Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - FarT3

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 25
31
Diesel Fora / kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Dato: 08. Juli 2013 kl: 13:05:37 »
Har jeg ret i at det er slangen der går ind i enden af topstykket der er utæt ?
Hvis det er det kan du med held bare skære det dårlige stykke af og trække slangen på igen. Du skal bruge en vandpumpetang til at klemme spændebåndet sammen med og trække det ud over studsen. Den lille tap på spændebåndet kan godt sidde i vejen. Så må du lige rette den ud ( den knækker sikkert af og det gør ikke noget ) så du kan presse spændebåndet helt sammen til fuld åbning.
Studsen kan både være alu el plastic, men er højst tænkeligt alu der er forvitret så meget at det har spændt slangen ud til den revnede. Det skal renses af med en stålbørste inden du krænger slangen på igen. Er det plastic så vær varsom den kan være lidt skør. Slangen løber hele vejen under bilen til varmeapparatet foran, men du behøver ikke at skifte den hele. Er der varmeapparat under bagsæde kan slangen være tilkoblet her med et T stykke. Jeg har en slange hvis du mangler, men Mølle herinde er sikkert også leveringsdygtig og bor nærmere dig. Vil du have nyt så spørg Hinze. Man kan få slangesamlemuffer til at skyde to slangeender ind over.
God arbejdslyst.

32
Motordele / ekspansionsbeholder søges til jx
« Dato: 08. Juli 2013 kl: 12:36:22 »
Hvis du ikke finder en i nærheden har jeg en her på Sjælland. Ja det har jeg selvfølgelig også selv om du finder en  :P

33
Elektrisk / Fandt lige et relæ og en sikring
« Dato: 26. Juni 2013 kl: 21:08:23 »
I mit triste job med at demontere Brumle fandt jeg lige et relæ med en stor bladsikring mage til den i motorrummet til forvarmen. Jeg har aldrig kendt dets eksistens og oplyser derfor andre evt uvidende sjæle om det. Det kan jo være rart at vide hvis man får startproblemer. Så vidt jeg kan se kommer strømmen til forvarmerelæet i motorrummet gennem denne sikring. Den sidder på a stolpen over sikringsboksen.
[attachment=14841]IMG_7875_1.JPG[/attachment]

34
Diverse / ny bus
« Dato: 26. Juni 2013 kl: 20:55:58 »
Tillykke med købet.
Jeg håber ikke at jeg forstyrrer tråden, men hvordan ligger det med vægtsfg. contra grøn ejerafg. når man importerer. En importbil har jo første indreg. den dag papirerne kommer til myndighederne. Får den så grøn afgift selv om årgangen er fra den gang man betalte vægtafg.

35
R4i Fora / R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Dato: 26. Juni 2013 kl: 20:41:15 »
Jeg lader de andre om nørderiet og forkortelser  :)  men har du flere nøgler til bilen ? Er det i så fald samme problem med alle nøgler. Det kunne jo være senderen. Jeg ved ikke hvordan vw's virker, men jeg har startet flere Renault Traffik ved at skifte batteriet i nøglen.

36
R4i Fora / R4 vil ikke starte (AAC 2,0 fra 1995)
« Dato: 22. Juni 2013 kl: 20:17:37 »
Prøv nu lige at bearbejd den hvid/grønne ledning i midten i stikket på strømfordeleren, Gerne mens en holder starteren på. Den kunne være mør knækket inden i.

37
R4i Fora / Afklemning af kølerslanger?
« Dato: 11. Juni 2013 kl: 22:40:19 »
Jeg kan ikke lige se for mig hvordan du kommer i forbindelse med køleslanger for at skifte udstødningsmanifoldpakning eller er der noget med en lille slange på manifolden når du kører R4 ? Jeg har tit brugt et par træklodser og en skruetvinge på slangerne. Det sidder selvfølgelig altid i vejen lige der hvor man skal til og plads er der jo ikke for meget af så jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

38
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 19. Maj 2013 kl: 12:44:03 »
Nå ja så har jeg udtrykt mig lidt uklart. Der er brugt 2/3 af dem dvs. der er ca 4 mm tilbage og derfor kun 2 mm at køre på før de skal skiftes igen. Jeg skal nok tage nogle billeder hvis det stadig har interesse, men jeg har ikke mulighed for det lige nu.

