Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - FarT3

Sider: 1 [2] 3
16
Skrotten.. / Er der noget der kan bruges 1,6 d 83
« Dato: 08. April 2013 kl: 13:48:25 »
Jeg er ved at rydde op og gøre klar til ophørsudsalg. Der kommer snart flere info, men Møffe fra 1983 har ikke mange vitale dele igen. Er der noget nogen mangler fra sådan en inden jeg sender bud efter jernmanden. Motoren er stadig i. Kørt ca 120.000 efter renovering men har ikke kørt i snart 10 år. Bundkar ? Metalmotorklap ? Pladedele er gået alt stålets gang sådan næsten.

17
Generelt / 1,8 R4 Monopoint
« Dato: 23. Maj 2012 kl: 18:32:46 »
Tja. Opstemt af Jens Jacobs fejlfinding på Fru Grå, ofrede jeg så en gummipakning til indsprøjtningen på Ventoen i stedet for at skrotte den. Stor var spændingen da jeg drejede nøglen. Ingen virkning.
Men jeg opdagede at der kom benzin ud af det øverste hul på monopointen. Så tror da jeg at den kunne smide 4 liter benzin i olien.
Så skilte jeg trykregulatoren ad. Intet at se.
Så vrikkede jeg låget af monopointen og kom ned til to stikben på hver side af hvad jeg tænker mig er en slags stempel der skal bevæge sig op e. ned ved elektrisk påvirkning og bla andet lukke for det hul der sivede benzin ud af i toppen.. Stemplet kunne ikke påvirkes mekanisk. Er der nogen der ved om det skal kunne det ?

Kan jeg prøve stemplet af med strøm direkte fra akkumulatoren eller hvordan fungerer det ?

Så vidt jeg kan se kommer der ikke benzin ud af nederste hul i monopointen, men motoren kan køre hvis der dryppes benzin ned i spjældet. :?

18
Generelt / Tandremsskift på Passat 1,8 1996 (gl.model)
« Dato: 23. Juli 2011 kl: 15:17:06 »
Så må man jo ty til eksperterne.

Sidder der tilfældigvis nogen af jer der ved hvordan OT mærkerne skal sidde på ovennævnte model.

Jeg har netop skiftet remmen, men er ikke tilfreds. Der er ikke noget der går på når jeg drejer på remhjulet, men OT mærket på mellemakslen passer ikke med noget som helst når jeg har OT i toppen ved ventildækslet. De mærker en anden har sat på hjulene før mig passer heller ikke, kun de mærker jeg satte før jeg tog remmen af passer nogenlunde.
Når jeg siger nogenlunde er det fordi remmen var så slidt at der kun var ½ størrelse tænder tilbage og derved meget slør.

Kan nogen hjælpe ?

19
Diverse / Instrumentlys mangler
« Dato: 18. November 2010 kl: 22:16:38 »
Hvor starter man med at lede når instrumentlyset forsvinder ? Der er ikke strøm op til pærerne og de ting der skulle virke sammen med instrumentlyset virker. Det må indikere at sikringen er ok

20
Generelt / Tørstig Vento 1,8 b
« Dato: 21. Oktober 2010 kl: 22:26:23 »
Ja. forleden røg kølertemp. pludselig op i det røde felt. Mystisk efter bare 380.000 km. Vi holdt en pause, kom lidt vand på og kørte lidt igen. EN gang til. Til sidst måtte vi holde for hver 2 km. 4 1/2 time om 120 km. Det er lidt langsomt.
Thermostaten er ok, Vandpumpe ok. Jeg gætter på toppakningen også gr hvid røg bagud.

Kan jeg køre hjem uden låg på ekspantionsbeholderen og med ekstra vandpåfyldninger undervejs eller hvad siger forummets eksperter ?

21
Generelt / Svejseværket strejker
« Dato: 25. Maj 2009 kl: 22:22:59 »
Som skrevet andet sted så strejker svejseværket af ukendt fabrikat.
Jeg er ikke EL kyndig, men kan dog måle lidt hist og her.
Det store relæ der sidder og skal slutte strømmen slår ikke til. Det er adskilt og samlet. Ingen synlige fejl. Der er strømgennemgang i spolen, men den "suger" ikke kontaktfladerne til sig. Hvis man trykker kontaktfladerne ned manuelt kommer der strøm på værket, men ingen strøm ud til håndtaget. Der er for mig at se gennemgang i alle spoler.
Svejseværket blev pakket ned den ene dag efter veludført arbejde og næste dag ville det bare ikke.

Nogle ideer  :?:

22
Generelt / Hvem hilste jeg på i dag ?
« Dato: 07. Maj 2009 kl: 18:48:16 »
Var det en herindefra jeg blinkede til i krydset Islevdalsvej /Erhvervsvej i dag d. 7 ved 12 -13 tiden. Jeg kørte i en hvid autotransporter og du kørte i en fin grøn T3 kasse og havde glemt at tænde lyset.

Det kunne da bare være meget sjovt at vide  :D

23
Diesel Fora / Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Dato: 27. Februar 2009 kl: 08:05:36 »
I forbindelse med et besøg hos Bosch spurgte jeg for sjov skyld på prisen på en LDA Dåse. .... :shock: .....Jeg overvejer stadig om ikke jeg bare skulle lave en sauger ud af kaspers fine AAZ'er som ligger på værkstedet og venter på foråret.

Uden nu at vide om andre dåser koster lige så meget vil jeg lige høre. Kan man med lidt mekanisk snilde tilpasse andre bilmærkers dåser til T3 ?
Er der forskel på hvilket tryk de åbner med eller er der andre ting der skal tages højde for ?

