Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - pep84df

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14
16
Mekanisk / Sv: pedallås/tyverisikring
« Dato: 22. Januar 2017 kl: 16:43:35 »
Hej Erik!
Det er denne pedallås jeg bruger!
Selvfølgelig i samme farve som bilen!
[attachment id=1 msg=128492]

MVH PETER

17
Skrotten.. / Sv: Garagen skal tømmes.
« Dato: 30. Oktober 2016 kl: 10:38:47 »
Hej Jønne!

Er det "ophørs udsalg"  :-[  eller bare sund oprydning  ;D

Mvh PETER

18
Diverse / Sv: Værkstedshyggetræf d. 24. sep. I Sorø fra kl. 10
« Dato: 24. September 2016 kl: 17:56:16 »
Hej Birgitte og Bent!

Tak for et festligt og særdeles fagligt møde, præget af rå hygge med tilhørende oplevelser for både krop og sjæl!  :)
Det bliver svært at overgå!   ;)

Med venlig hilsen
PETER

19
WBX/LBX Fora / Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Dato: 19. September 2016 kl: 15:52:25 »
Hej Peter!

Glæder mig til at se din T3 på lørdag i Sorø, og så tager vi en snak om resten, vi ses!

MVH PETER

20
WBX/LBX Fora / Sv: "Udvidet" service i Silkeborg/Viborg-området?
« Dato: 17. September 2016 kl: 15:58:24 »
Hej John!
Ja, vi er desværre ikke mange WBX nørder tilbage i DK mere, men der da nogen troende tilbage!
Jeg er en af dem!
Nu er alting jo relativt!
Os der er vandt til at køre til Frankrig og Italien mindst en eller to gange om året i T3, syntes ikke at der er langt til Odense, fra Ans, men måske melder der sig nogen tættere på!
Hvis der ikke er nogen, holder jeg gerne et T3 kursus for Gonzo og dig!
Jeg har godt nok kun 26 års erfaring med T3 og WBX, men måske rækker det!
Er gerne til rådighed med 26 års erfaring!
Har det interesse så send en PM!

MVH PETER

21
Diverse / Sv: Værkstedshyggetræf d. 24. sep. I Sorø fra kl. 10
« Dato: 16. September 2016 kl: 14:24:20 »
Hej!
Jeg er sikker på "Den Gule Bus" vil ha godt af en tur til Sorø!
Så, vi ses!

Mvh PETER

22
Motordele / Sv: Sælges: DG motor 4000 kr.
« Dato: 21. Juni 2016 kl: 17:24:55 »
Hej Hinze!

Hvor læste du at jeg kritiserede motoren?

Mvh PETER

23
Motordele / Sv: Sælges: DG motor 4000 kr.
« Dato: 21. Juni 2016 kl: 17:19:50 »
Hej!

Tør man spørge hvad en DF enkeltkarburator har at gøre på en DG motor, der er født med en 2E dobbeltkarburator?

Se billede!

Mvh PETER

24
Træf / Sv: FYN 16 LANGELANDSFORTET
« Dato: 02. Maj 2016 kl: 09:10:17 »
Tilmelder 1 x rundvisning med guide = 115,- Dkr!

Mvh PETER

25
WBX/LBX Fora / Sv: Justere ventiler på en WBX
« Dato: 03. Februar 2016 kl: 10:09:57 »
Hej Bjarne!

Du er på sporet, men du kan ikke regulere løfteren ud for hullet i blokken, det styrer knastakslen!
Men, forestil dig at der inde i den hydrauliske ventil løfter, er en tilsvarende kanal, som du skal ramme med justerskruen!
Hvis du skruer for langt ind, med justerskruen, lukker du helt for olie hullet!

