Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - FarT3

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25
346
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 27. Maj 2007 kl: 22:35:35 »
Hej Parkhave.

Om jeg har set det ? jeg har netop kortsluttet tastatur nr. 2 gr mundvand der dryppede ned i det, men jeg har ikke pladsen. Det er så surt. Nabogården er godt nok til salg for 4,5 mill, men så er der nok ikke så meget at købe biler for.

Jeg skal meget gerne vende tilbage ang nedvejning hvis det bliver aktuelt.

347
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 27. Maj 2007 kl: 19:23:17 »
Tja ! Der er mange af Jer der skriver det jeg også syntes, men problemet er jo at det ikke er mig der står med godkendelsesstemplet. Mine undersøgelser er tilbage fra 93 hvor jeg købte min første T3. Den stod ved siden af en magen til der var indreg til 10 prs. efter sigende den eneste i DK på daværende tidspunkt. Den havde en vægtafgift på 1700 kr ÅRLIGT !!!!!!!!!!! Desværre havde konen ikke stort kørekort og vi kunne ikke lave den om til camping om sommeren så det blev den dyre. Iøvrigt var jeg til stede i salgslokalet nogle år senere hos VW da jeg arbejdede der ,da en kunde med en Caravelle spurgte om nedvejning. Sagen blev undersøgt af sælgeren med samme resultat som jeg havde fået nogle år før, og jeg kunne sige "Det vidste jeg da godt"  Måske er reglerne ændret siden.

Nej selvfølgelig må man ikke gå hjem og sætte tingene ind igen når den er vejet, men man må isætte ekstraudstyr i for 50 kg uden at veje om så vidt jeg er orienteret

Tak til dig Morten for tilbud om et kig, men vi har brug for en med stive tændkabler.

348
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 27. Maj 2007 kl: 08:03:59 »
Godmorgen Casper.

Ja det troede jeg også, men i synshallen fik jeg det svar at typegodkendelsen på denne bil gjorde at en nedvejning ikke var mulig. Så vidt jeg dengang forstod var det ikke fordi bilen ikke kunne veje mindre, men fordi typegodkendelsen sagde at den skulle veje så meget, så jeg har bare punget ud.
De tidlige modeller havde jo en egenvægt på 1450 - 75 kg bla gr spinklere sæder bagi og i et gammelt salgskatalog fra 90 med tekniske specifikationer for alle modellerne ligger den man kaldte kombi (som vist ikke indførtes i DK) også under 1500. Kombi var faktisk bare en kassevogn med sæder blottet for næsten alt.

Var der iøvrigt nogen der ville have glæde af hvis jeg forsøgte at scanne dette blad ind og lagde det ud på nettet og i givet fald hvor ?

Hvis jeg købte en kassevogn og indrettede som caravelle så kunne det lade sig gøre for så var det en ny vejeseddel der lå til grund for registreringen, men med de priser toldvæsnet tager herovre så har fortjenesten spist sig op på forhånd.

349
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 26. Maj 2007 kl: 23:02:35 »
Hej Jarl.

Ja du har helt ret. Den der motorrenovering bliver der boret i og vægtafgiften er også god nok. Den lider vi med hvert kvartal, men man må lide for sin skørhed. (Ja det var et " r ") Jeg har forhørt mig for flere år siden ang nedvejning, men det godkender de ikke. De 25 kg over de 1500 koster ca 2500 kr ekstra om året. Surt !
Det er jo med T3 som med ægtefæller, Hvis man behandler dem pænt kan man have dem mange år og nok er der da visse reparationer, meeeen hvis vi tænker os andre biler på 18 - 20 år så er det vel ikke så galt.

Jeg har iøvrigt fundet lidt af fejlen ved min nye turbo. Ladetryksslangen var hoppet af og derfor fes luften ud mellem flangen og slangen. Jeg strammede spændebåndet og hylelyden forsvant. Oliepletterne på bagklappen har jeg dog ikke fundet årsagen til endnu.

350
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 26. Maj 2007 kl: 22:34:06 »
Hej jens Jacob.

