsbatteri
« Dato: 28. Februar 2008 kl: 15:48:07 »
Og husk så lige at slagte sparegrisen og køb et rigtigt deep cycle batteri, da det kan holde til at blive kørt flad (altså ikke fysisk :lol: ).
Alm. startbatterier er opbygget med noget gitterværk i pladeform og når det bliver afladet har det tendens til at sulfattere ( mener jeg det hedder ) det snadrer til og mister kapacitet. Deep cycle batterier AKA forbrugsbatterier eller Akkumulator om i vil er opbygget med gitterværket i rørform og det kan holde til at blive kørt i kælderen, det er den type batterier der bliver brugt i bla. kørestole, el-trucks mv. Det er hvad jeg kan huske om batterier, hvis der er andre der er bedrevidende så skal i være velkommen til at rette mig.

  MVH Peter

280
WBX/LBX Fora / Termostat
« Dato: 28. Februar 2008 kl: 15:32:46 »
Hvor køber jeg en termostat til bussen 1,9 DF?
Når jeg søger på howdiaudi kan jeg kun finde en til 225 kr. det syntes jeg dælme er dyrt.
Hvor lang tid er jeres biler om at blive varm?
Jeg syntes at der går urimelig lang tid før bussen når normal drifttemp.
Er det bare fordi jeg er vant til at køre i model hvor der er lidt mere krudt i brændstoffet?.

 MVH Peter

281
WBX/LBX Fora / Starter
« Dato: 27. Februar 2008 kl: 07:45:55 »
Er der nogen der har det org. bosch nr. på starteren på en 1.9 df.
jeg skal have købt en ny kulholder.
 
mvh Peter

282
WBX/LBX Fora / Studs på toppen af BENZIN tank
« Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:09:55 »
Det er det lille Y-rør der er knækket. er det normal hyldevare hos VW?

283
Dine Projekter... / Projekt: DØ SATANS RUST I PLADESAMLINGER
« Dato: 03. Februar 2008 kl: 17:59:01 »
Snasket vi smører på først hedder loddelak 40% og kan fås hos mekonomen til ca 150 kr for en lille bøtte, jeg vil tro at den rækker til en 5-6 biler. Karosseritin fås samme sted til ca 4 kr pr. stang, og vi har ikke brugt en hel stang endnu til en halv rille (se billeder i dokajønnes galleri).

MVH Peter AKA 4X4

284
Diesel Fora / Driftsvarme???
« Dato: 03. Januar 2008 kl: 14:37:17 »
Det kunne være temostaten sad fast i åbnet tilstand.
kommer der varm luft ud af varmeapp.?
mvh Peter

285
Syncro Fora / Strandtur
« Dato: 02. Januar 2008 kl: 07:52:38 »
Jeg sætter så lige linket med:http://www.offroader.dk/strandtur2008.htm

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21