Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - FarT3

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
331
Diverse / Variabel visker hastighed?
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 22:04:07 »
Ja den var god nok den med at fjerne en lille plasticlås fra den originale viskerarm.

Nu skal jeg bare finde ud af at få sendt det indscannede billede med, men jeg har vist fået gemt det i et format der ikke snakker med denne side.

Nu trykker jeg på knappen så må vi se hvad der sker.

332
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 12:49:38 »
Arrh Hvo'n er det nu man sletter et dobbeltindlæg   :?:

333
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 12:45:07 »
Ja som du kan se af beskeden til Jarl så blev jeg jo betænkelig ved om jeg huskede galt, men nu går jeg hjem og hiver i flangen på min gamle gearkasse og hvis den gi'r sig så er det bare at trække til, desværre er jeg bange for at Jarl har mere ret eller også lyder han bare sådan. :D

Jeg kommer med fremgangsmåde senere med el uden aftrækker.

334
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 12:44:14 »
Ja som du kan se af beskeden til Jarl så blev jeg jo betænkelig ved om jeg huskede galt, men nu går jeg hjem og hiver i flangen på min gamle gearkasse og hvis den gi'r sig så er det bare at trække til, desværre er jeg bange for at Jarl har mere ret eller også lyder han bare sådan. :D

Jeg komme med fremgangsmåde sener med el uden aftrækker.

335
Diverse / Variabel visker hastighed?
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 12:40:35 »
Inden I nu går ud og investerer i viskerarme så er der noget der dukker frem af disen i mine øvre hjernevindinger.

Der er noget med en plasticdims i den alm viskerkontakt der kan fjernes hvis man vil montere intervalvisker, men jeg er nødt til at kontrollere det i bogen for at være helt sikker.

336
WBX/LBX Fora / 16\" dele = LT dele?
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 09:40:31 »
Jeg fandt lige dette citat fra vores norske venners hjemmeside vwbus.no /syncro skrevet af Eskild Serigsstad

 Citat "Viskosevæsken er også anderledes for å forbedre gripeevnens funksjon. 16” pakken inkluderer også større bremser som er hentet fra VW LT 3,5 tonn. Her er det brukt de originale tromlene bak fra LT og 280 mm skiver foran. "Citat slut.

337
Diverse / Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Dato: 18. Juni 2007 kl: 08:02:33 »
Sikke en masse arbejde. Vi andre bli'r helt svedte bare af at læse om det. :P

Appropos slangeforbindelser til slavecylinder. Hvor mange forskellige slags findes der ? På min 83 d sad der et tykt kobberrør som Jan beskriver, men på min 86 td sidder der en meget hård plasticslange der er krænget ud over niplen. Niplen kan dreje i slangen (hvilket var særdeles belejligt da slavecylinderen skulle skiftes) men den er tæt. Er det noget originalt eller eller har andre været kreative ?

Jeg ved faktisk ikke hvad der sidder på min 90 td.

Umiddelbart vil jeg sige at løsningen med gummislange ikke er holdbar. De gamle Austin Allegro ved jeg, havde en armeret gummislange til slavecylinderen og gik armeringen kom der bare bule på slangen og ingen udkobling.
Bremseslange burde kunne gøre det hvis man absolut vil have en slange som vibrationsdæmper. Men hvad med dimentionen  :?:

338
Diverse / Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:59:08 »
Det er da en skam at du skal have alt det bøvl. jeg føler med dig, men det hjælper jo ikke noget.

Når nu vi har problemet er der så nogen der ved om man stadig kan få et repsæt til slavecylinderen nogen steder. har selv for år tilbage købt hos biltema og hos en biltilbehørsbutik i Gol i Norge ?????? De fungerede fint. Det var bare to gummistempler og vist nok en o-ring.

Den sidste Jan var 28 km på norske veje uden kobling så list du bare hjem på de flade danske veje.

339
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 15:59:10 »
Nu husker jeg det  :idea: Det er selvfølgelig "muller" der er forskellen  :P

340
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 15:56:55 »
Jamen dog. Er det min husker der er helt tosset.  :oops: Det er ikke 2 mdr siden jeg skiftede den på min egen og jeg mindes ikke at jeg havde aftrækkeren fremme. Jeg kan huske galt så tag hellere en med for en sikkerheds skyld.

341
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 07:57:01 »
Det er handlekraftige folk vi har derovre vest på. herligt, men hvad vil I bruge aftrækkerværktøj til ? Flangen er da lige til at trække af altså når man har fjernet låseringen. :P

342
Diesel Fora / Sprøjt fra v. trækaksel!!!
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 10:34:02 »
Hej Thomas.

Allerførst syntes jeg du skal sikre dig hvor nøjagtig utætheden er. Nu er der jo kun billede af bilen, men hvis dit korpus kan komme ind under bilen så tør gearkassen af og se nøjagtig hvor det kommer fra. Det der med "strintet" kan jeg ikke lige greje. Hvis det skulle strinte må du jo have startet med hjulspind. og gesrolien kan ikke lige umiddelbart løbe ud i kardanleddet
Hvis utætheden er ved trækakslen kan det sagtens lade sig gør at skifte pakdåsen med en solid træklods under baghjulet (stadig under hensyntagen til kropsvolumen), men stol aldrig kun på donkraften. ALTID sikre mod nedskridning.
Det er en forholdsvis enkel operation hvis det kun er pakdåsen og jeg skal gerne vende tilbage med fremgangsmåde hvis den ikke findes her på nettet i forvejen.

God fornøjelse.

343
Diverse / Plug huller
« Dato: 04. Juni 2007 kl: 20:33:10 »
Når man nu ikke drikker pilsner så har jeg set noget jeg syntes var smart.
En fedtsprøjte uden nippelhoved blev stukket ned i den afmålte mængde gearolie og som en anden sygeplejerske der fylder injektionssprøjten trak man stemplet op, tuden/ slangen ind i hullet på gearkassen og ind med medicinen. Det tog faktisk ikke lang tid. Lad nu være med at vende dunken på hovedet ligesom sygeplejersken når sprøjten skal fyldes og ja jeg tror sprøjten kun blev brugt til gearolie.

344
Diverse / Topstykkeholdbarhed ?
« Dato: 31. Maj 2007 kl: 09:08:08 »
Tja, man kan jo blive ved med at suge til sig.

Må en "lærling" stille et spørgsmål mere ? Er der nogen der har erfaringer med holdbarheden af topstykker fra henhv. 1,6 td og 1,9 td. Jeg mener at 1,6'erne havde det med at revne mellem ventilsæderne. Er 1,9'eren mere holdbar eller har man med årene fået rettet op på dette og i så fald fra hvilken årgang.

Jeg har prøvet at søge lidt i biblioteket, men måske gemmer det sig.

345
Diverse / Hvilken motor passer ? (igen)
« Dato: 30. Maj 2007 kl: 09:35:01 »
Jeg sidder lige og kigger på gamle indlæg ang motorskift og finder på denne tråd et kitsæt. Jeg kan ikke ved at læse mig frem finde ud af hvad dette sæt er beregnet til for motorskitf. Jeg syntes at kunne læse at AAZ motoren passer visse dele med 1,6 td, men hvad er kitsættet så til ?
Det er Dokajønne der har fundet et billede af et sådant.

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25