39
Mekanisk / Motor tager selv omdrejninger
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 17:57:19 »
Det er forhåbentlig ikke turboen der smider olie el. oliedampe ind sammen med luften, men det burde jo blive ved med at accelerere for jo hurtigere turboen kører jo mere olie smider den ind og  så løber den endnu hurtigere og ..................

Hvad med gaskablet ? er det trukket hårdere an og ligger det til anslag i tomgang når den er varm. Tænkte at fjederen i stilstandsperioden fik trukket kablet tilbage, men når du kører så træder du jo lidt og så får det ikke tid til at gå helt tilbage hvis der er lidt rust indvendig.

40
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 13:42:02 »
Jeg bor ved Karise 30 km syd for Køge. Hvilke dæk er du evt interesseret i så kan jeg lige skyde et par billeder ?

41
Undervogn / Brugte dæk
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 12:58:52 »
Naarj, der lå ikke rigtig noget på lageret. Brumle har nogle Barum Vanis dæk på der er brugt 2/3 op og har stået stille i 6 år så det er næppe noget med mindre man er i akut nød.
Derudover rummede lageret kun et stk. Goodyear ultragrip 300, gammelt, men næsten ubrugt vinterdæk og det er jo ikke lige sæsonen og så et 6 lags BFhelårsdæk af tvivlsom stand men masser af mønster.

42
Alt andet / Sælges: Kortlomme og stænklapper
« Dato: 17. Maj 2013 kl: 11:54:36 »
Jamen det nærmer sig det som jeg nok tænkte var realistisk for sagerne så skal skal vi ikke lade dig Bent rende med dem, så der kan komme lidt frisk luft til stænklapperne igen. JanKjerbye har  fyldt sit lager op med instrumentbord og rat fra Brumle så han har alligevel ikke plads.  :)  :)  Ja vi havde meget glæde af kortlommen. Uhyre praktisk.
Jeg kommer jævnligt forbi Nr. Alslev, men det kan vi jo snakke om. Jeg sender en PM.

43
Alt andet / Solgt: Kortlomme og stænklapper
« Dato: 15. Maj 2013 kl: 21:30:04 »
Jamen man bliver jo ved med at finde lidt forskelligt. Se nu her:

En lille fin kortlomme til fordøren skruet på beklædningen fra bagsiden. JA ja ja den er brun, men den kan da males  :)
[attachment=14466]IMG_7802.JPG[/attachment]

Et sæt bageste stænklapper. Metalholderen er rusten, men ikke gennemtæret.

[attachment=14467]IMG_7835.JPG[/attachment]

[attachment=14468]IMG_7836.JPG[/attachment]

Hvad kan det koste ?

Da jeg ved at der findes enkelte overløbere herinde som lister rundt i T4 vil jeg lige snige et gulvtæppe ind her som man kan se nærmere på på DBA.  Jeg ville oprindelig have  skåret det til til T3 eren, men ved slet ikke om rillemønsteret passer på undersiden. Jeg kom aldrig så langt.

http://www.dba.dk/biltilbehoer/?soeg=gulvt%C3%A6ppe+T4

44
R4i Fora / Sær strømopførsel
« Dato: 14. Maj 2013 kl: 12:32:26 »
Hvis du har en anden monopoint med spjældhus og det hele så kan du da spare meget tid ved lige at løsne de par bolte og montere den anden. virker den slipper du for at måle ledninger.

Har du noget startgas så prøv med motoren i tomgang at puste ned rundt om gummiflangen mens du vrider rundt med hele opbygningen ovenpå. Ændrer den lyd er der en utæthed og flangen skal udskiftes.

Har selv lige på min Passat fundet to små afblændede rør på slangen til vaccumforstærkeren. Den ene afblænding var utæt med et hul på ½-1-mm. Det har pludselig givet mig en helt ny sprælsk motor at få lukket den afblænding.

Blind høne finder også et korn  :P

45
Generelt / Hvem er på Træf ?
« Dato: 10. Maj 2013 kl: 15:11:57 »
Alle tiders. Jeg har fået kontakt med begge to. Tak for hjælpen.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 25