Det bliver nok Bedstefar her der laver bil eller også svigerdatteren. Jo jeg har en del erfaring. Vi købte vores første T3 for ca 14 år siden og er nu på nr 3. Jeg har haft min gang på et vw værksted som klargøringsmand i 5 år og kører nu autotransporter i samme (der dog ikke er vw værksted mere. Jeg suger til mig alt hvad jeg kan og boltrer mig lystigt på det nyfundne T3net. Udover at jeg fik renoveret min første motor på cylinderservice har jeg aldrig haft bilerne på værksted. jeg klarer mig med en håndbog og nogle fejltagelser ind imellem for mekaniker er jeg desværre ikke.

Prisen på bilen ? Jamen hvad er vores dog ikke værd hvis vi skulle sælge dem ? Jo, men det er jo heller ikke sikkert at det bliver slutprisen.

Nu skal jeg kigge lidt på dit horrorshow og lære lidt mere.

God Pinse. Husk højmessen i morgen.

351
Diesel Fora / Køb af Caravelle.
« Dato: 26. Maj 2007 kl: 22:04:17 »
Sønnen og svigerdatteren gør mig til Bedstefar for 4. gang og  nu er Passaten for lille. De har lokket mig med til Jylland på mandag for at se på denne fine bil

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49777804

Er der nogen af Jer der kender den?

Hvis ikke hyperlinket virker hvordan sætter man så sådan en ind i dette forum ? ..........og hvordan få i de smilies ind ?

352
Diesel Fora / Motorbremse på TD ?
« Dato: 25. Maj 2007 kl: 14:29:09 »
Hej Mads - kaa og andre.

Ups har jeg lavet et dobbeltindlæg. Det vidste jeg ikke. Jeg røg ud i "siden kan ikke vises" første gang jeg trykkede så jeg troede ikke at der skete noget. Ja alt begyndelse er svær, men jeg skal prøve at huske det med x'et. Tak fo tipset.

353
Diesel Fora / Motorbremse på TD ?
« Dato: 25. Maj 2007 kl: 08:51:09 »
Jamen jeg vidste jo at det var her man skulle henvende sig. Strålende forklaring. Det er bare til tider svært at finde rundt i tidligere indlæg selv om man søger. Der dukker en utrolig masse op som man tænker hvad har det med sagen at gøre når man søger i biblioteket på bestemte ord. Jeg prøver gerne inden jeg smider noget på nettet, men det lykkes ikke altid. Tak for hjælpen. og rigtig god pinse.

354
Diesel Fora / Motorbremse på TD ?
« Dato: 25. Maj 2007 kl: 07:52:14 »
Hejsa.

Når man nu har så store ekspertiser ude i landet gemt væk på kontorer og garager var det vel passende at spørge her.
Vi tilbringer en del ferier i vores herlige broderland Norge og jeg har mere end en gang lige måtte holde og puste lid på bremserne når vi var nået ned ad en stejl nedstigning. Dieselmotoren yder jo ikke den største modstand og vil gerne l "løbe med". I turistbussen er det jo ikke noget problem og heller ikke i lastbilen der jo har forskellige former for motorbremse.
Hvad vil der ske hvis man installerer en kontakt der afbryder strømmen til dieselpumpen. Vil pumpen så få brændstoftilførsel når motoren bruges som bremse og kan den i givet fald tåle at snurre uden diesel i pumpehuset. Jeg er i tvivl om om den antændte diesel bremser eller skubber på på vej ned.
Lad mig få nogle bud.

355
Diesel Fora / Turbo el. motorskift ?
« Dato: 22. Maj 2007 kl: 08:53:36 »
Hej Jarl.

Du har hel ret. Det flexrør jeg fik lavet er mindre end det originale, men det sidder på en anden bil end den jeg omtaler med turboproblemerne. Iøvrigt er det tilgangsrøret til turboen. Den der har problemerne har originalt rør monteret både før og efter turbo.

