Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - LBXeren

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
121
WBX/LBX Fora / Køleproblemer, DJ-motor (hva´ f......sker der?)
« Dato: 19. Juni 2015 kl: 15:10:02 »
Tak for tip omkring toppakning, ike helt siker på at det er der den liger, men kunne måske værer.

Efter motoren var kølet af ville den ikke regulere fra påfyldningsbeholder til ekspansionsbeholder før jeg skruede låget af ekspansionsbeholderen, kan det være en ventil i låget der er defekt?

122
WBX/LBX Fora / Køleproblemer, DJ-motor (hva´ f......sker der?)
« Dato: 19. Juni 2015 kl: 08:47:50 »
Hmmm står med et underligt problem.

For en måneds tid siden smed den vandpumpen og denne blev skiftet + en del tærede kølerør blev skiftet i samme omgang. Fik listet bilen hjem med defekt vandpumpe uden at temperaturmåleren kom helt i det høje felt og ingen hvid røg eller vand i olien. Nu er der opstået en lidt mærkelig ting...

Ved start (kold motor) damper det over fra venstre hjørne ved termostathuset som om den med det samme smider noget vand derovre. Kørte på arbejde her til morgen og lige pludselig masser af damp fra maskinrummet og ind til siden og ganske rigtigt, vandet p...... ud er eller andet sted over ved (under?) termostathuset, kan simpelthen ikke se hvor. Løsnede låget til ekspansionsbeholderen så trykket gik af (meget tryk synes jeg) og kunne køre hjem helt normalt, uden røg og damp og med helt normal temperatur??

Kan det tænkes at der på en eller anden måde opstår meget højt tryk (måske en termostat der hænger) ved normaldrift og den skal smide det et eller andet sted eller hvordan fungerer det? Skal sige at kabinvarmer fungerer helt fint, køler er udluftet "reglementeret". Kan det simpelthen være fordi der er for meget vand fyldt på, min påfyldningsbeholder står lidt over max...?

Tips og tricks modtages gerne, deltagelsen i vw træffet hænger i en tynd tråd nu  :huh:  :huh:  :(

mvh
Bjarne

123
Mekanisk / Montering af vandpumpe, DJ-motor
« Dato: 01. Juni 2015 kl: 19:58:24 »
Hej alle

Skal til at montere vandpumpe og en del nye kølerør på DJ-motoren. Anbefales det at der bruges pakmasse ved vandpumpe mod motorblok samlingen, samt ved kølerørstilslutninger til vandpumpen, eller er de vedlagte o-ringe og pakninger nok?

/B

124
Diverse / Invitation til gratis VW frokost
« Dato: 31. Maj 2015 kl: 10:58:44 »
Jeg er helt klart med på kørsel fra Glesborg 1030, godt initiativ :-)

Hvor tilmelder man sig frokosten?

/B

125
WBX/LBX Fora / Indsprøjtningsdyser 2,1 DJ
« Dato: 18. Maj 2015 kl: 17:29:13 »
Hej alle

Så er jeg begyndt på en generel overhaling af motorrummet, skifte brændstofledninger, diverse kølerør, vandpumpe (tak til Gasa139 for handlen  ;) ) indsugningsmanifold mm.

Mine indsprøjtningsdyser er desværre i en meget dårlig forfatning, inklusiv det stykke  blik der holder dyserne fast til manifolden (rust se billede :( ).

Så hvis der er nogen der ved hvor man kan købe nye dyser og "holdebeslag" vil jeg blive meget glad for et tip  :)

mvh
Bjarne

126
Mekanisk / Skift af vandpumpe
« Dato: 15. Maj 2015 kl: 08:09:03 »
takker, har sendt en besked :-)

127
Mekanisk / Skift af vandpumpe
« Dato: 14. Maj 2015 kl: 11:51:39 »
Så døde vandpumpen på DJ´eren, eller rettere sagt lejet og pakdåsen ved remhjulet. Om der er yderligere skader længere inde ved jeg ikke endnu, det må tiden vise. Har en mistanke til at remmen måske var strammet for hårdt op.

