Forfatter Emne: gearstang og boholder til kølervand  (Læst 1437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
gearstang og boholder til kølervand
« Dato: 26. August 2007 kl: 20:40:46 »
Raslelydene i gearstangen kommer som oftes fra kulissen. Det kalder man det sted for enden af gearstangen hvor nogle små klodser fører skiftestængerne i de rigtige baner. Problemet er som regel at disse små aluklodser bliver slidt og så kan den fjeder der sidder på enden af gearstangen ikke holde den i spænd. Ved at skifte klodserne der hos VW for nogle år siden kostede 149 kr skulle det irriterende problem være løst. Hvis det ikke er en syncro er det meget nemt at skifte. Ud med reservehjulet så har du kulissen lige oppe under. Hver klods sidder med en lille bolt. Ud med den og en ny klods på. Der er en lille styretap der skal passe ned i et hul og det var det.

Jeg har tænkt på at prøve at bygge en slidt klods op med aluspartel, men jeg har endnu ikke haft en ny klods at måle efter og ved ikke om det kan lade sig gøre, men ideen er hermed givet videre.

Ang ekspantionsbeholderen har der lige været et tilsvarende problem behandlet her så prøv at søge lidt tilbage inden for 3 uger tror jeg.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.