Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - LBXeren

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
61
Træf / Bussfest 2016 i Roskilde
« Dato: 14. Juni 2016 kl: 13:56:51 »
Er der nogle herinde fra der kommer til Roskilde d. 15-17 juli til busfest, så kan det jo være vi mødes derovre  8) :) måske der var stemning for en t3nettet "camp"?

Er der nogle der ved hvordan det foregår med betaling mm. skal man bare dukke op og så betale ved indgangen? Kan se at træf-pris er 450,- kr + et års medlemsskab af Nordisk typ2 klubben, men kan man betale det ved indgangen?

mvh
Bjarne

62
Alt andet / Skinne til højre skydedør
« Dato: 11. Juni 2016 kl: 14:26:01 »
Hej

Er der nogen der evt. har en skydedørsskinne liggende de vil sælge, eller ved hvor man kan handle sådan en skinne fra ny? Det der den skinne som sidder boltet i siden under afdækningspladen. Model ´88, gerne i hvid hvis muligt :-)

mvh
Bjarne



63
Elektrisk / Sv: Erfaringer elektronisk olietrykmåler
« Dato: 10. Juni 2016 kl: 18:21:17 »
Hej Milo,

se tråden her med billeder :-) kan ikke lige se om det er de 2 samme som på dit billede

http://t3nettet.dk/index.php?topic=94982.msg125501#msg125501


64
Elektrisk / Sv: Erfaringer elektronisk olietrykmåler
« Dato: 09. Juni 2016 kl: 21:45:33 »
jeg har installeret VDO følere og instrumenter (temperatur og tryk) og har OK erfaringer med dem. Følerne sidder på en Biltema flange som sidder mellem oliefilteret og den lille oliekøler. Mine drifterfaringer indtil videre siger 3,5 - 4,5 bar ved opstart/tomgang (koldere olie = højere tryk, afhængig af udendørstemperatur) faldende efterhånden som olietemperaturen stiger. Ved drifttemperatur (ca. 80-90 grader der hvor føleren er placeret) skal den gerne holde ca 1 bar ved 2000 o/min og 1,5 - 2 bar ved 3000 o/min. Ved tomgang og driftvarm olie falder trykket til ca. 0,5 bar.

Det er vigtigt at sige at det er de driftforhold der er tilstede på den placering hvor jeg har valgt at placere følerne og man må ikke sammenligne med specifikationer fra bogen. Det er vigtigt for mig at kunne holde øje med afvigelser i forhold til "normalen" mere end det er vigtigt at få absolutte tal frem. Især temperaturen er jeg opmærksom på da den sladrer i forhold til kølingen på motoren generelt. Så det er kun for at berolige mig selv under kørsel, den er jo udstyret med en del følere i forvejen på både tryk og vandstand mm.

Jeg er meget tilfreds med VDO produkterne, de virker som god kvalitet  :)

mvh
bjarne

65
Træf / Sv: Tak for sidst.
« Dato: 08. Maj 2016 kl: 21:26:06 »
Tak til alle for et fedt og hyggeligt træf og tak til de hårdtarbejdende folk der fik det til at køre og så ovenikøbet fik bestilt kanon vejr til os. Vores første T3-træf men ikke det sidste  :) :)

/Bjarne og Jette

66
Træf / Sv: FYN 16 LANGELANDSFORTET
« Dato: 02. Maj 2016 kl: 13:47:18 »
God idé, vi er med på den, 2 voksne, er det så 2*80,- kr?

mvh
Bjarne

67
Alt andet / Sv: s: 1800 kg træk
« Dato: 11. April 2016 kl: 21:43:23 »
Op igen, nu med billeder :-) og 7 polet stik medfølger....

68
Træf / Sv: Jeg kommer til Fyn 16 tråden
« Dato: 08. April 2016 kl: 16:25:47 »
Så er pengene overført, mig og fruen ser frem til vores første Fyns træf :-)

Kunne der være stemning for noget fælleskørsel fra det jyske med enkelte opsamlinger....tænker mest at finde derned via noget hyggelig landevej?  8)

mvh
Bjarne

69
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 01. April 2016 kl: 10:03:38 »
Blev lige nysgerrig og prøvede at trække ledningerne frem midlertidigt, bare for at tjekke.....