24
Generelt / Åh nej. Hvad er det ?
« Dato: 25. Januar 2009 kl: 15:44:39 »
Hermed inviteres til gætteleg. Det ene er en tændstik, men hvad er det andet.
Jeg fandt omtalte ståldims i olieaftapningsbakken.
Undet lup har den rivemærker på bagsiden af det krumme stykke og det lille lige stykke efter kraven. Spidsen (ved den lille krumning)ser ud som om den er blevet bearbejdet og slebet flad, men det tyder på at den har været spidsere.

Dimsen kan stamme fra Passat 1,8 benziner eller fra transporter gearkasse AAR eller AAP (den uden spær) Det er de eneste 2 jeg har tappet olie af i bakken. Muligheden for at en helt uvedkommende dims er faldet ned i oliebakken er selvfølgelig også minimalt tilstede, men er der nogen der kender den  :?:
Jeg ville jo meget gerne sikre mig at den i hvert fald ikke er fra Gearkassen inden jeg sætter den på en dag.

25
Diesel Fora / LT/Volvo 2,4 TDI dyser
« Dato: 01. December 2008 kl: 16:28:54 »
Der er vist ingen af os der triller rundt med den motor i vores T3ere, ..........MEN VI VILLE GERNE. Du har mere ret i overskriften hvor der står LT for der har du vist ret. Det er samme motor. Vi kan vel kalde LTeren for T3erens storebror.

Har ingen dyser, men held og lykke. :D

26
Diesel Fora / Starter ikke igen.
« Dato: 15. September 2008 kl: 17:02:59 »
Så er den igen gal med de periodiske startproblemer på sønnens T3 1,6. Jeg havde en tråd for et stykke tid siden ang dette og siden er magnetventilen blevet skiftet, men åbenbart uden resultat.

Alle gange hvor startproblemet er opstået er nøglen drejet i stilling, starter aktiveret, men sluppet lige før bilen kom igang. Herefter nægter den før den kommer en tur med Falck til mekaniker der starter den.

Muligheder efterlyses ?

Booster afhjælper ikke problemet.

27
Diesel Fora / Periodisk startproblem.
« Dato: 26. August 2008 kl: 22:14:32 »
Sønnen ringede fra Maribo og stod med en 1,6 td der ikke ville starte igen.
Den har lige fået en stor tur hos mekaniker,tank, tandrem, toppakning mm men pludselig vil den ikke starte. Starteren drejer motoren rundt, men der sker absolut kun det. Ikke en prut. Forrige gang sagde Falckmanden at det var magnetventilen og han fik den igang. Det virker bare ikke denne gang. Ventilen klikker når strømmen sluttes og direkte strøm fra batteri ændrer intet. Var der utætheder med deraf flg bortsivning af diesel ville der vel være problemer hver gang, men den starter og kører fint måske 1 måned og så nægter den.

Nogen gode forslag. Har læst gamle tråde om startproblemer og magnetventiler.

28
Diverse / Spørgsmål om olie.
« Dato: 08. August 2008 kl: 07:50:07 »
I Jarls indlæg om hans erfaringer efter 90000 km med sin herlige bil dukker der nogle spørgsmål op om olie, skifteintervaller osv

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4319&postdays=0&postorder=asc&start=30

For ikke at forurene hans tråd kunne jeg tænke mig (i et fattigt og fuldstændig utilsløret forsøg på at luske endnu et lærerigt indlæg ud af manden :lol: ) at spørge :

Vi bogstavtro farisærer der køber olie med vw505.00 godkendelse fordi det står i bogen kan vi med sindsro købe noget med andre specifikationer fordi der nu er noget der er meget bedre ?

F.eks fandt jeg på nettet smøreolie der var godkendt til store turbomotorer og med godkendelser fra MB og Ford og en masse andre tal og bogstaver jeg ikke aner et klap om hvad betyder. Flot så det ud, men vw manglede og så tør man jo som analfabet udi oliens vidtforgrenede sumpe ikke hælde det på sin T3

29
Diverse / Gearing og brændstofforbrug
« Dato: 17. Juni 2008 kl: 14:33:07 »
For ikke at snigløbe Jankjerbyes tråd
 http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=52173&sid=b321bfdc1100a291416f29adb9a3da49#52173
fortsætter jeg her med en ny. Man skal nok lige læse WBX-mandens indlæg i ovenstående for at få menig i dette.

Rasmus. Det er vældig interessant det her.Du må lige forklare os der ikke er så hurtige det der fine skema. Jeg har aldrig set sådan noget før. Du skriver
Citér
Lad os så sige at den førnævnte WBX har 30 hk. ved 2000-3000 omdrejninger og en belastning svarende til de 260 g/kWh, ja så skal jeg bare finde et gear som passer med 90 km/t for at opnå den bedst mulige økonomi ved 90 km/t ( Jeg vil tro man reelt skal lidt ned i hastighed for dette eksempel passer).



Det vil da sige et gear der passer indenfor 2 - 3000 rpm og ikke et hvilket som helst gear der holder 90 kmt.

På skemaet er der nogle farvede streger som jeg kan regne ud må være gearene. Fører man så 90 kmt linien ud og ser hvilke gear der passer og vil det sige at i det givne eksempel er lidt lige meget om man bruger 4. eller 5. gear der begge holder sig indenfor 2 - 3000 rpm ?

Jeg kan desværre ikke finde nogen henvisninger til programmet, men det må vel være fordi min computer ikke har de faciliteter der skal til. :cry:

30
Diverse / Rustfrit stål og rust.
« Dato: 05. Maj 2008 kl: 08:53:21 »
Jeg har normalt stor tiltro til nordmænd, men har netop læst en der skriver at har man f.eks lydpotte af rustfrit stål korroderer andre metaller i motorrummet hurtigere. Den har jeg ikke hørt før. Har I og hvad er sandheden om dette ?

Sider: 1 [2] 3