Otto, jeg føler et stort forventnings pres på mine skuldre, men jeg forsøger!
Jeg begynder med en fabriksny hydraulisk ventil løfter!
Den er tom for olie i når jeg modtager den!
Der skal fyldes olie på før montering!
Låse ringen fjernes, og det lille stemplet tages ud!
Løfteren fyldes med olie og stemplet sættes i igen, men nu kan jeg ikke sætte låse ringen på igen?
Låse ringen kan kun sættes på igen, ved at sætte løfteren op i skruestikken, og presse stemplet ind i løfteren, indtil låse ringen igen kan monteres!
Derved presses olie ud af ”oliepåfyldningshullet” i løfteren. Det er det samme hul jeg refererer til i mit første indlæg om ”1,5 omgang ind”.
Der sker nøjagtig det samme i motoren, når ventilerne justeres.
Der er det bare ventilfjederen der presser en lille smule olie ud af løfteren, i stedet for skruestikken, når motoren startes op!
Motoren har svært ved at starte, og går dårligt indtil ventilfjedrene har presset den overskydende olie ud af løfteren, så ventilerne kan lukke igen.
Men, der går normalt kun nogle få minutter før ventilerne er på plads, og motoren går perfekt igen!
Jeg håber det giver mening, selvom det er lettere at forstå, når man selv har stået med det hele i hænderne!

Mvh PETER

26
WBX/LBX Fora / Sv: Justere ventiler på en WBX
« Dato: 02. Februar 2016 kl: 19:24:18 »
Hej!

Du har ret i at vi er ude i noget religiøst!
Men, hvis vi nu nøjes med den tekniske vurdering af sagen, så er 1,5 at foretrække fordi det er den position
oliepåfyldningshullet i løfteren er helt åben!
Det betyder at løfteren hurtigst kan fylde sig selv med olie ved opstart af motoren!
Jeg har prøvet alle indstillinger, men det er min erfaring at løfterne hurtigst bliver lydløse ved 1,5 omgang ind!
God fornøjelse med din motor!

Mvh PETER

27
Hej T3 fans!

Ja ja, t3søren, 18 år er godt gået!  :)
Men det kan jeg nu godt slå. Jeg har kørt T3 i 26 år nu, og det vel og mærke i den SAMME BIL!

Jeg hører gerne om nogen kan slå den?

Det er en WBX 1,9 og den har ikke voldt nævne værdige problemer indtil nu!
Har den "klassikerpotentiale"?
Det mener jeg bestemt den har! Den overvejelse gør de fleste sig vel, når deres bil kommer op i årene, men om 10 år er jeg sikker på at T3 er et samlerobjekt, på linje med T2, selv i DK!

Så hæng på derude! Det er en skøn bil at køre i med mange gode oplevelser!

MVH PETER

28
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 14. Januar 2016 kl: 12:07:05 »
Hej Poul!
Til lykke med det gode olietryk!
Ja, så har vi endnu engang fået bevis for at min påstand om, at oliepumper ikke så let bliver slidt, er rigtig!
Det var det samme med Kjeld´s motor!

I din mail spurgte du mig, Citat: "Har du fundet noget om hvad problemet var med han´s nedgravet motor ?"

Det har jeg desværre ikke!
Jeg har sendt en PM til Kjeld, med dit spørgsmål, men han har ikke gidet svare mig på, hvad der blev konstateret af andre "graverende fejl", for at bruge hans eget udtryk!
Ærgerligt, for det kunne være godt at blive lidt klogere på!

God fornøjelse med din "sunde motor"!

Mvh PETER


29
Om sitet / Sv: Så web'er vi igen
« Dato: 29. November 2015 kl: 09:32:40 »
Hej T3 venner!

Stor ros til jer der har fået siden til at virke igen!

Flot side layout!

God søndag til alle!

Mvh PETER

30
WBX/LBX Fora / Skidt i kølevæske / system
« Dato: 18. August 2015 kl: 20:26:53 »
Naturligvis er det ikke "NORMALT" at kølesystemet indeholder metalspåner!  :(
De kan kun være kommet ind i kølesystemet, hvis der er sket en regulær katastrofe med en tidligere motor, eller de er hælde i kølesystemet med vilje!  :angry:
I øvrigt, hvordan tror I så køleren og varmeapparatet ser ud indvendig?  :unsure:

Mvh PETER

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14