Skal man have afmonteret det store remhjul for at komme til at rykke vandpumpen af? Der sidder en M8 møtrik ret godt gemt, er der et trick til at få den af uden at skulle afmontere remhjulet?

Er der ellers noget specielt man skal være opmærksom på eller skifte ud når man alligevel er derinde?

mvh
Bjarne

128
Interiør / ombetræk af sæder mm
« Dato: 29. April 2015 kl: 20:56:52 »
Hej alle

Findes der mon nogen i Århus området der kan ombetrække sæder mm. til en rimelige penge? 2 forstole med armlæn, et solosæde (løse hynder) og et bagsæde med ryglæn samt en løs madras? Hvor meget skal man forvente at sådan en omgang ryger op i?

mvh
Bjarne

129
Elektrisk / Temperaturføler lampe blinker
« Dato: 24. April 2015 kl: 14:21:55 »
Den holder jeg lige øje med, min gør nøjagtig det samme :-)

Den blinker tilpas svagt til at man næsten ikke kan se det i dagslys, men kun når det er mørkt. Det der undrer mig er at blinkfrekvensen er meget regelmæssig, er det evt. printet det er galt med?

mvh
Bjarne

131
Motordele / K: Indsugningsmanifold til 2,1 DJ motor
« Dato: 10. April 2015 kl: 20:19:19 »
hej igen

så fik jeg taget billeder af maskinrummet og det ser ud som om det er en en DigiJet manifold jeg skal bruge (bl.a. vacuum dåse v. strømfordeler, Tak Hinze). Så hvis der er nogle der ligger inde med en sådan er jeg køber?

Skal også have skiftet benzinslanger og spændebånd, må hellere gøre det præventivt ser det ud til, noget specielt slange man skal bruge, hvilket tryk kører pumpen med?

På billede 2 (nærbillede af gaskabel til spjældhus) ser det ud som om der mangler noget på selve gasspjældsarmen, den runde kugle og en arm med et øje på, hvad er den til?

Og endelig, bør man skifte trykregulatoren i samme ombæring?

mvh
Bjarne

132
Motordele / K: Indsugningsmanifold til 2,1 DJ motor
« Dato: 08. April 2015 kl: 21:30:50 »
ja, man skal lære så længe man lever :) . Jeg tager lige et billede af maskinrummet en af dagene. Hvordan ser man forskellen mellem en Digijet eller en Digifant, er det på selve styreoksen?

133
Motordele / K: Indsugningsmanifold til 2,1 DJ motor
« Dato: 08. April 2015 kl: 19:39:28 »
Hej

Hvis det komplette sæt er med luftmængdemåler og huller til indsprøjtningsdyser i manifolden, umiddelbart over topstykkerne så er det til en DJ  :)

Kan du tage et billede :-)?

134
Motordele / K: Indsugningsmanifold til 2,1 DJ motor
« Dato: 07. April 2015 kl: 20:44:00 »
Hej alle

Min indsugningsmanifold ser en tand rusten ud så jeg er på udkig efter en rimelig pæn manifold til h/v side til en 2,1 DJ (indsprøjtningsmotor). Nogen der har sådan en liggende?

mvh
Bjarne

135
WBX/LBX Fora / Benzinpumpe konvertering til indsprøjtning
« Dato: 29. Marts 2015 kl: 12:49:11 »
Hej

Pumpeteori siger at hvis man seriekobler pumper øger man trykket men beholder flowet. Jeg kunne forestille mig at det kunne give for højt tryk hvis du lader den mekaniske pumpe køre med, da den vil løfte det tryk som den elektriske pumpe giver. Det kunne give problemer med et for højt indgangstryk på en evt. trykregulator (hvis den er forsynet med sådan en?). Umiddelbart ville jeg bypasse den mekaniske, hvis den elektriske giver det ønskede flow og tryk.

mvh
Bjarene

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10