Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 4X4

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 21
31
Elektrisk / Sikringer på en DJ
« Dato: 15. September 2015 kl: 07:44:12 »
Forsyningen til lyset i dine nye instrumenter kan du tage fra den eksisterende instrumentbelysning. Den pære der sidder i varmereguleringen er rimelig nem at komme til og sidder så hut jeg visker med et par ledninger med en længde der gør at de er til at klippe og muffe nogle ekstra snøvser på. Skal det være top dollar skal de selvf. loddes og have krymp. Vær opmærksom på om belysningen i de nye instrumenter er LED, for så kan de godt regulere lidt underligt på lysstyrke op/ned.
Mener der sidder et spadestik på bagsiden af sikrings/relæ- pladen, der kører direkte på tændingen og hvis ikke det er optaget i forvejen, kan du bare tage strøm herfra, selvf. med en sikring imellem og gerne 6mm2 ud til sikringen.
I biltema oa. kan man få en lille plint der passer til 5-6 sikringer, så har man også afsikrede udtag til andre projekter.

32
WBX/LBX Fora / udluftning af køle system??????
« Dato: 10. September 2015 kl: 22:33:27 »
Bare fyld ekspansions-beholderen op, og skru proppen på. giv et lille pift med kompressoren ind i studsen hvor overløbsslangen normalt går på, derved kommer der tryk i kølesystemet , og den kan trykke vandet op i køleren.
Udluft, efterfyld, trykluft, udluft, efterfyld............indtil der ikke kommer mere luft. Kør motoren driftvarm og tjek at der ikke er mere luft i køleren.

33
WBX/LBX Fora / WBXer starter ikke: gnister ik\' og bliver ik\' våd
« Dato: 04. August 2015 kl: 08:57:51 »
Hmm....slog mig lige...
Er det noget med at der sidder en stelforbindelse i venstre side af motorrummet nede omkring tomgangsmodulet, der evt. kunne være lidt fesen?
2-3 tynde brune ledninger med kabelsko der bare er skruet i pladen med en galopskrue?
Hvis en af dem er stel til relæet til benzpumpen kunne det forklare hvorfor pumpen starter når du rykker i strømfordeleren, hvis den så kan trække stel "baglæns" gennem denne....aarg kan ikke lige overskue hvordan det hænger sammen uden at stå med næsen i det. det er meget nemmere hands on.

34
WBX/LBX Fora / WBXer starter ikke: gnister ik\' og bliver ik\' våd
« Dato: 04. August 2015 kl: 08:38:33 »
Har du målt tændspolen (ohm)?
Kan ikke huske om der står værdier i haynes, ellers vil jeg gerne
måle på min egen som ref.
Er det når den er varm eller kold, at fejlen opstår?

35
Alt andet / Købes: Gearstang
« Dato: 19. Juni 2015 kl: 06:45:46 »
Hvis ikke gearskiftet går alt for trægt, kan en stor skruetrækker stikkes ned i den stum rør der sidder under manchetten. Der er lidt langt derned for at skifte gear, men det er sgu quickshift der vil noget :lol:
Har engang kørt hjem på den måde :ohmy:

36
Diverse / Ekspansionsbolte til metalplade - findes det/hvor?
« Dato: 18. Juni 2015 kl: 19:05:36 »
Biltema har dem som: møtriknittesæt

37
Diverse / Ekspansionsbolte til metalplade - findes det/hvor?
« Dato: 18. Juni 2015 kl: 19:03:11 »
...også kendt som jacknuts

38
Generelt / Helicoil og navklumper - erfaringer?
« Dato: 18. Juni 2015 kl: 06:37:45 »
Hvorfor er gevindet gået i udu til at starte med?

39
Mekanisk / Olietryk nyrenoveret VW T3 1,6 TD 70 HK
« Dato: 02. Maj 2015 kl: 15:15:10 »
Du har sandsynligvis nogle mellemaksellejer der er ved at være fesne. Oliepumpen kan også godt være slidt.
Du kan montere en oliekøler og hælde noget tyk olie på den, men det er kun symptombehandling.

40
Mekanisk / Viskertræk
« Dato: 27. April 2015 kl: 06:31:04 »
Mine har lige gjort det samme.
Det var der hvor akslerne går igennem. Af med viskerarmen, af med gummihatten, evt. af med låseringen og de små afstandsskiver. Så skal den bare have noget tynd olie eller noget rustløsner og så lidt luftpistol til at få det helt ind og godt med gymnastik til slut noget tykkere olie.

41
WBX/LBX Fora / grund indstilling af karburator og tænding wbx 1,9
« Dato: 18. April 2015 kl: 08:30:19 »
Du skal ikke bekymre dig om hvor mange grader den skal tænde før, det skal mærket nok styre :)
Motoren skal være driftvarm, gå tomgang med det antal rpm. der står i tabellen, af med div vaccumslanger og evt. sammenkoble stikkene fra tomgangsstabilisatoren. på med tændingspistolen og så dreje stømfordeleren indtil " v-hakket" i remskiven står kl. 12 / ud for samlingen i motorblokken. der er måske også et halvrund hak i remskiven, det indikerer hvornår cylinder 1 er i top og skal ikke bruges.

42
Motordele / Købes: gasspjældskontakt til DJ.
« Dato: 30. Marts 2015 kl: 07:43:18 »
Grundjustering????
Den skal vel bare have stillet tomgang iflg. bogen?
Stikkene fra tomgangsreguleringen samles, og vacumslanger pilles af strømfordeler. Tomgang stilles til 850-900 rpm.
Samle stik og slanger, og så skulle det være det. Øvelsen foretages selvf. med driftvarm motor.
Ovenstående er sakset frit fra hukommelsen, såeeee alt med forbehold :P

43
WBX/LBX Fora / olie alarm \"buzzer\" på mv
« Dato: 23. Marts 2015 kl: 07:23:57 »
Få målt olietrykket.
Er der forskel på om den er varm eller kold?
Blinker olielampen når du slår bilen til tænding (uden at starte)?

44
Motordele / Købes: gasspjældskontakt til DJ.
« Dato: 17. Marts 2015 kl: 15:19:31 »
Den GoWesty der bliver linket til, er det ikke til en digifant. Mener at DJ kører digijet, eller er det same same???

45
Alt andet / Varmeapparat under bagerste sæderække
« Dato: 13. Marts 2015 kl: 07:37:55 »
Jeg har i godt et år kørt med et hjemmebygget varmeapp.
En varmeflade fra en T4, 199,- i T-Hansen, 2 motorrumsventilatorer fra biltema, og lidt 9 mm krydsfiner.
En trinløs regulering med et par effekttransistorer.
Det kører bare, og hold nu op det kan kaste noget varme fra sig.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 21