356
Diesel Fora / Turbo el. motorskift ?
« Dato: 22. Maj 2007 kl: 08:23:20 »
Hej derude.

Det er jo en sand guldgrube dette her. Jeg har skiftet turboen til en sprit ny for ca 10000 km siden og nu opdager jeg så problemer igen. Den jamrer sig lidt ved høje omdrejningstal og ved nærmere øjesyn var der oliepletter på bagklappen. Hvad gør man så ? Ind på T3nettet og søge på turbo og i et indlæg fra Jarl 17 jan 2005 bekræftes min mistanke. Det er sikkert ikke turboen det er galt med men motoren der er slidt. Jeg kender ikke bilen  eller hvad der er blevet gjort ved den (1 år i min besiddelse), men jeg har været utilfreds med olieforbruget der dog ikke overstiger 1 l pr 2000 km. Jarl forklaring om at underkompression sender olien ud gennem turboen lyder som en rigtig god diagnose der skal efterprøves. Fantastisk. Jeg må se at få besluttet mig for hvilken motor jeg vil have i.

Iøvrigt fandt jeg i min søgen olierør til turboen til salg her i nettet. For 5 år siden fik jeg lavet et fleksibelt rør hos en lille virksomhed i Rødvig på Stevns der laver hydraulikslanger. Det tog ham et kvarter og kostede en hund. Det har kørt over 100.000 km og så er det blåt. Waaaauuu !
Der var en der spurgte efter alternativer så her er et.

357
Diesel Fora / Stadig ingen liv
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 13:23:05 »
En gang til.

Jeg har lige været ude og kigge bilen i måsen. Det er en pumpe med nr 0460 494 152 der sidder på og så er det også sådan en jeg har derhjemme.

Hvis ellers remhjulet er korrekt monteret med lås i falsen har du så ikke en 12 mm bolt du kan bruge til at fastholde pumpehjulet i topstilling og så se om motoren står på mærkerne ?

De andre ved sikkert meget mere om det her og har du haft besøg af en med pumpeur har I sikkert prøvet alt, men jeg prøver bare med det lidt jeg ved. Jeg er selv altid glad for enhver hjælp når jeg står med et problem.

Jeg kommer pludselig i tanke om at jeg blev snydt af et "forkert hak" på svinghjulet da jeg skulle skifte pumpe. Jeg har ikke fundet ud af hvad det indikerer, men det var ihvertfald ikke topstilling af 1. cyl. Har I brugt det rigtige hak at stille efter ?

358
Diesel Fora / Stadig ingen liv
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 12:49:18 »
Hej igen.

Jeg var vist lidt for hurtigt ude med den pumpe du kunne låne. Det er jo ikke sikkert det er den samme.type Jeg syntes din ser lidt anderledes ud og jeg kan ikke her på stående fod huske nummeret på min.

359
Diesel Fora / Stadig ingen liv
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 12:13:01 »
Uha. Jeg har aldrig turde skille en pumpe ad endnu, men jeg havde engang en utæt udluftningsskrue på dieselfilteret. Bilen kunne trækkes i gang, men ikke gå i tomgang. Bare et forslag. Jeg ber altid til at det er de nemme løsninger. Man er jo ikke udlært.
Fejlen må nok findes ved en ikke korrekt indstillet pumpe når nu I har rodet med den. Har du ikke en reservepumpe du kan sætte på. Så kan du da se om fejlen er på pumpen. Jeg har en liggende godt nok lidt utæt, men du må gerne låne den. Den fungerede på bilen inden den blev afmonteret.

360
Dine Projekter... / Oliekøler montering samt første erfaringer
« Dato: 14. Maj 2007 kl: 14:35:55 »
Hej Jarl

Det er jo en sand guldgrube man er havnet i her. Tak for mange lærerige indlæg. Jeg suger til mig. Jeg har læst i et af dine indlæg at du går ind for hyppige olieskift og kan af dit svar ang. oliekøler se at det foregår hyppigere end hos mig.
Jeg har støttet mig til gamle vw mekanikere der har fortalt mig at med de nye typer olier kunne man godt strække olieskiftene når man var ude over garantien. Hvis jeg nu hvisker........"10000 km" tror du så at der er nogen der hører det. måske skal du lukke siden kortvarigt og slette indlægget så ikke andre ubefæstede sjæle falder i fordærv også , men det har aldrig givet problemer. Det er ganske alm. OK Diesel Max. Nu kører jeg også MEGET pænt. Jeg er jo blevet bedstefar, men hvad anbefaler du og hvorfor?

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25