Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - pep84df

Sider: 1 ... 12 13 [14]
196
Generelt / \'T3nettet\' streamer?
« Dato: 27. Maj 2012 kl: 15:28:21 »
Hej Lasse!

Det er lige før vi er så mange T3 freeks i Odense at vi kunne starte en lokalklub?

Mvh Peter

T3 klubmedlem nr. 49

197
WBX/LBX Fora / Udstødning - gør det selv eller værksted?
« Dato: 16. Maj 2012 kl: 22:14:39 »
Hej Magnus!

Det ser interessant ud!

Ring til mig på 20214007 så vi kan aftale nærmere!

Mvh Peter

198
WBX/LBX Fora / Udstødning - gør det selv eller værksted?
« Dato: 16. Maj 2012 kl: 19:34:40 »
Apropo udstødning!

Jeg mangler akut kpl. udstødning til DF/DG motor, gammel model, med de 4 rør ind i lydpotten!

Har nogen de 4 rør, og evt. lydpotte liggende (stand underordnet) hører jeg gerne fra jer!

Mvh PETER

PEP84DF (T3 medl.nr. 49)

20214007

199
Generelt / SS38 - vejerfaring Italien
« Dato: 30. April 2012 kl: 16:07:09 »
Hej Jarl!

Har du planer om at køre til Italien i midten af maj?
Så kunne vi følges ad!

Mvh Peter

200
Generelt / Lecerings tid fra VW-Shoppen?
« Dato: 13. Januar 2012 kl: 17:50:12 »
Samme oplevelse med god service og hurtig levering og god kvalitet, det funker bare!

MVH
PEP84DF

201
WBX/LBX Fora / WBX Motor komponent oversigt
« Dato: 02. November 2011 kl: 22:49:49 »
Jo, udstødningen følger med, men er lige til skrot, så jeg ville hellere montere en udstødning på som den på DF motoren, altså den med de fire rør ind i lydpotten.

MVH PEP84DF

202
WBX/LBX Fora / WBX Motor komponent oversigt
« Dato: 02. November 2011 kl: 22:39:35 »
Min fejl med årgang, p.g.a. at motoren er pillet ud af bilen, og bilen er hugget op.
Men, DG motoren har siddet i en Sika og ser meget forskellig ud i forhold til min DF motor, der sidder i en Caravelle fra 1984.
Kan jeg overhovedet sætte DG motoren i min, og hvormeget skal ændres for at det kan gøres?

MVH PEP84DF

203
WBX/LBX Fora / WBX Motor komponent oversigt
« Dato: 02. November 2011 kl: 17:41:35 »
Hvem kan hjælpe med at give et overblik over hvor meget der skal bygges om på en "DG motor fra 1987", for at den kan sættes i en T3 med DF motor fra 1984?
Både udstødning og kølesystem ser MEGET FORSKELLIGT UD på de to motorer, og passer tilsyneladende ikke sammen!
Har nogen prøvet det før?

MVH PEP84DF

204
WBX/LBX Fora / WBX Motor komponent oversigt
« Dato: 31. Oktober 2011 kl: 08:15:48 »
Hej Aran!
Tak for info!

MVH
pep84df

205
WBX/LBX Fora / WBX Motor komponent oversigt
« Dato: 30. Oktober 2011 kl: 17:20:23 »
Er der nogen der ved hvad en komplet WBX motor vejer med det hele monteret minus gearkasse?
Det er af hensyn til hvor stor trailer jeg skal leje!

MVH
pep84df

206
WBX/LBX Fora / olie spil ved gearkasse
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 16:04:34 »
Når jeg "opererer" kobling sker der følgende:
1- Klods baghjul op, ca 30cm! Demonter startkablet på startmotoren og lille ledning på relæ!
2- Sæt en forsvarlig værkstedsdonkraft, med hjul, under gearkassen!
3- Demonter forreste gearkasseophæng, koblingscylinder, gearskifteforbindelse, og sænk gearkassen ned så den kan trækkes fremad (i kørselsretningen)
4- Demonter VENSTRE drivaksel (i kørselsretningen)
5- Understøt motor i den position! Den må ikke kunne falde ned!
6- Skru gearkassen af motoren.
7- træk gearkassen fremad så højgearsakslen slipper koblingen.
8- Med gearkassen på donkraften svinges gearkassen over til højre side, (i kørselsretningen), OG BLIVER STÅENDE PÅ DONKRAFTEN!

Der er nu fri adgang til kobling og svinghjul!
Hele operationen foregår på plant værkstedsgulv UDEN GRAV!

MVH
PEP84DF

207
WBX/LBX Fora / olie spil ved gearkasse
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 15:31:07 »
Det er lettere at tage gearkassen ud, end at tage motoren ud, og der er fri adgang til kobling og svinghjul med gearkassen demonteret!
Det er enda ikke nødvendigt at demontere mere end den ene drivaksel. Gearkassen kan svinge til side og "hænge" i den anden drivaksel.
derved undgår vi at gearkassen falder ned!

MVH
PEP84DF

Sider: 1 ... 12 13 [14]