Den giver fint tryksignal, 3,5 bar ved helt kold motor, og langsomt faldende i takt med at olien blev lidt varmere. Den nåede ikke op over det 50 grader til at give udslag på temp-måleren. Visningen er i tomgang og nålen bevæger sig fint når den får lidt omdrejninger, så det ser rigtigt ud  ;D ;D. Jeg monterede ny oliepumpe her til vinter så der skulle jo gerne være max tryk på.

Giver lidt ro i sjælen at kunne følge med olietrykket,det vigtigste er vel at kunne opfange hvis det pludselig afviger fra "normalen". Nu skal der bare plader på og så ud og testkøre  8) 8)

70
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 31. Marts 2016 kl: 20:28:41 »
Hej

Mangler at få trukket ledninger frem i kabinen, regner med at få det gjort i weekenden, så skal jeg nok lige give en melding  :)


71
Alt andet / s: 1800 kg træk
« Dato: 30. Marts 2016 kl: 21:09:58 »
komplet bagkofanger m træk mrk. VBG med 7-polet stik og typeskilt (1800 kg). Fejlkøb, da det jeg skulle bruge skulle have nedadvendte beslag til plastkofanger, dette træk er til stålkofanger. Pris. 500,- kr.

mvh
Bjarne

72
Din bil... / Sv: Kamp´eren
« Dato: 24. Marts 2016 kl: 09:35:23 »
Så er den nyrenoverede motor hældt i og startet op. Havde noget af en kamp med at få shim´et det rigtige spilerum ind på krumtappen, tror jeg havde svinghjulet af en 5-6 gange inden det lykkedes. Men godt at det blev gjort, den havde hidtil kørt med 0,3mm fordi der manglede en shims ???

Motor monteret, afbrudt benzinslange og tørnet på starteren indtil den satte olietryk, ville ikke risikere at den sprang igang, uden liiige at have tjekket at den nye oliepumpe nu gjorde det den skulle. Forbinde benzinslange, hælde kølevand på og tørne igen.....og det spiller  :) ingen klapren fra ventilløftere, sund lyd og masser af kompression. Og oliespildet.....? Tjah, den er en smule utæt der hvor jeg har monteret de 2 ekstra olietemperatur/tryk følere i Biltema-flangen så det skal jeg lige have kigget på... ;D

Nu mangler der kun lige det sidste....

73
WBX/LBX Fora / Sv: Stempelringe til en DJ'er
« Dato: 10. Februar 2016 kl: 18:14:53 »
Puch VZ50 aka stor puch, fantastisk knallert og min første  8) 8)

Bortset fra det, kig efter stempelringesæt på vw-shoppen eller TK-carparts, findes specifikt til en DJ. Mål foringen først og vær sikker på at den holder mål, ellers skal du måske have overstørrelse ringe. Når du alligevel har foringerne ude, så skift også de 2 o-ringe på hver foring og kompressionsringen i topstykket, men det er du sikkert opmærksom på  :). Øverste stempelring er markeret med topmærke, det skal vende mod topstykket og skraberringen sidder nederst.

Har du motoren ude? Kunne godt forestille mig at at det kunne blive bøvlet at liste foringen ned over stempelringene hvis stemplet sidder på plejlstangen, men ved ikke om der er et specielt trick der? :) :)


74
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 08. Februar 2016 kl: 21:20:02 »
---nåjo, messingforskruningen var en ebay-ting faktisk fra england, men mon ikke den kan findes i DK?

75
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 08. Februar 2016 kl: 21:19:09 »
Hej Erik

Ved faktisk ikke hvor meget tryk jeg skal forvente, men meningen er nu også at kunne holde øje med om olietryk og temperatur "stikker" af, enten nedad eller opad for på den måde at få en slags early warning. Det er for mig mere vigtig end at få de helt korrekte værdier  8). Olietrykket skulle gerne være konstant i tomgang og stige med motoromdrejninger, og temperaturen skulle gerne være rimelig konstant ved driftvarm motor.....nu får vi se om det holder stik...

Smider lige et billede op af instrumenteringen lidt senere  ;)

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10