Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - LBXeren

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
16
Alt andet / Sv: Div. dele købes
« Dato: 25. August 2017 kl: 10:17:07 »
og lige en ting mere  :) Et spjældhus til en DJ med fungerende tomgang/fuld gas kontakt også, hvis jeg skulle være heldig at der var nogen der havde det ligende på lager :-)

17
Alt andet / Div. dele købes
« Dato: 25. August 2017 kl: 10:12:18 »
Hej
Jeg er på udkig efter et par stumper til Kamp´eren forud for syn m.

Et lejehus m/u lejer til baghjul
2 sæt firkantede lygter komplet til foran
1 nakkestøtte til bagsæde

Gerne i det jyske, er der nogen der har noget ligende i gemmerne?

mvh
Bjarne

18
Elektrisk / Sv: Ladning af forbrugsbatteri
« Dato: 12. Juli 2017 kl: 13:03:55 »
Se evt. mere på http://www.kjoeller.com/baadudstyr/stroem/naar-du-sammenkobler-batterier/ direkte koblede batterier skal være af samme type og samme størrelse...

Udover Septor er der også C-Tek Dual som jeg selv bruger, den er også født med indgang fra solcelle. Det virker ret godt, altid juice på startbatteriet og automatisk prioritering :-).

19
Elektrisk / Sv: Ladning af forbrugsbatteri
« Dato: 12. Juli 2017 kl: 12:57:27 »

Hvordan virker opladning af forbrugsbatteriet?

Oplades det når mit startbatteri er fyldt, så kan det være det der er problemet - startbatteri er nyt..?
Er det noget skillerelæ der ikke virker?
Er det generatoren der ikke kan følges med - 60 vs 90 ampere?
Det kan selvfølgelig også være køleskabet aflades lidt hurtigere end det kan lades?



Vh Kjeld

Hej Kjeld

Hvordan din ladning foregår afhænger af hvordan dit relæ er "skruet sammen". Hvis det er et simpelt skillerelæ/arbejdsrelæ der er sat imellem de 2 batterier fungerer det nok ved at primærkredsen får en + fra tændingsnøglen, og derved trækker relæet og kobler de 2 batterier sammen. Dvs. at du lader på begge dine batterier og trækker på dem som om det var ét stort batteri. Det er uhensigtsmæssigt af flere grunde. Hvis dit forbrugsbatteri (marinebatteri) er i kælderen trækker det dit startbatteri med "ned" i startøjeblikket hvor der skal bruges rigtig mange ampere, dvs. en hård belastning af dit forbrugsbatteri som ikke er så glad for at levere en høj startampere. Derudover er der ikke nogen prioritering ved ladning, dvs. du "hælder" bare strøm på uden at tage hensyn til at du skal prioritere startbatteri og uden at tage hensyn til batteri-temperatur. Jeg ved som sagt ikke hvordan dine batterier er koblet, men mine var koblet på ovenstående måde. Det eneste jeg sikrede var at mit forbrug ikke kunne aflade startbatteriet og på sigt kostede det mig et (næsten nyt) forbrugsbatteri fordi det ikke blev brugt "rigtigt". Den eneste løsning i mine øjne er et intelligent skillerelæ der kan lade temperaturafhængigt og derudover prioriterer rigtigt mellem de 2 batterier. Alternativt landstrøm/solceller på forbrugsbatteriet og fuldstændig afkobling mellem de 2 batterier, det er også en mulighed.

20
Motordele / Sv: Dyser, 2,1 DJ
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 10:25:37 »
Hej Gunnar, lyder fint, dem vil jeg gerne købe. Har du et tlf.-nr så kan vi aftale afhentning?

21
Motordele / Dyser, 2,1 DJ
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 08:46:09 »
Hej

Nogen der ligger inde med en indsprøjtningsdyse til en DJ de vil af med?

mvh
Bjarne

22
Mekanisk / Dækstørrelser mm.
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 21:03:44 »
Hvordan er det nu med lastkoder for dæk til en t3? Så vidt jeg kan se skal de hedde mindst 96, svarende til 710 kg pr dæk, tilladte akseltryk i bag på typegodkendelse hedder 1400kg....eller er der noget jeg har misforstået?

De dæk jeg har nu hedder 195R14C (varevognsdæk) der er ikke nogen profilhøjde i procent angivet, er der nogen der ved hvor højt sådan et dæk er? Altså i procent af bredden?

Hvad er største bredde på en 16 eller 17 tomme man kan klemme på uden at det går på?

Og endelig, så vidt jeg kan se er standart ET = 35 og boltcirkel er 5*112, er det helt forkert?


23
Motordele / Sv: Tomgangsmodul
« Dato: 31. Maj 2017 kl: 11:47:36 »
Slet ingen der ligger inde med noget, evt. fra et slagtet DJ-ledningsnet?

Jeg er ved at fejlsøge på noget svingende tomgang og vil gerne kunne udelukke stabiliseringsmodulet :-). Har prøvet at forbinde de 2 stik direkte og det giver en lille bedring, så det tyder på at der kunne være en fejl i modulet.

mvh
Bjarne

24
Motordele / Tomgangsmodul
« Dato: 30. Maj 2017 kl: 10:37:20 »
Er der nogen der ligger inde med en fungerende tomgangsregulator til en DJ (den hvide "styreboks" i venstre side af motorrummet med 2 runde stik) som de vil sælge? Eller ved evt. hvor den kan findes fra ny?

mvh
Bjarne


25
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 20. Maj 2017 kl: 09:11:33 »
Tjah, Hinze havde fuldstændig ret, dårlig stelforbindelse til styrerelæerne. Stelledningen var knækket lige der hvor den går ind i den fælles stelklemme der er boltet i venstre side af motorblokken. Ikke knækket helt over, men hang i et par tråde, så den var sgu ikke helt nem at spotte  :-\

Tusind tak for hjælpen Fyn-turen er reddet :), det er en fornøjelse at kunne trække på viden herinde i forum  :) :)

26
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 19. Maj 2017 kl: 07:51:25 »
Ja, det må være næste skridt, det kan ikke passe at der skulle være samme problem med 2 ECU´er.... :)

27
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 18. Maj 2017 kl: 21:26:58 »
Det der bare undrer mig lidt er at hverken det højre eller venstre relæ klikker når den får tænding.....nogen der har nogle ideer???

28
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 18. Maj 2017 kl: 20:59:43 »
Ja, og jeg er efterhånden ved at komme frem til at det er en ECU fejl. Når jeg kortslutter kl 20 og 25 i stikket til ECU kører pumpen......det må jo betyde at ledningerne er intakte fra relæboksen og frem til ECU?





29
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 18. Maj 2017 kl: 19:58:53 »
Der er + frem til styresiden af relæet men det klikker ikke..... Tændingsbundstykke skiftet, uden held....

30
Elektrisk / Sv: Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 18. Maj 2017 kl: 19:00:56 »
Der er gnist på, hvis jeg kører med pumpen et stykke tid ved at sætte 12v direkte på og så tørner, så starter den på det benzintryk der er i systemet.

Det er IKKE relæerne, har skiftet begge 2 men uden held. Det jeg mangler er at høre at benzinpumpen lige starter op når jeg sætter tænding på. Som sagt er der strøm fremme til relæet, når jeg kortslutter ben 30 og 87 snurrer pumpen fint. Når jeg så sætter relæet på plads...ingenting. Alt andet, lys m. fungerer normalt......kan det her være en bundstykke ting?? Har forsøgt med en anden ECU men samme resultat....

Hvor pokker skal man efterhånden lede???

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10